Puch-moottoriset Tunturit

keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 12.6.2012 21:23

Se huoltomies on varmaan tarkoittanut sitä että kärjet ei pysy kierrosten mukana. Vakiosähköjen pitäis kestää yli kymppitonni kierroksia ja tuskin vakiomoposa sitä ongelma on. Saattaahan se jousi olla kuoleentunut jos on alkuperäiset kärjet. Nykiminen johtuu useimmiten rikkinäisestä tulpasta tai bensansaannin ongelmista.

Kato että ne kärjet on ehjät ja että siellä ei ole piikkiä, tarkista se kärkiväli 0.4mm rakotulkilla.

Jos nyt haluat oikeasti vaihtaa kärjet niin tässä ohjeet:
-Avaat ne kaksi ruuvia ja otat sen ritilän pois
-Kärkien pitäisi irrota kun irroittaa yhden ruuvin
-Laitat uudet kärjet paikalleen ja ruuvi kiinni
-Säädät kärkivälin 0.4mm. Mäntä ylä asentoon ja kärjet auki 0.4 siinä kohti ja kiristät ruuvin. Pyöräytä konetta pari kertaa ja tarkista että on säädöissä.
-Kannatta laittaa hieman jotain vaseliinia siihen akseliin johon ne kärjet hankaa samalla kun se on mahdollista.
-Ennenkuin laitat luukun paikoilleen niin kokeile että lähteekö se käymään.

Ite tekisin sen näin. Voithan sä viedä sen mopon sinne huoltomiehen luo että tulee varmasti kuntoon ;) .
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut deseiner » 12.6.2012 23:02

Mistäköhän mahtaa johtua ku tuo supersportti kuulostaa niin tukkoselta. :eek: Lähtee tukkosesti, mutta kerää saman nopeuden, kun mitä silloin kun oli kunnossa. Säätösuutin ei tuntunut auttavan, vaikka kuinka sitä kääntelin.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 12.6.2012 23:28

Kai oot pakarin putsannu? :s
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 13.6.2012 22:58

Putkelle kun antaa vähän hitsauspilliä/kosaania niin vinkuu tuna jo ihan eri tavalla mitä ennen.
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut deseiner » 14.6.2012 22:37

putki putsattu viemärin avausnesteellä, yön yli lillu. tukkosuutta lähti vähäsen, mutta vieläkin kuulostaaa hieman tukkoiselta. Ei ole mitään millä kuumentaa putkee.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 14.6.2012 22:54

Kunnon nuotio ja sinne. Sitte vaan joutuu maalaa uudestaan. Mutta karstat lähtee, on kokeiltu useempaan kertaan.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 15.6.2012 22:58

Ihan tyhjän kanssa jossain nuotiossa polttaa putkea jos siellä on ne 40 vuoden karstat sisällä. Ei sieltä lähde kun ne päällimmäiset. Kosaani tai hitsauspilli on se millä ne karstat lähtee, tai sitten joku sitä varten tehty myrkky.

Kysele jos joillain kavereilla olisi hitsauspilli/kosaani, tai kysy jostain metalliverstaasta/autokorjaamosta mitä putken poltto maksaisi.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Betaversio » 15.6.2012 23:16

http://www.youtube.com/watch?v=QNZxYFfNdqw

Tai jos on joku kuumailmapuhallin jolla saa vähä kuumempaa ilmaa ulos, niin sillä sitten. :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 15.6.2012 23:19

No juu, tollasella saa kanssa. Noita kunnon isoja kuumailmapuhaltimia taitaa olla kyllä yhtä harvassa mitä jotain hitsauspillejä. Pikkusia onkin sitten enemmän, ja niillä ei saa mitään tehtyä.
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 16.6.2012 3:06

Kyllähän nuotiollakin karstat lähtee, kun putken kuumentaa punahehkuun ja koputelee meisselillä kylkeen ja paine ilmaa perään.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 16.6.2012 10:51

Niin, kyllä mä oon ainaki saanu karstat aina nuotiossa pois, oli kuin plajon tahansa. Mutta kukin tavallaan.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut J00N4 » 17.6.2012 4:20

Moro!
Mulla on -82 Tunturi SS ja vuosi takaperin laitoin siihen vakiovälit (11-42). Nyt kuitenkin on alkanut ärsyttämään kun ei pysty ajamaan 35-40km/h kovempaa, sillä kone huutaa niin kovasti.. Mitä välityksiä suosittelisitte? Ennen tuossa oli hyvät välitykset (jaksoi vääntää ja kiihtyi ok, eikä kone huutanut), mutta enää en muista mitkä ne olivat :D Ehdotuksia otetaan vastaan.

Ps. Nyt on galleriassa hyviä kuvia Tunturista! :)
Galleria KLIKK!
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 17.6.2012 4:31

Jos ei ole mikään mahottomasti viritetty, niin varmaan muutaman piikin isompi eturatas riittää.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut J00N4 » 17.6.2012 12:49

P U C H kirjoitti:Jos ei ole mikään mahottomasti viritetty, niin varmaan muutaman piikin isompi eturatas riittää.

Joo, näin itsekkin aattelin tehdä :)
Galleria KLIKK!
ssakke
Pyörä:
Tunturi Pappa
Liittynyt:
21.2.2010 13:06
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut ssakke » 17.6.2012 16:59

mistähän sellane iha pien nykimine johtuu kun ajaa pappiksella. se ei kyllä oo säädöissä ihan liian iso suutin (52) röpötää nii perkeleest eikä ota kierroksia. auttaako säätö suutimen hankinta taikka pienempi suutin näihin ongelmiin.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista