Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Jege24 » 26.5.2015 17:20

Kuinka paljo tois nopeutta lisää vai tuoko edes jos vaihtas rajottamattoman cdi kun nyt menee just ja just jos rajottimel jaksaa vinguttaa nii 65 mutta kiertää 10k asti. Auttaako nopeuteen paljon?
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 26.5.2015 22:33

Auttaa , kun vaihat rajottamattoman , kannattaa ostaa...
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 26.5.2015 23:17

Riippuu.

Jos sulla on vakioputki -> ei auta mitään.
Jos sulla on mikä vaan markettitehari (Metrakit, Enox, TK jne.) -> auttaa.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 27.5.2015 15:02

tientuk3 kirjoitti:Riippuu.

Jos sulla on vakioputki -> ei auta mitään.
Jos sulla on mikä vaan markettitehari (Metrakit, Enox, TK jne.) -> auttaa.


Totta ;)
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Jege24 » 28.5.2015 8:49

No.mites kokonaan tyhjennetyllä vakiolla ei auta(?) Vai? :roll:
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 28.5.2015 15:20

Auttaa...

Ihan vakio = ei auta
kurit pois = auttaa
tehari = auttaa

;)
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut notreal911 » 28.5.2015 21:41

Jege24: Sulla siis moottori kiertää nyt niukin naukin rajoittajaan ( ilmeisesti 10 500 r/min ). Putkesta ja imupuolelta sulla on ilmeisesti varsinaiset kuristukset otettu pois, mutta putki on muuten vakio. Epäselväksi jää onko minkä kokoinen suutin käytössä?
Suutintahan joutuu suurentamaan kuristuksien poiston yhteydessä, samoin suutinta taas isommaksi jos tyhjennät vakioputken mutta mielestäni tehoputken hankkiminen on parempi vaihtoehto kuin vakioputken "tuhoaminen". Viimeistään tehoputken kanssa hyödyt rajoittimen poistosta. Tosin tuo 10 500 r/min on jo muutenkin melko korkea kierrosluku, esim tehopiikki ehtii mukavasti tulla jne. Huolehdi että moottori saa riittävästi ilmaa ja polttoainetta jolloin voit hyödyntää tehonlisäyksen välityksiä pidentämällä eikä välttämättä tarvitse max.kierroksia lisätä.
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Jege24 » 28.5.2015 22:43

Ei siinä muuta mutta kun se rajoitin pilaavaan kaiken ilon niin en niin sanotusti nopeutta etsimässä. :|
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 28.5.2015 22:49

Kellään kokemust nestekytkimest ?
Kannattaako ostaa ja miten asennetaan ??
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 28.5.2015 22:52

Äijäthän puhuu täällä mitä sattuu :D

Elikkäs, rajoitin on vakiona 9400 rpm ja sen poistaminen (=rajoittamattoman boksin vaihtaminen) ei hyödytä vakioputkella mitään riippumatta siitä onko se kuristettu vai ei. Putki toki kiertää alemmilla vaihteilla enemmän, mutta tuon yli menevät kierrokset ovat turhia (siis tehottomia) ylikierroksia sille. 6. vaihteella vakioputki ei kierrä edes rajoittimelle asti ellei mopossa ole aivan ylilyhyet välit kuten vaikkapa 11/65.

Kuva

Tässä on dynokäyrä Derbistä jossa oli tuolloin kuristamaton vakioputki. Kuten näkyy, tehot romahtavat täysin 7500 rpm jälkeen ja mopo ei vedossa edes kiertänyt nelosvaihteella rajoittimelle asti. Se, miksi Derbeissä on rajoitettu CDI, on jäänyt epäselväksi. Nopeutta se ei vakiossa rajoita, lienee sitten koneen suojelemiseksi.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 28.5.2015 23:13

Semmoisella kiinalaisella rihkamalla ei ainakaan ole mitään järkeä korvata varmatoimista kytkinvaijeria. Jos ei sormivoimat riitä ajamiseen, niin vaihda kisakireet kytkinjouset vakioihin. On olemassa kunnollisiakin nestekytkimiä, mutta ei niilläkään mopossa tee yhtään mitään.
¿
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 29.5.2015 22:45

hessuhopotin kirjoitti:Semmoisella kiinalaisella rihkamalla ei ainakaan ole mitään järkeä korvata varmatoimista kytkinvaijeria. Jos ei sormivoimat riitä ajamiseen, niin vaihda kisakireet kytkinjouset vakioihin. On olemassa kunnollisiakin nestekytkimiä, mutta ei niilläkään mopossa tee yhtään mitään.


Nii, en ostakkaa mitää nestekytkint mut kysyin vaa oisko hyvä...
joku1
Liittynyt:
11.12.2014 18:01
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut joku1 » 31.5.2015 9:44

Voinko laittaa DELLORTO PHVA 17.5 mm kanssa vakio ilmanputsarin , kun ostin kyseisen kaasuttimen niin siinä tuli DOPPLER ilmansuodatin , mutta se ei mahdu mitenkään kiinni kaasuttimeen kun se ottaa taka iskariin kiinni ???
mixa76
Pyörä:
DRD Racing
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
12.3.2015 15:09
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut mixa76 » 31.5.2015 13:16

joku1: Tottakai voi laittaa. DRD: ssä vakiona 17,5...
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeistä

ViestiKirjoittanut Jege24 » 31.5.2015 19:55

Kertokaahan xtremen takarenkaan laakerin mitat ta laittakaa linkkiä tähän :D Kiitos!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista