Derbin huolto ja ongelmat #3

rällättelijä
Liittynyt:
3.1.2016 1:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut rällättelijä » 4.8.2016 18:34

Nyt sitä tuntee itsensä hölmöksi. Pakoputki peijjooni otti puolesta välistä kiinni runkoon josta aiheutui hurja resonointi. Helppo fixi.
Janizer
Liittynyt:
7.8.2016 16:31
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Janizer » 7.8.2016 16:36

Mikähän omassa derbissä vikana ku koneesta kuuluu semmosta rahinaa, mutta ku pyörittää vauhtipyörästä niin ei kuulu mitään rahinaa , kuluu siis sillon vain kun kone on käynnissä? Koneella on myös ajettu rempan jälkeen joku 4tkm :|
420
Pyörä:
Gilera SMT 2010 | -07 Ankka
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.5.2015 1:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut 420 » 7.8.2016 16:56

Saattaa petilaakerit olla hajoamassa.
Gilera SMT[73cc Räkäsali leveemmällä pakoaukolla, Giannelli, 21mm PHBG Lortto, Malossi VL15 Läppärunko, Avarrettu imukaula, 13-52 Välit]
Joozzii133
Pyörä:
Derbi mopo
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
31.10.2012 22:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Joozzii133 » 16.8.2016 18:24

Tiedän että ei pitäisi kysyä samaa asiaa kahdessa eri viestiketjussa mutta tuolla toisessa ketjussa porukkaa ei kai kiinnosta niin koitetaan täälläkin.

Eli lämpimällä koneella ennen 'piikkiä' ehkä 5-6k rpm paikkeilla, derbi alkaa röpöttämään aivan saatanasti. Röpöttää varmaan sinne 7k paikkeille ja sitten vetää kiekat nätisti loppuun asti. Siis kylmähköllä koneella toimii aivan täydellisesti mutta aina jossain vaiheessa alkaa aivan yhtäkkiä tekemään tätä eikä lopeta ennen kuin kone on jäähtynyt. Käyntiin lähtee normaalisti, käy tyhjäkäyntiä ja paikallaan kiertää loistavasti. Vika tuli siis aivan yhtäkkiä, tai ehkä tankkauksen yhteydessä.
Listaa mitä jo kokeiltu:
-Kaasari putsattu kahdesti
-Ilmansuodatin pesty
-Imukaulan kunto katsottu
-Cdi:n maadoitus tarkistettu ja kokeiltu toista boksia
-Tulpanjohto- ja hattu tarkistettu
-Tulppa vaihdettu pari kertaa uuteen (oli maitokahvin värinen btw)
-Staattorin kaikki johdot tarkistettu
-Bensahana uusittu
-Neulaa kokeiltu jokaisessa lovessa
-Suuttimia kokeiltu 98, 95(tämä oli paikalla kun vika alkoi) 92, ja 85
-Koitettu ilman ilmanputsarin koppaa(vapaastihengittävä käytännössä) silloin toimi samanlailla kuin 85 suuttimella.
-Putki, välipilli ja änkkä tarkistettu ettei ole tukossa

Mikään ei ole vaikuttanut vikaan millään lailla.
Eli mitä vois vielä koittaa tehdä?
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut johnnyw » 16.8.2016 20:06

Aika kattavasti olet jo tarkistuksia tehnyt ni kannattaa läpätkin tarkistaa.Tai sit sellanen tulee mieleen että kannentiiviste on menossa, iteltä nimittäin juuri kärvähti 70cc metrakitistä kannentiiviste ja aluksi se vuosi ilmeisesti vaan kuumalla koneella ja teki juurikin tuollaista että pätki osakaasulla lämpösenä.
Joozzii133
Pyörä:
Derbi mopo
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
31.10.2012 22:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Joozzii133 » 16.8.2016 22:35

Juu täytyy katsoa nuo, kiitti vastauksesta!
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 19.8.2016 19:08

Onko joku vialla, ku 6-vaihteella jo pienel pintakaasulla menee sen 60 ja täyskaasulla nopeus ei muutu ku pari km/h ja jos pitää kaasua pitempään pohjassa 6-vaihteella alkaa derbi savuttamaan helvetisti.
Samppa ☺
Liittynyt:
15.3.2016 21:10
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Samppa ☺ » 19.8.2016 23:14

Sulla on siinä rajotin ja senverra lyhyet välit että loppuu kesken. Ja tuleeko savu putkesta vai jostain muualta?
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 20.8.2016 15:54

Joo, on. Välit on 12/65 ja CDI rajoittaa 9.4t rpm. Putkesta tulee savut ja jos kattoo taakse nii tiellä on sellane savuvana :D

Konerempan jälkee ajattelin rajottamattoman CDI-boksin, 14,15,16 eturattaat nii ois mukavempi ajaa pitkii matkojaki.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 22.8.2016 8:35

Miten voisi korjata sen, että takajarru alkaa jarruttaa vasta puolessa välissä? Ei ole jarrussa vika vaan polkimessa on ns. klappia.
Samppa ☺
Liittynyt:
15.3.2016 21:10
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Samppa ☺ » 22.8.2016 20:39

Jarrupolkimen toisessa päässä on lyhyt tanko, joka menee pääsylinteriin. Tämän tangon alapäässä on pieni mutteri. Tän mutterin kierittää auki ja pihdeillä tai vastaavilla pyörittää tankoa vastapäivään niin pitäs ruveta klappi häviämään.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 24.8.2016 10:44

Aaa kiitos! Pitää testata tänään. :)

Entä se, että kaasukahva on erittäin jäykkä verrattuna kaverin mankiin?
Samppa ☺
Liittynyt:
15.3.2016 21:10
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Samppa ☺ » 24.8.2016 12:09

Kannattaa kokeilla rasvata kaasukahva kunnolla sisältäpäin ja jos ei auta niin kokeile vaihtaa kaasuvaijeri.
Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Linxy » 25.8.2016 15:52

Vaseliinia kaikkialle kaasukahvan lähistölle oikeastaan ja rasvaat vaijerin, ainakin sinne kaasukahvan ja tangon väliin saa laittaa sitä kunnolla.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 26.8.2016 11:00

Ok kiitos, pitää kokeilla.

Entä onkohan TNT:n Stefasarjaan luottamista?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista