Derbin huolto ja ongelmat #3

johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut johnnyw » 11.1.2018 11:06

Nyt kuulostaa kyllä melko erikoiselta, ettei vaan olisi lyöty koneeseen jotain random mäntää näön vuoksi kiinni :)

Derbin vakio sylinteriin ei pitäisi saada kun A (39.84), B (39.85) ja C (39.86) mäntiä :lol:
Aem
Liittynyt:
11.1.2018 0:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Aem » 11.1.2018 15:26

Ihmeelliseltä tuntuu... oli sen oloinen poika, että tuskin on koneeseen koskenut. Kone jumitti kampiakselilta tai itse asiassa nyt kun kone on auki niin 2 noin muutaman mm metallilastua limpun ja lohkon ahtaimmassa kohdassa. Lastujen alkuperä on mysteeri koska runkolaakerit ja kammen neulaakeri ainakin nyt näyttää hyvältä.. olisko kuitenkin runkolaakereista lähtöisin.. ovat vielä kampiakselilla paikallaan. Lastut ottavat magneettiin.

Toinen mysteeri; kytkikytkinkopan pohjalla palasina lukitussokka. Isompi sellainen, eli vastaava kuin käynnistyspolkimen akselilla on. Siellä oli kyseinen sokka paikallaan. En keksi mistä on voinut tulla. Vaihteisto vaikuttaa ok:lta. Ei kyllä kokonaan purettu.

Niin toi mäntä vaikuttaa noin silmämääräisesti ja näppituntumalla aika tihverältä tohon sylinterin. Voisin ajatella olevan pari eikä mitään pytyn tilkkeeksi heitettyä. Sylinteri on ainakin derbin alkuperäinen.
Aem
Liittynyt:
11.1.2018 0:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Aem » 11.1.2018 15:50

Noi merkit männän laessa ei ole kovin selviä. Aika lailla mistä tahantahansa kun mittaa niin 39.7 näyttää. Ei lähellekään noita derbin standardi mittoja. Jos tuon pytyn hoonaa ja hommaa vakimännän niin luulis menevän. Sylinterin mittaaminen kotikonstein taitaa olla mahdotonta. En uskalla varmaksi sanoa mitä tuo nyt on halkaisijaltaan.

No tämä oli tietoisesti ostettu projektiksi eikä ole kiire mihinkään. ;) Ei tunnu kiertokangen alapäässä löysää mutta on varmaan järkevää pistää koko kampiakselisetti uutta kun oli noita mystisiä metallihileitä liikkunut tuolla väärässä paikassa..
Kulmasaha
Liittynyt:
20.7.2014 20:33
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Kulmasaha » 12.1.2018 19:37

Kävi vaan mielessä, että jos siihen on testailtu kiinasta tilattua uutta kaasaria, niin niissähän on ollut tätä metalli lastua, jos ei ennen käyttöä ole putsattu, mut jos kaasarista ois ne tullut, ni niiden olisi sitten kyllä pitänyt päästä läppien ohi.
Yllä jo mainittiin, että joku mäntä vaan vaihdettu siihen ku vanha menny paskaksi ja siitä tullu ne silput??
Aem
Liittynyt:
11.1.2018 0:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Aem » 15.1.2018 15:07

Kaikki on mahdollista. MUTTA, sylinteri merkinnällä 00H02515031 on derbin vakiosylinteri ja mitattu halkaisija 39.80-39.81. Ja se mäntä on sen 39.7..
Iso P ympyrän sisällä männän laella ja sisäpuolella; Piaggio?
Jos normi derbin vakimännän todellinen koko on 39.84-jotain niin ei kyllä mene tuohon alkuperäiseen sylinteriin tai jos menee niin tarvitaan voimakeinoja:D .

No, ei tämä varmaan tästä selkene. Mistään en googlettamalla löytänyt tietoa noilla havaituilla sylinterin/
Männän koolla. Taidan vaihtaa laakerit ja lyödä testimielessä takaisin tuon yläkerran kun päällisin puolin ovat kunnossa. Männän olisin halunnut vaihtaa mutta kun ei kerran tuollaista voi olla olemassakaan.. vaikka omin silmin oon nähny :s
Simbba6
Liittynyt:
7.11.2017 20:36
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Simbba6 » 8.2.2018 23:41

Mopo on derbi xtreme 2012.

Tyhjäkäynyti ei toimi ollenkaan:( Pitää koko ajan pitää kaasua vähän päällä et ei sammuisi! Heti kun päästä kaasun irti niin sammuu 1 sekunnissa. Olen vain koskenut kaasuvaijeriin, koska se oli jotenki jumittunut sinne eli kierrokset olivat melkein täysillä. Avasin sen ruuvin sit kuului "Plyks" ja nyt ei se enää käy tyhjäkäyntiä. Pitääkö sitä vaijeri jotenki säätää? Miten? Auttakaa! En tiiä onko se nyr sen vaijerin vika
Shurichau_
Pyörä:
'07 Rieju MRX Pro
Paikkakunta:
Savo
Liittynyt:
11.7.2017 4:40
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Shurichau_ » 9.2.2018 6:23

Kaasaria auki, oiskoha joku siellä sisällä levinnyt
Liikenteessä ei viritetyllä mopolla saa ajaa (paitsi jos ei jää kiinni)
Simbba6
Liittynyt:
7.11.2017 20:36
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Simbba6 » 11.2.2018 23:17

Derbi xtreme 2012! (Pistin täysin vakioks sisäänwjoja varten)
Eli ongelma on semmoinen että mopo ei halua lähteä käyntiin
. Kun kaataa tulpan reijästä bensiiniä niin käy ehkä minuutin, kunnes nostaa kierrokset ylös ja sammuu!(ihan kuin bensiini loppuisi)? Sen jälkeen ei lähe enää käyntiin vaan pitää uudestaan kaataa bensiiniä sinne! Eli ihan ku brnsiini ei tulisi sylinteriin asti? Kohokammiossa sitä kyllä on! Ongelma alkio kun suurensin 2t öljyn määrää aika reilusti sisäänajoja varten! Eli mitä veikkaatte auttaako neulan nostaminen? Vähän epäilen myös cdi boksia!
Kiitos etukäteen
gilsuu
Pyörä:
Nykyinen: Lolvo V70, Exät: Gilera SMT 2010 "Tiina" ja CPI SM 2007
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
31.10.2016 15:04
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut gilsuu » 12.2.2018 11:41

Simbba6 kirjoitti:Derbi xtreme 2012! (Pistin täysin vakioks sisäänwjoja varten)
Eli ongelma on semmoinen että mopo ei halua lähteä käyntiin
. Kun kaataa tulpan reijästä bensiiniä niin käy ehkä minuutin, kunnes nostaa kierrokset ylös ja sammuu!(ihan kuin bensiini loppuisi)? Sen jälkeen ei lähe enää käyntiin vaan pitää uudestaan kaataa bensiiniä sinne! Eli ihan ku brnsiini ei tulisi sylinteriin asti? Kohokammiossa sitä kyllä on! Ongelma alkio kun suurensin 2t öljyn määrää aika reilusti sisäänajoja varten! Eli mitä veikkaatte auttaako neulan nostaminen? Vähän epäilen myös cdi boksia!
Kiitos etukäteen


Mikä mahtaa olla reilusti? Sisäänajoon riittää ihan hyvin max 2,5%
Melkein keulii, mutta ainakin kukkuu - https://www.youtube.com/channel/UC_S7K7 ... OvCg1Dqfpg
Simbba6
Liittynyt:
7.11.2017 20:36
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Simbba6 » 12.2.2018 12:51

Lähemmäs 4-5 prosenttia:D
Simbba6
Liittynyt:
7.11.2017 20:36
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Simbba6 » 12.2.2018 18:29

Siis derbi lähtee vain silloin käyntiin kun kaataa bensaa sylinteriin tai jos paineilmapyssyllä ampuu siihen letkuun mikä menee tankista kaasariin. Eli siihen mustaan minkä sisällä on bensiiniä! Jos sen saa käyntiin niin se käy max 5min tyhjäkäyntiä tai sillä saa ajaa max 3km kunnes se alkaa pätkimään ja sammuu
Kulmasaha
Liittynyt:
20.7.2014 20:33
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Kulmasaha » 12.2.2018 18:40

ÖÖ, paineilmalla bensaletkuun?
Simbba6
Liittynyt:
7.11.2017 20:36
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Simbba6 » 12.2.2018 21:17

Joo:D en tiiä miks mut se lähtee käyntiin sillä ihan hyvin
Kulmasaha
Liittynyt:
20.7.2014 20:33
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Kulmasaha » 12.2.2018 21:27

Käyntiin joo jos laittaa tulpanreijästä bensaa, mut ei se mitenkään voi käynnissä pysyä.. mites ilmanputsari, onko tukossa
Simbba6
Liittynyt:
7.11.2017 20:36
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Simbba6 » 12.2.2018 22:49

Sen olen kyllä putsannut. Nyt huomasin että kohokammmion läheltä vuotaa ihan kunnolla bensaa ku kone on käynnissä

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista