Derbin huolto ja ongelmat #3

Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 21.5.2017 12:41

Oothan sä kuitenki tarkistanu että se imukaula tosiaankin vuotaa ettet ihan turhaan rupea tilaamaan?
xGILERAvieRAHATx
Liittynyt:
3.2.2017 15:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut xGILERAvieRAHATx » 21.5.2017 12:46

tilaan ne ku vakio ilmaputsari on iha hanurist
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 21.5.2017 12:55

Ihan hyvä se vakioputsari on. Vaparista tulee vaan enempi ääntä ja kuluttaa enempi bensaa.
xGILERAvieRAHATx
Liittynyt:
3.2.2017 15:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut xGILERAvieRAHATx » 21.5.2017 12:58

no juu mut se näyttää et imukaulassa on pieniä halkeemia en tiiä onko vaa pintahalkeemia
ouzei
Pyörä:
exsex: Derbi DRD Racing -10, nykyne: Derbi GPR 125 -05
Liittynyt:
24.6.2016 18:10
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut ouzei » 25.5.2017 22:48

Noni menihän se derbin remppa taas ihan päin helvettiä... Kaasarin kanssa ollu onkelmia kun oli luisti jumissa niin putsasin sen sitte kokonaan. Kasaan sain laitettua ja sitten käyntiin. Tyhjäkäyntiä jaksaa mutta kun laittaa vähänkin kaasua niin boaa ja sammuu. Mikäs vikana? Suutin on 85 ja reikälevy kiinni vakioputsarin kanssa. :roll:
E: Viellä kyssäri että mites vapari. Onko wörtti jos otan vielä reikälevyn poies ja laitan 90 suuttimen, kuriton vakioputki kiinni?
''Joo tosiaa tää on taas rikki''
Derbikiller666
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.5.2017 20:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Derbikiller666 » 26.5.2017 13:15

Oikei hyvi se vakioputsariki toimii ja vaparista lähtee vaa enemmä ääntä ja kuluttaa tietty vähä enemmä sit verrattuna vakioputsariin
"Neste kaadetaan tankkiin, ei kurkusta alas"
kooteem
Pyörä:
KTM 125 2015
Liittynyt:
14.5.2017 19:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut kooteem » 26.5.2017 17:49

ouzei kirjoitti:Noni menihän se derbin remppa taas ihan päin helvettiä... Kaasarin kanssa ollu onkelmia kun oli luisti jumissa niin putsasin sen sitte kokonaan. Kasaan sain laitettua ja sitten käyntiin. Tyhjäkäyntiä jaksaa mutta kun laittaa vähänkin kaasua niin boaa ja sammuu. Mikäs vikana? Suutin on 85 ja reikälevy kiinni vakioputsarin kanssa. :roll:
E: Viellä kyssäri että mites vapari. Onko wörtti jos otan vielä reikälevyn poies ja laitan 90 suuttimen, kuriton vakioputki kiinni?

suutin tukossa?
ouzei
Pyörä:
exsex: Derbi DRD Racing -10, nykyne: Derbi GPR 125 -05
Liittynyt:
24.6.2016 18:10
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut ouzei » 26.5.2017 18:01

kooteem -> Asia pihvi :D
Derbikiller666 -> 8) (vaiha gilsu terpiin ☻)
''Joo tosiaa tää on taas rikki''
n1kezu
Pyörä:
Derbi
Liittynyt:
11.2.2017 2:38
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut n1kezu » 26.5.2017 21:29

Ajattelin että saakohan moponi liian vähän tuorevoiteluöljyä, sillä eikös öljyä tule aina sen mukaan paljonko kaasua painaa. Ja Derbini pikakaasu on ikäänkuin "pohjassa" noin puolessavälissä eli siitä eteenpäin kun painaa kahvaa lisää pohjaan asti ei vauhti nouse eikä mikään muutu. Mietin vain, että voisiko olla mahdollista että tämäntakia moponi saa liian vähän öljyä? Jos joku vähän enemmän mopoista tietävämpi voisi kertoa. :s
Viimeksi muokannut n1kezu päivämäärä 27.10.2018 3:11, muokattu yhteensä 1 kerran
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 27.5.2017 14:16

Onko vakio mopo? Se että on "pohjassa" johtuu siitä että on vakiona liian pieni pääsuutin. Yli puolikaasun menee seokset laihalle eikä kiihdy. Ei vaikuta öljynsaantiin
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Derbikiller666
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.5.2017 20:17
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Derbikiller666 » 27.5.2017 17:20

Tietäskö kukaan syytä miks derbin alempi t-pala ei lähe irti vaikka kaikki pultit ja mutterit auki ja siinä pysyy silti kiinni? :(
"Neste kaadetaan tankkiin, ei kurkusta alas"
n1kezu
Pyörä:
Derbi
Liittynyt:
11.2.2017 2:38
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut n1kezu » 27.5.2017 22:21

tientuk3 kirjoitti:Onko vakio mopo? Se että on "pohjassa" johtuu siitä että on vakiona liian pieni pääsuutin. Yli puolikaasun menee seokset laihalle eikä kiihdy. Ei vaikuta öljynsaantiin

on kuristukset otettu pois ja vähän isompi suutin (82) laitettu kii, kulkee sen 60 nyt. Varmaan kummiski vieläki sit liian pieni suutin, mutta enmä sitä enää isommaks ala vaihtaa ku menis jo lähellä kevariveroa eikä ois mukavaa sellasta maksaa. Eikä se varmaa haittaa tee tuo että pidän mopon tälläisenä.
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 27.5.2017 22:56

Kuuluu kyl vähän vakioputken ominaisuuksiin (kurittomanakin), että huonosti vetää täyskaasulla. Liian pieni suutin on lähtökohtaisesti huono, kokeiles vaikka 88 suutinta meneekö lujempaa sillä. Jos menee hiljempaa, laita vanha takas. Jos menee samat tai kovempaa, niin jätä paikalleen ja rajoita nopeutta tarvittaessa esim. lyhyemmillä väleillä. Laihalla käyminen aiheuttaa helposti leipomisen.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
n1kezu
Pyörä:
Derbi
Liittynyt:
11.2.2017 2:38
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut n1kezu » 28.5.2017 14:03

tientuk3 kirjoitti:Kuuluu kyl vähän vakioputken ominaisuuksiin (kurittomanakin), että huonosti vetää täyskaasulla. Liian pieni suutin on lähtökohtaisesti huono, kokeiles vaikka 88 suutinta meneekö lujempaa sillä. Jos menee hiljempaa, laita vanha takas. Jos menee samat tai kovempaa, niin jätä paikalleen ja rajoita nopeutta tarvittaessa esim. lyhyemmillä väleillä. Laihalla käyminen aiheuttaa helposti leipomisen.


Eikös sekin käy että hommaa jostain ja pistää sen reikälevyn sinne kaasaariin rajoittamaan sitä ilmantuloa, jos kerran käy laihalla
V1ltsu-
Liittynyt:
2.7.2016 23:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut V1ltsu- » 30.5.2017 16:11

Semmonen ongelma tällä kertaa olis että derbin bensavalo vilkkuu jatkuvasti vaikka tankki onkin täynnä :| tarkistin liittimet ja johdot pikasesti mutta ei näyttäneet olevan huonossa kunnossa... mopo on siis -08 drd racing

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista