Derbin huolto ja ongelmat #3

Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 24.3.2017 11:48

Tällänenjäbä kirjoitti:Kato tulpan väri.


Tulppa on vielä aika tumman värine oli suutinta piennemmäks?
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 26.3.2017 15:24

Voiko muuten karstoittunut putki aiheuttaa tehopiikin ja yleisesti tehojen katoamisen enemmän kuin suutin? 80 suuttimella ei pysy kunnolla käynnissä eikä myöskään pysynyt hyvin edes 90 kokoa olevalla. Jos poistan kuumailmapuhaltimella karstat, kiinnitän putken kunnolla ja laitan 86 suuttimen pitäskö toimia?
Ja tarviino äänenvaimenninta puhistaa mitenkään? :)
Janizer
Liittynyt:
7.8.2016 16:31
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Janizer » 27.3.2017 16:18

Kertokaa nopeasti että minkä kokoiset laakerit menee 12 mm akselille olevaan vanteeseen
xGILERAvieRAHATx
Liittynyt:
3.2.2017 15:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut xGILERAvieRAHATx » 28.3.2017 13:20

Voiko väärä/huono neulan sokan kohta aiheuttaa tukehtusta ? :idea:
ps. rupee olemaan vähän epätoivosia juttuja kaasarin suhtee kun ei ideoita oo mikä aiheuttaa tukehtumisen :|
taukopaikka
Pyörä:
KTM exc -16
Liittynyt:
20.12.2016 20:42
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut taukopaikka » 28.3.2017 23:09

xGILERAvieRAHATx kirjoitti:mites tuo neula toimii enemmä bensaa ylöspäi vai alaspäi ?

sokka ylemmäs bensaa vähemmän, sokka alemmas bensaa enemmän

xGILERAvieRAHATx kirjoitti:Voiko väärä/huono neulan sokan kohta aiheuttaa tukehtusta ? :idea:
ps. rupee olemaan vähän epätoivosia juttuja kaasarin suhtee kun ei ideoita oo mikä aiheuttaa tukehtumisen :|

booaako ajossa?
xGILERAvieRAHATx
Liittynyt:
3.2.2017 15:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut xGILERAvieRAHATx » 29.3.2017 7:32

taukopaikka kirjoitti:
xGILERAvieRAHATx kirjoitti:mites tuo neula toimii enemmä bensaa ylöspäi vai alaspäi ?

sokka ylemmäs bensaa vähemmän, sokka alemmas bensaa enemmän

xGILERAvieRAHATx kirjoitti:Voiko väärä/huono neulan sokan kohta aiheuttaa tukehtusta ? :idea:
ps. rupee olemaan vähän epätoivosia juttuja kaasarin suhtee kun ei ideoita oo mikä aiheuttaa tukehtumisen :|

booaako ajossa?

Kyllä ( toimii tasatäyskaasul ja ilman ryyppyy ni sammuu heti )
xGILERAvieRAHATx
Liittynyt:
3.2.2017 15:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut xGILERAvieRAHATx » 30.3.2017 16:43

onko imukurkun eri koilla väliä ?
Janizer
Liittynyt:
7.8.2016 16:31
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Janizer » 31.3.2017 9:51

No on :D
Kannattaa laittaa samankokoinen kun kaasarikin on
xGILERAvieRAHATx
Liittynyt:
3.2.2017 15:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut xGILERAvieRAHATx » 31.3.2017 21:02

mites ku en löydä mistään 17,5 kumi lerssiä
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 3.4.2017 16:16

xGILERAvieRAHATx kirjoitti:mites ku en löydä mistään 17,5 kumi lerssiä

Sitte osta isompi ja kiristä se tiukalle. Itellä ainaki tollee ja rautakaupasta kiristypantoja tai mitä onkaan.

Testasin ny vakioputkella ajaa ja aika varma siitä, että enox on karstoittunut. Aluks testasin 80 suuttimella: ei pysyny ollenkaa käynnis ja ajossa huono, mut ryypyllä toimi paremmpi mut röpötti hiukan eikä yläkierroksil vääntäny. Ny laitoin sit 90 suuttimen takas ja ny röpöttää vielä enemmä eikä kierrä yli 6k. Eli nyt on suutin liian iso, mutta ei pysy käynnis, eikä tyhjäkäyntiruuvu vaikuta asiaan.

Eli jos poltan karstat enoxista ja laitan sen kiinni, vähennän öljyn määrää hiukan, 84-86 suutin, säädän seosruuvia hiema ja sit vielä kaasarin luisti kunnolla ku ei näyttäny nousevan täysin ylös. Eli korjautuisko normaaliks näillä toimenpiteil? :|
xGILERAvieRAHATx
Liittynyt:
3.2.2017 15:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut xGILERAvieRAHATx » 5.4.2017 19:16

osaako joku kertoa mitä liian pieni imukaulan kumi aiheuttaa ?
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 5.4.2017 22:14

No jos liian pieni nii ethä saa kaasaria pysymään imukaulassa kiinni. Osta sen verran iso, että kaasari ja imukaula mahtuu ja kiristä tiukalle
Paahtoleipä
Liittynyt:
24.3.2016 21:12
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Paahtoleipä » 5.4.2017 23:00

Oliskohan Derbis alipainehana rikki ku ajaa jonki aikaa 60-80km/h nii sammuu yhtäkkii, lähtee aina käyntii samoilla vauhdeilla "mäkistartilla" ja pääsee taas palan matkaa? Tuntuu siltä että ei niinku sais bensaa ollenkaa silloin ku se sammahtaa.
xGILERAvieRAHATx
Liittynyt:
3.2.2017 15:32
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut xGILERAvieRAHATx » 6.4.2017 7:26

Tomi-50 kirjoitti:No jos liian pieni nii ethä saa kaasaria pysymään imukaulassa kiinni. Osta sen verran iso, että kaasari ja imukaula mahtuu ja kiristä tiukalle


sain sen sillo kiinni käytännössä väkisin vääntämällä ja pitää koittaa tilaamal uus et jos se onki liia pien
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut johnnyw » 6.4.2017 8:42

Ei noita derbin vakio imukaulaan sopivia imukaulan kumeja ole kun tasan yhtä kokoa. Mutta kannattaa ostaa ihan derbin orkkis varaosa, siinä on sellaset pykälät jolla kumi pysyy hyvin niin imukaulassa kun kaasarissa kiinni. Tarvikemallit on käytännössä suoria kumeja ja tosi kettumaisia saada kiritettyä kunnolla. Jos klemmari on liian löysällä se vuotaa ja taas jos kiristää liikaa ni rupeaa vaan puskemaan kumia irti kaasarista/imukaulasta.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista