Derbin huolto ja ongelmat #3

Muikhu
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
4.11.2014 9:33
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Muikhu » 6.11.2015 11:10

Ota vanha laakeri kätee ja suunnaks ikh kivijalkakauppa nii eiköhän rupee löytyy.
~Ei sillä väliä millä vaan miten~
kadfe
Liittynyt:
27.3.2014 19:01
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut kadfe » 6.11.2015 16:05

Moro! Mikä vois olla derbissä, kun koittaa saada käyntiin, niin ei lähde työntämällä tai polkemalla? Hirveä paukahdus kuuluu välillä ja otin putken irti ja poljin vähän niin tulee mukava lieska paukahduksen kera pakoaukosta.. Mistä tämä johtuu?
Bensaa tulee ainakin.. Kipinä tulee kanssa?..
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 7.11.2015 16:37

Noni sain kannen tiivisteen vaihettua. Pistin käyntiin ni pari minuuttii se kuullosti ihan samalta ku ennen tiivisteen vaihtoa. Sit se lopetti savuamisen ja pari kertaa nato kierrättää iha normaalisti. mut nyt on sellanen et derbi lyö putkeen tosi paljon ja ajovalo pätkii (ei sammu kokonaan missään vaiheessa). Onko sähköpuolen vika? tulppa oli ihan musta ku katoin. Koitin kans pihassa ajaa vähän ni se nykii välillä niinku ei sais kipinää
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut kossusukka » 7.11.2015 16:50

Kerro vähän tarkemmin. Käykö se tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, mutta kierrättäessä rupee paukkumaan vasta, vähänkuin olisi rajotin siinä? Miten se ajovalo pätkii? Tyhjäkäynnillä välkkyy himmeän ja kirkkaan välillä, kierroksilla vai missä ja miten?

Tarkista nyt että kaikki liittimet on kunnolla kiinni, siinä työn yhteydessä on voinu joku liitin jäädä löysälle, esim jos työkalulla vahingossa nykässyt johtonippua niin joku liitin puoliksi irti tms. Tulpanvaihto on kova sana, tulpat on semmosta tavaraa että jos kone käy paskasti (esim juuri kun kansipaffi vuotaa), tulppa hajoaa varsin helposti ja aiheuttaa mm. käyntihäiriöitä. Ensiapuna voit kokeilla putsata tulpan ja kärkiä vähän hiomapaperilla jynssätä, mutta uusi tulppa kannattaa hakea.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 12.11.2015 17:13

Eli nyt siis toi toimii muuten mut savuttaa ja kierrokset nousee hitaammin ku normaalisti lämpimänä. Kuullostais siltä et termostaatti ku aukee ni sit rupee vesi virtaa taas koneen sisää ja siks savuu mut ei kumminkaa paisuntasäiliöö nouse ilmakuplii :/ menikö kannentiivisteen asennukses mul joku pieleen?
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 12.11.2015 18:24

Tumma savu on öljystä, vaalean harmaa savu jäähdytysvedestä. Tämä siis lämpimällä koneella. Kylmä moottori usein savuttaa vaaleaa savua hetken.
Jäähdytysvesi voi päästä sylinteriin kannen tiivisteestä, mutta vaihteistoöljy ei.
Vaihteistoöljyä voi päästä kampikammioon kampuran stefan kytkinpuolen kautta.
Kumpikin voi aiheuttaa pauketta / pätkimistä...
karstamagneetti
Pyörä:
EXC125 '07
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
23.9.2014 21:31
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut karstamagneetti » 17.11.2015 23:19

Sattuuko kukaan tietämään, että onko VM ja UM rabasoille tarkotetussa 50cc airsalissa eroa mäntien mitoilla tai vastaavilla mallien välillä?
lååpå
Liittynyt:
16.8.2014 22:03
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut lååpå » 22.11.2015 3:02

Kertokaas pystyykö derbi sendassa sytytystä säätämään? kun vaihdoin athena pytyn ja siinä on hitusen pidempi mäntä joten eikö se vaikuta sytytykseen? tämä vain sillä kun ei tahdo toimia kun pätkii ja lyö sellaisen äänen välillä putkesta kun löisi liekkiä.... :roll:
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 22.11.2015 9:58

DRD Pro:ssa ainakin pystyy ennakon säätämään. Männän pituudella ei tosin ole vaikutusta sytytyksen ajoitukseen.
lååpå
Liittynyt:
16.8.2014 22:03
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut lååpå » 22.11.2015 16:25

Okei, no tietäskö kukaan mistä sellainen pieni posahdusta vaikuttava ääni johtuisi tai mitä kannattais tehdä että se lähtisi, samoin kun pätkiminen ennen piikkiä.
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 22.11.2015 19:53

Veikkaan että käy rikkaalla, tarkista ilmanputsarin puhtaus.
lååpå
Liittynyt:
16.8.2014 22:03
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut lååpå » 22.11.2015 21:41

tulpasta päätellen ei käy rikkaalla ja ilman putsari on puhdas.. itellä alkaa ideat loppumaan
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut notreal911 » 22.11.2015 22:10

Ootko koittanu toisella tulpalla?
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 22.11.2015 22:40

Atteeh. Vähä epäilen niin sulla on mennyt kansi aavistuksen verran kieroon, kun on kannentiiviste mennyt.. Auki ja kansi suoristukseen, samalla kannattaa ajattaa myös sylinterin pinta. Nyt uuden tiivisteen kanssa täyttää kierouden, mutta vuotaa kuitenkin osittain. Ja uusi tiivisten työstön jälkeen. Aina jos palaa tiiviste kannesta, niin on suuri vaara, että kansi vetää kieroon. Kansi kuitenkin on sylinterin kuumin osa ja jos se kuumenee toispuoleisesti niin vetää mopoissa tosi herkästi kieroon.
lååpå
Liittynyt:
16.8.2014 22:03
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut lååpå » 23.11.2015 22:57

notreal911 kirjoitti:Ootko koittanu toisella tulpalla?


olen kokeillut toisella tulpalla ja samaa tekee..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista