DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

sormet_korvassa
Liittynyt:
12.2.2017 2:38
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sormet_korvassa » 2.4.2017 1:46

Kuinkas isoja takarenkaita porukka on heittäny kiinni?
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detson11R » 3.4.2017 7:15

Olis tarkotus vaihtaa kaverin DT:een vesipumpun stefa. Lähteekö siipiratas siitä kohdastaan ihan vetämällä vai tarviiko lohkoa avata? ;)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 3.4.2017 11:47

Kytkinkoppa pitää avata. Siipi ei irtoa akselista vaan sisäpuolella oleva ratas.
Wane
Liittynyt:
9.2.2017 23:16
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Wane » 6.4.2017 19:28

Mikähän on detsis ku mittari näyttää et olis ajettu 2600km jos ajan sil se kasvaa normaalisti mutta sitte ku sammuttaa ja käynnistää nii se näyttää taas 2600km
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 7.4.2017 10:49

Eiköhän tuo mittari ole rikki. Joskus on tullut vastaan sellaisia jotka menevät täysin nollille yhtäkkiä ja derbeissä taas on ollut vikaa joka aiheuttaa 99 999 lukeman,
Wane
Liittynyt:
9.2.2017 23:16
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Wane » 7.4.2017 12:30

Nyt se mittari on ruvennut välkkymään ilman virtoja. Onioha enää mitää tehtävis vai pitääkö ostaa uus?
Detsipoeka
Liittynyt:
11.4.2017 21:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsipoeka » 11.4.2017 21:42

Yamaha DT50 -09

Tuli ostettua Nettimotosta noin kuukausi sitte Detsi, paikanpäällä lähti käyntiin ja kotonaki lähti. Sitte muutama viikko siitä huomattii että tuorevoitelutankki vuotaa otettii se pois tyhjennettiin ja laitettii parempi tiiviste, sen jälkeen laitettii 2t tuorevoitelu öljyy sinne. Sitte pantiin mopo takas tallii ja kahottii että vuotaako viel. Puol viikkoa siitä nii putken päälle oli vuotanu ja vähän moottorin päälle.

Mopo vilkuttaa sitä moottorivika valoa mittaristossa ja ei lähe käyntiin. (lähti käyntiin ennen ku irrotettiin öljy tankki eikä palanu valo) kun polkee mopoa nii "rpm" mittarii tulee 1 palkki. Mopo on ollut nyt tallissa noin. 2+ - 8+ lämpimässä.
Tulppa näyttää olevan uusi ku on niin kirkas ja mittaristossa on se akku juttu myös nii siin on vaa 3 palkkia, kannattaako ladata?

osaisko tääl joku neuvoa mikä on vikana vai pitääkö käyttää huollossa
ajettu noin 6t
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 14.4.2017 9:48

Ihan perus setit ekana: antaako kipinää ja saako bensaa? Tulpan ja häiriönpoistajan vaihdolla on helppo lähteä liikkeelle. Jos akussa on sen verran virtaa että mittaristo lähtee päälle ei sen suhteen ole tarvetta latailla. Akku tosin tykkää kun sitä pidetään varattuna.

Moottorin itsevalvonta vilkutteluja tod.näk anturivian takia, ei vaikuta käynnistymiseen.
Detsipoeka
Liittynyt:
11.4.2017 21:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsipoeka » 15.4.2017 0:17

Malagutisti kirjoitti:Ihan perus setit ekana: antaako kipinää ja saako bensaa? Tulpan ja häiriönpoistajan vaihdolla on helppo lähteä liikkeelle. Jos akussa on sen verran virtaa että mittaristo lähtee päälle ei sen suhteen ole tarvetta latailla. Akku tosin tykkää kun sitä pidetään varattuna.

Moottorin itsevalvonta vilkutteluja tod.näk anturivian takia, ei vaikuta käynnistymiseen.

missä kohin tuo "häiriönpoistaja" on ja mitä kahtoo sitä tulppaa mikä on koneessa nii se näyttää hyvin uudelta (kirkas)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 15.4.2017 12:27

Häiriönpoistaja=tulpanhattu. Uusikin tulppa voi olla viallinen.
sormet_korvassa
Liittynyt:
12.2.2017 2:38
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sormet_korvassa » 18.4.2017 11:39

Mikä on isoin takarenkaan kumin koko mikä dtsee?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 18.4.2017 13:08

Mikä pointti isommassa renkaassa? Enskoissa oon tainnu nähdä 110/100 renkaita. motossa taakse varmaan menee 150mm rengas mutta
a)näyttää kapealla vanteella todella tyhmältä ja
b)on myös todennäköisesti paska ajaa.

laita vaan se normaalikokoinen rengas.
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 19.4.2017 14:55

Moro! Mulla on tuollanen Dt 50R -04 ja siitä kysymyksenä jännitteensäädin. Se on sellainen neljäpinninen missä pinnit ovat kaikki rinnan. En ole löytänyt mistään kytkentää tähän. Osaisiko joku kertoa nuo järjestykset?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 19.4.2017 16:21

Liitintä edestä katsottaessa vasemmalta oikealle: maa-valot-staattori-akku. Akulle sit diodi väliin koska tuosta nastasta tulee vaihtovirtaa.

E:autocorrect typo korjattu
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 19.4.2017 16:47

Eli kumman pistän staattoripinniin kun staattorilta kaksi johtoa toisesta 10 volttia vaihtoa ja toisesta 200 vaihtovirtaa?
E: Ja siis tuleeko siitä pinnistä valoille tasavirtaa vai vaihtovirtaa?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista