DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 17.7.2016 16:32

joo tosiaan uuden tulpan vaihdoin eikä mitään vaikutusta. hattua en vaihtanut koska koko johto ja tulpanhattu vaihdettu uuteen viime kesänä. Nyt ei sitten varmaan auta muu kuin rueta kattoon läppien kunto. Vai olisko viä jotai mitä tehdä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 17.7.2016 20:24

Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?
porotokka
Pyörä:
Kawasaki Z500 -82 customoitu
Liittynyt:
16.7.2016 20:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut porotokka » 17.7.2016 22:57

Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 18.7.2016 15:36

porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.

Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää :|
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 18.7.2016 15:43

Malagutisti kirjoitti:Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?

Detsissä enoxi putki, porattu moric ja 100 suutin, välit 11-60. Toivottavasti ei ole katkennu, mäntä meinaan vaihdettu kesäkuun alussa.
porotokka
Pyörä:
Kawasaki Z500 -82 customoitu
Liittynyt:
16.7.2016 20:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut porotokka » 18.7.2016 22:52

Malagutisti kirjoitti:
porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.

Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää :|



Kiitos ja kumarrus malagutistin suuntaan. Tänään mittailin tuon staattorin tarkemmin, tuo pickupkäämi sini/valko-valko/puna resistanssi ääretön, joten vika taisi löytyä. Otetaan magneetto auki, ja katsotaan mitä värkki on syönyt.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 19.7.2016 6:03

porotokka kirjoitti:
Malagutisti kirjoitti:
porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.

Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää :|



Kiitos ja kumarrus malagutistin suuntaan. Tänään mittailin tuon staattorin tarkemmin, tuo pickupkäämi sini/valko-valko/puna resistanssi ääretön, joten vika taisi löytyä. Otetaan magneetto auki, ja katsotaan mitä värkki on syönyt.

Näissä tapaa tuo pick-up käämin hartsaus olla usein mustunut, en tiedä onko jokin mitoitusongelma. Hyvä että vika löytyi.

miksuuh22 kirjoitti:
Malagutisti kirjoitti:Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?

Detsissä enoxi putki, porattu moric ja 100 suutin, välit 11-60. Toivottavasti ei ole katkennu, mäntä meinaan vaihdettu kesäkuun alussa.

Oliko vanha tulppa minkä värinen? Kurkkaa vähän pakoaukosta valon kanssa jos sattuis näkymään jotain. Väärä katkosvälys saattaa johtaa nopeastikin m-renkaan katkeamiseen, mut toivotaan että vika ei ole siinä. Suutin kuulostaa aavistuksen pieneltä jos lisäilmasolenoidi on käytössä. Kaasaria varmaan putsailisin ja samalla helppo kattoo ne läpät.
sakkepoika
Liittynyt:
20.5.2016 14:48
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sakkepoika » 19.7.2016 14:55

Mikä on detsis kun moricin ohitin ledillä ja mittari ei näytä enään nopeutta?
Viimeksi muokannut sakkepoika päivämäärä 21.7.2016 15:49, muokattu yhteensä 2 kertaa
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 19.7.2016 20:29

Malagutisti kirjoitti:
porotokka kirjoitti:
Malagutisti kirjoitti:
porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.

Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää :|



Kiitos ja kumarrus malagutistin suuntaan. Tänään mittailin tuon staattorin tarkemmin, tuo pickupkäämi sini/valko-valko/puna resistanssi ääretön, joten vika taisi löytyä. Otetaan magneetto auki, ja katsotaan mitä värkki on syönyt.

Näissä tapaa tuo pick-up käämin hartsaus olla usein mustunut, en tiedä onko jokin mitoitusongelma. Hyvä että vika löytyi.

miksuuh22 kirjoitti:
Malagutisti kirjoitti:Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?

Detsissä enoxi putki, porattu moric ja 100 suutin, välit 11-60. Toivottavasti ei ole katkennu, mäntä meinaan vaihdettu kesäkuun alussa.

Oliko vanha tulppa minkä värinen? Kurkkaa vähän pakoaukosta valon kanssa jos sattuis näkymään jotain. Väärä katkosvälys saattaa johtaa nopeastikin m-renkaan katkeamiseen, mut toivotaan että vika ei ole siinä. Suutin kuulostaa aavistuksen pieneltä jos lisäilmasolenoidi on käytössä. Kaasaria varmaan putsailisin ja samalla helppo kattoo ne läpät.

tulppa aivan musta ja karstanen. Mitä meinaat tolla väärällä katkosvälyksellä? Toi suutin juttu on vähän hauska juttu kun kaverilla täysin sama virit mutta 11-58 välit ja hänellä on 93 suutin :D. Täytyy rueta puhdistelemaan kaasaria ja samalla kattoa läpät. Jos männänrengas mennyt nii motivaatio purkamiseen ja uudelleen remppaamiseen on täysin nollissa.....
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.7.2016 6:22

E:tuplatki näköjään.
Viimeksi muokannut Malagutisti päivämäärä 21.7.2016 6:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.7.2016 6:24

miksuuh22 kirjoitti:tulppa aivan musta ja karstanen. Mitä meinaat tolla väärällä katkosvälyksellä? Toi suutin juttu on vähän hauska juttu kun kaverilla täysin sama virit mutta 11-58 välit ja hänellä on 93 suutin :D. Täytyy rueta puhdistelemaan kaasaria ja samalla kattoa läpät. Jos männänrengas mennyt nii motivaatio purkamiseen ja uudelleen remppaamiseen on täysin nollissa.....

Pelkkä männänrengas laitettaessa sylinteriin, vähintään 0,25-0,3mm päiden välillä on ok. Tunnissahan tuon vaihtaa helposti.

sakkepoika kirjoitti:Mikä on detsis ku moricin ohitin ledillä ja sen jälkeen mittari nollaantui itestään ja ei näytä enään nopeutta?

Käynnistyykö normaalisti kun käynnistät mopon?

E:Vastailin puhelimella joten tuli kunnon monsterquotet, siivoiltu vähän :) .
Viimeksi muokannut Malagutisti päivämäärä 21.7.2016 6:20, muokattu yhteensä 1 kerran
sakkepoika
Liittynyt:
20.5.2016 14:48
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sakkepoika » 20.7.2016 12:50

sakkepoika kirjoitti:Mikä on detsis ku moricin ohitin ledillä ja sen jälkeen mittari nollaantui itestään ja ei näytä enään nopeutta?

Käynnistyykö normaalisti kun käynnistät mopon?[/quote][/quote] Mittari käynnistyy normaalisti kun virrat laittaa päälle.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.7.2016 17:34

Sitten on varmaan anturi etuhaarukassa likainen tai hajalla.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 20.7.2016 20:43

Sitten jotain järkeä noihin lainauksiin. Jos viestiä on tarpeen lainata (yleensä ei ole), on suotavaa editoida ylimääräiset sisäkkäiset lainaukset pois. Venyttävät sivua aivan turhaan.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
miksuuh22
Liittynyt:
2.6.2016 19:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut miksuuh22 » 21.7.2016 19:14

Malagutisti,
kannattaisko kattoo myös puola ja jänäri ennenkö alkaa läppiä ja m-renkaitten kuntoo kattoo?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista