DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 23.9.2015 10:24

Ei voi tulla koneen huohotusletkusta. Tarkista ettei uita mistään sen letkun pinnalle sitä öljyä.

VJere kirjoitti:Tossa yks aamu kun ajelin kouluun kohtuullisen märällä kelillä, vettäkin tuli ni booaili ja sammu loppumatkasta aika usein ja välillä piti 10minuuttiaki venata että kävi taas... Aattelin notta ilmanputsariin vissiin pääsee vettä... :|

Sitte seuraavana päivänä tyhjäkäynnillä pätki ja välillä ku polkas ni paukautti pienesti putkee.. Tulpan tossa vaihdoin ja autto, vanha oli sitte tän näkönen http://puu.sh/k4fqz.jpg, Mitä ootte tuosta mieltä? :)

Mopedina siis -10 DT 50X

Laihalla menee, kannattaa vaihtaa vielä häikkäri niin ei ala pätkiä vesikelilä. Vesi menee hatun väliin ja lyö läpi tulpanjohdot rungosta.
Detsimiähii
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 22:16
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 24.9.2015 23:32

Perskele, Ajelin detsillä ja koneesta rupes kuulumaan jotain vinguntaa ja heikkoa sirinää vaimeasti. Aattelin että kyllä se vielä pari kilsaa kestää ja olin ajamassa kaverille kun takapyörä heitti lukkoon. Hetken ootin ja polkasin niin kone pyöri mutta tosi jäykkä se oli. Aukasin sylinterin ja kokeilin miten kone pyörii ilman sitä niin se oli vieläkin pirun jäykkä. Männässä ei hirveemmin jälkiä, eikä myöskään sylinterissä. Yhdessä kohtaa helmassa tosi pienet naarmut vain.
Eli mikäs nyt on menny rikki? Kaikki laakerit uusittu alle 500Km sitten ja öljyä oli vaihteistossa. 3% seoksilla ajelin.
EDIT: Sylinterissä oli selkeä raja siinä kohtaa mihin mäntä oli jumahtanut, noin puoliväliin pyttyä. Mutta en usko että se hirveemmin yläkertaan liittyy, kun ilman sitäkin kone oli todellä jäykkä pyörittää kiksistä.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 27.9.2015 17:16

Joku laakeri varmaankin pärähtäny. Koita naputella vasaralla kampiakaselia jos olis sattunut jäämään jännitykseen, mut luulen että kone uudestaan pöydälle.
Detsimiähii
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 22:16
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 28.9.2015 17:49

Mitäs siihen sanotte et ku koputtelin tota kampiakselii kummastakii päästä nii se rupes pyörimää ihan normaalin olosesti? Onks siel voinu jäähä sen verran jännitystä et sielt joku laakeri vaan on jämähtäny et se nyt lähti jännityksestä ku tota koputteli? Uskaltaaks tolla nyt lähtä kokeilee toimiiko? Jos ei nyt kukaa vastaile nii kokoon ton ja teen huomiot ite. :D
Edittiä: Nyt pyöritin vauhtipyörää pari kolme kiekkaa enemmän eteen päin, se jäykkeni taas ja sitten taakse päin pari kierrosta niin se löysty ns. Normaaliksi. Mikä täs nyt mättää:/ Ja tosiaan kytkin puolelta kaikki kampiakseliin liittyvä härpäke on irti.
OpZkU
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Liittynyt:
29.1.2014 18:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut OpZkU » 3.10.2015 2:55

Nyt perkule joku auttaa! Detsi pätkii ja röpöttää täyskaasulla aivan hulluna ja kuulostaa siltä ku olis rajotettu cdi (jotai ei siis ole, vaan rajottamaton!) On kokeiltu kaikemmoista: kolmea eri tulppaa, isompaa&pienempää suutinta (pienellä=86 toimi parhaiten), kaasari joka nurkasta putsattu. "viriä" se rajottamaton cdi, tyhjä vakiputki ja vapari suodatin, jonka pesin ja öljysin juuri. Alkoi siis yhtäkkiä tekemään tätä, ajoin mopon talliin pienen lenkin jälkeen jolloin toimi vielä täydellisesti, hetkenpäästä meinasin lähtee taas ringille, niin ykkös-kakkos-kolmos-nelosvaihteilla heti piikin jälkeen röpöröpö ja jää syttyjä välistä. viitosen ja kuutosen vetää hyvin piikin loppuun asti. Alkaa omat aivot loppumaa kolme päivää purettu ja taas kasattu mutta vaan pieni parannus on tullu :s Oisko tuola sytytyspuolella joku paskana, ducatin cdi-löytyy siis :roll:
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut An77i » 6.10.2015 13:45

Sytytyspuolta lähtisin tutkimaan, ja sitten vasta miettisin lisää, jos ei mitään löydy.
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 11.10.2015 11:33

Häikkärin vois koittaa vaihtaa.

Detsimiähii kirjoitti:Mitäs siihen sanotte et ku koputtelin tota kampiakselii kummastakii päästä nii se rupes pyörimää ihan normaalin olosesti? Onks siel voinu jäähä sen verran jännitystä et sielt joku laakeri vaan on jämähtäny et se nyt lähti jännityksestä ku tota koputteli? Uskaltaaks tolla nyt lähtä kokeilee toimiiko? Jos ei nyt kukaa vastaile nii kokoon ton ja teen huomiot ite. :D
Edittiä: Nyt pyöritin vauhtipyörää pari kolme kiekkaa enemmän eteen päin, se jäykkeni taas ja sitten taakse päin pari kierrosta niin se löysty ns. Normaaliksi. Mikä täs nyt mättää:/ Ja tosiaan kytkin puolelta kaikki kampiakseliin liittyvä härpäke on irti.


Uudet kampuran laakerit, varmaankin jompikumpi on finaalissa? On kyllä jo vähä vastaus myöhässä D:.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 11.10.2015 16:30

mikä vittu kun irrotin putken ja takas kii ja ajaeesa alko putki värisee niin että aina kun paino jalan sitä vasten tärinä loppui.. noh.. muutaman päivän ajelin näin ja sitten kiristin kaikki putken ja moottorin kiinnikkeet ja alko kauhee täristys kierrosten mukana runkoon. keulaan, penkkiin, aina lippaan asti... :paha: :paha:

pahiten täristää kun kierrättää johonki 9k ja kierrokset laskee 9-5k sillä välillä on kyllä semmosta pärinää että...

menikö mulla muka yks kaks jotku laakerit..??? :eek: 7tkm ajettu :itku: :s
OpZkU
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Liittynyt:
29.1.2014 18:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut OpZkU » 12.10.2015 23:34

Senkiverran tyhmä kysymys että laitoikkos siihen paisarin ja rungon välii siihen kiinnikkeeseen sen kummin väliin?
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 14.10.2015 17:32

laitoinlaitoin :lol:
E: tärinä nyt on vähän vaimentunu kyllä 8)
OpZkU
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Liittynyt:
29.1.2014 18:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut OpZkU » 14.10.2015 23:11

Perkules, pian työnnän tuon suohon :paha: samainen detsi kyseessä mistä aiemmin viestiä laitoin. Nytkun on vähän kylmemmät ilmat tullut, niin ainakin "kylmällä" koneella(en oo ehtiny ajaa konetta lämpimäksi asti kertaakaaan, vika ilmeni siis eilen.) ajettaessa kierrokset jää jännästi leijjumaan, elikkä kierrättelet paikallaan vähän näin, ja lähet ajamaan, ykköseltä lähtien aina kun ajossa kytkin pohjaan (vaihteenvaihto, pysähdys yms) niin kierrokset on automaattisesti tapissa vaikka kaasu ei ole siis yhtään pohjassa, eikä luisti jumita tai muutakaan. Sitte päästään erikoisuuksiin. Kun yllämainittu tapahtuu, ja antaa ryyppyä ihan pikkusen, niin kierrokset laskee, ja pysyy alhaalla ja voi siinä paikaltaan kierrätellä vaikka kuinka paljon eikä jää leijjumaan, mutta heti kun lähtee ajamaan, sama jatkuu. Jos jollain on ollut samanlaista ongelmaa niin kertokaa! Sitten seuraavaan ongelmaan. Edellisessä viestissä lukee edellinen ongelma eli tuo pätkimisjuttu
OpZkU kirjoitti:Nyt perkule joku auttaa! Detsi pätkii ja röpöttää täyskaasulla aivan hulluna ja kuulostaa siltä ku olis rajotettu cdi (jotai ei siis ole, vaan rajottamaton!) On kokeiltu kaikemmoista: kolmea eri tulppaa, isompaa&pienempää suutinta (pienellä=86 toimi parhaiten), kaasari joka nurkasta putsattu. "viriä" se rajottamaton cdi, tyhjä vakiputki ja vapari suodatin, jonka pesin ja öljysin juuri. Alkoi siis yhtäkkiä tekemään tätä, ajoin mopon talliin pienen lenkin jälkeen jolloin toimi vielä täydellisesti, hetkenpäästä meinasin lähtee taas ringille, niin ykkös-kakkos-kolmos-nelosvaihteilla heti piikin jälkeen röpöröpö ja jää syttyjä välistä. viitosen ja kuutosen vetää hyvin piikin loppuun asti. Alkaa omat aivot loppumaa kolme päivää purettu ja taas kasattu mutta vaan pieni parannus on tullu :s Oisko tuola sytytyspuolella joku paskana, ducatin cdi-löytyy siis :roll:
tuon yhteydessä vaihettiin pienempi suutin 95 -> 86 ja laskettiin neulaa (sokkaa ylemmäs) ja alkoi viemään enemmän bensaa. Bensamäärän mittariahan mulla ei ole, koska sigma mutta ennen tuota vikaa ajoi noin 120km tankillisella sellasta perusajoa ja nyt samalla ajolla ~80km. Jossen ihan tyhmä oo, munmielestä neulan laskemisen ja suuttimen pienentämisen ei ainakaan nostaa sitä kulutusta pitäis :roll: Tääläon varmasti mua viisaampia, joten auttakaa, kiitos :lol:
-rame-
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 20:11
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -rame- » 14.10.2015 23:14

E: tuli vahingossa vastattua vanhoihi viesteihi :D
Pegsu
Pyörä:
Yamaha DT 50 SM -07. Yamaha JogR -07. Skyteam monkey -05.
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
14.4.2015 21:41
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Pegsu » 15.10.2015 15:02

Oisko kellään tietoa et miten sais detsin toimimaan ilman akkua/akku tyhjänä?
Nimittäin ei lataa akkua ja kun akku tyhjenee niin lakkaa toimimasta alkaa räpättämään ja sammuu.. Vm 07 SM :x
Mankiboe
Liittynyt:
9.11.2015 20:04
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Mankiboe » 9.11.2015 20:10

Mikä voisi olla vikana 07 detsisdä kun ei lähde käyntiin polkemalla, ei anna edes kipinää. Työntämällä lähtee hyvin.
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut An77i » 10.11.2015 14:19

Sähköissä varmaankin vikaa, niitä tutkimaan.
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista