DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

AriHakoniemi
Liittynyt:
7.6.2015 20:00
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut AriHakoniemi » 7.6.2015 20:10

Mikä vikana kun tänään tankkaamolle ajaessa moottorin vikavalo syttyi palamaan. Tankilta lähtiessä mopo ei tahtonut käynnistyä. Lähti se siitä sitten kun hetken polki kunnolla, mutta vikavalo kummittelee edelleen ajoittain. Onko asiaa syytä tutkia tarkemmin vai kovaa ajoa vain.? :lol: Mopo on Yamaha Dt 50r 2008.
_Samurai_
Liittynyt:
27.8.2010 21:49
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut _Samurai_ » 9.6.2015 15:25

Missäs järjestykses staattorin piuhat menikää cdihin ku värit on valkosininen, keltapunanen ja valkonen, sit alimpaa menee virtalukko elikkäs tappokatkasia? :lol:
motariankka
Pyörä:
Yamaha DT
Liittynyt:
11.5.2012 17:03
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut motariankka » 10.6.2015 23:25

mikäs ois ongelmana kun ei jäähdytysnesteet pysy sisässä? ensin hajotti pari kertaa kannentiivisteen ja vedet sieltä putkeen, nyt on tiiviste kunnossa mutta kaikki vuotaa siitä ylivuoto letkusta... koitettu täyttää vaikka miten ja katottu vesipumppua ja näytti olevan kunnossa.
AriHakoniemi
Liittynyt:
7.6.2015 20:00
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut AriHakoniemi » 13.6.2015 22:43

motariankka kirjoitti:mikäs ois ongelmana kun ei jäähdytysnesteet pysy sisässä? ensin hajotti pari kertaa kannentiivisteen ja vedet sieltä putkeen, nyt on tiiviste kunnossa mutta kaikki vuotaa siitä ylivuoto letkusta... koitettu täyttää vaikka miten ja katottu vesipumppua ja näytti olevan kunnossa.

Kansi kieros?
vilhoriihi
Liittynyt:
8.4.2015 15:53
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut vilhoriihi » 25.6.2015 0:50

moro mulla ois tommone mbk projekti meneillää ja vuosiha on 04. sähköt edellisen omistaja jälkee iha solmussa joten voisko kukaan linkata mulle tai tehdä itse helpon ja karsitun sähkökaavion ( eli ei etuvaloa koska nro kilpi, ei vilkkuja, tööttiä, mode näppäintä, hätäkatkaisijaa) kiire mulla olis :D
tonikk
Pyörä:
Bse 125cc EX, Honlei 50cc EX, Skyteam monkey 50cc EX, Skyteam PBR EX, Solifer enduro EX, Masai db 50cc EX, Yamaha dt EX, Jincheng monkey EX, Jincheng monkey, Mh Ryz
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
3.7.2014 22:56
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut tonikk » 28.6.2015 15:37

Mikäs vikana vm 08 detsissä kun rajottaa kierrokset siihen 6000-7000? Detsissä on porattu moric, kuriton vakioputki ja 105 suutin. Pikaista apua kiitos! :s

E: nyt rajottaa jo 4000-5000 ja hyvä jos kolmeakymppiä pääsi ja tuntuu pahentuvan koko ajan kyseinen vika :(
Ghinni
Pyörä:
Yamaha DT 09
Liittynyt:
7.12.2014 13:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ghinni » 29.6.2015 16:13

toteemi kirjoitti:Mikäs vikana vm 08 detsissä kun rajottaa kierrokset siihen 6000-7000? Detsissä on porattu moric, kuriton vakioputki ja 105 suutin. Pikaista apua kiitos! :s

E: nyt rajottaa jo 4000-5000 ja hyvä jos kolmeakymppiä pääsi ja tuntuu pahentuvan koko ajan kyseinen vika :(


Tulppa, tulpanjohto, tulpanhattu, staattori, kaasarissa likaa, liian pieni suutin(?)
Konnbrom
Liittynyt:
30.6.2015 19:48
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Konnbrom » 30.6.2015 19:54

Mikä detsissä vikana kun päästää kytkimen kamalan myöhään ja yhtäkkiä? kytkinkahvasta yritetty säätää vähän jokasuuntaan mutta ei tunnu auttavan :roll:
monnimies
Liittynyt:
4.7.2014 20:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut monnimies » 30.6.2015 20:06

Juuh elikkäs.. katoin tänään huvikseen vähän ilmaputsria ja näyttäs olevan ihan pölyinen ja kuiva. Ajettu n.10k. Pitääkö jo pestä vai oireileeko tollasena mitenkään? Ja kelpaako bensa pesuun ja sitten fairyvedellä ja sitten öljyää (mutta millä!?) Ja takas? Täytyykö tiivistää ja millä?
xDukkez
Liittynyt:
1.7.2015 1:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut xDukkez » 2.7.2015 13:42

Voiko porattuun rajottimeen enään iskeä nappia kiinni? "moric"
monnikala
Liittynyt:
25.4.2015 0:11
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut monnikala » 3.7.2015 11:33

T-palat pitäs saaha maalaukseen niin millasella avaimella saa virtalukon irti? Mites toi t-palojen irrotus muuten, onkos kuin simppeli homma?
Ghinni
Pyörä:
Yamaha DT 09
Liittynyt:
7.12.2014 13:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ghinni » 5.7.2015 22:14

Konnbrom kirjoitti:Mikä detsissä vikana kun päästää kytkimen kamalan myöhään ja yhtäkkiä? kytkinkahvasta yritetty säätää vähän jokasuuntaan mutta ei tunnu auttavan :roll:

Kun ottaa kytkinlohkon irti, sielä on ruuvi mistä pystyy myös säätämään kytkintä. (Suosittelen myös vaihtamaan öljyt ennenkun rupee availemaan)

monnikala kirjoitti: T-palat pitäs saaha maalaukseen niin millasella avaimella saa virtalukon irti? Mites toi t-palojen irrotus muuten, onkos kuin simppeli homma?

Saa aika tarkka olla, sillä itse en ainakaan näe reijästä minkään sortin johtoja, taitaa olla pelkkä piirilevy (?)
monnimies
Liittynyt:
4.7.2014 20:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut monnimies » 13.7.2015 13:50

Startin hiilet ilmeisesti palanu ja mopo on cpi sm. Eli sähköstarttia kun painaa kuuluu vaan tikitys. Mistä uudet hiilet ja onko muutaku startti auki ja vaihto?
Jake 2015
Liittynyt:
14.7.2015 21:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jake 2015 » 14.7.2015 22:30

Moi
Nyt sattui sellaista että ajaessa syttyi moottorin itsevalvonnan merkkivalo (mittaristossa oikealla keskellä) ja melkein samalla jäähdytysnesteen lämpötilavalo (mittaristossa vasen alapuoli). Joten nyt tarvittais tietoa minkä takia edellämainitut varoitusvalot syttyivät/missä syy, että osaisi lähteä selvittämään tilannetta tarkemmin sekä mitä pitää tehdä että taas saa mittarin varoitusvalot ns.normitilaan? Ja kun moottorin sammutettu niin varoitusvalot edelleen "vilkkuivat" kun virrat päällä. Akku on vaihdettu kuulema jokin aika sitten. Kiitos tiedosta jo etukäteen...
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Pandemic » 17.7.2015 15:38

Kävin eile ostamassa tommose detsin 07vm ja siinä on moric porattu sekä tyhjä putki toimi jotenkin testiajolla eli booas isommilla vaihteilla yli pintakaasun ja nyt kotona vaihdoi isomma suuttimen nii asia paheni ja ei pysyny tyhjäkäynnil ilman ryyppyä revin sit solenoidi venttiilin letkut ja tuorevoitelun letku pois ja nyt pystyy taas ajaa pintakaasulla vaan eli missä vika? eka suutin 82 ja nyt kiinni 95 ilmaruuvia aukasemalla sammuu vaan eli on sen "osin säädöissä"
PÄRPÄR

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista