DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 21.5.2015 13:42

Onhan mäntä varmasti oikean kokonen ettei ole liian pieni?
leis
Pyörä:
Aprilia SX, Polini XP4, Malaguti XSM
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
6.8.2013 22:31
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut leis » 21.5.2015 14:24

Proxin mäntä kokoa 40,30 ja 14tkm ajettu vakio sylkkä joten eikö pitäis olla sopiva?

E: vika löytyi löysällä olevista kannen muttereista...
Viimeksi muokannut leis päivämäärä 21.5.2015 16:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Se on hyvä ku sen maalaa
MiKsuT99
Pyörä:
Yamaha DT 50
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.5.2015 22:28
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MiKsuT99 » 21.5.2015 16:30

Menikös multa nyt dt:stä akku vai sulake? Multa on lähteny toi etujarrun valon johto irti eli se ei toimi. Eli kaikki tapahtu näin että mopossa oli virrat päällä(ei ollut käynnissä) ja käänsin tankoa niin että tuo johto osui etupumppuihin ja tuli pieni kipinä ja mittarista hävis valot. Laitoin virrat pois ja takas ja alko palaan moottorinvikavalo. Mopon käynnistin ja huomasin että takavalo ei toimi eikä takajarrun jarruvalo ja takavilkut palaa ja vilkkuu millon mitenkin. Ja mittarissa kun painaa ei näkyy se että valitseeko enduro vai smoto ja valitsen smoton niin mittari herää henkii ja edelleen palaa moottorinvikavalo. Kun painaa mode näppäintä ja ettii sen kohdan missä näkee onko akussa virtaa niin se menee 1-4 palkkia edes takaisin. Eli onko nyt akku saanut oikosulun siitä ja hajonnut? Harvinaisen huonosti selitetty mutta kysy jos et ymmärtäny jotai :DD ja apua tarviin todella nopeesti :/
juhmuli
Liittynyt:
13.5.2015 13:28
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut juhmuli » 23.5.2015 15:52

Heipä hei taas.
Dt puskee vieläki ihan kunnolla bensan/öljynseosta. :( jos väänät kaasun pohjaa niin putken päästä tulee sitä ihan kunnolla. Oon vaihtanu staattorin, cdi, ilmanputsarin,tulpan ja eri kokoisia suuttimia testaillu. olen testannut myös pienillä seoksilla että loppuuko vuotaminen, mutta ei auttanut... ja semmmonen asia viellä että sit jos otat paisarin irti niin paisariin on menny myös jonkin verran pensaa ja öljyä, kun kääntää putkea niin ne valuu pois. :eek: :nörtti:
MiKsuT99
Pyörä:
Yamaha DT 50
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.5.2015 22:28
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MiKsuT99 » 24.5.2015 0:00

juhmuli kirjoitti:Heipä hei taas.
Dt puskee vieläki ihan kunnolla bensan/öljynseosta. :( jos väänät kaasun pohjaa niin putken päästä tulee sitä ihan kunnolla. Oon vaihtanu staattorin, cdi, ilmanputsarin,tulpan ja eri kokoisia suuttimia testaillu. olen testannut myös pienillä seoksilla että loppuuko vuotaminen, mutta ei auttanut... ja semmmonen asia viellä että sit jos otat paisarin irti niin paisariin on menny myös jonkin verran pensaa ja öljyä, kun kääntää putkea niin ne valuu pois. :eek: :nörtti:

Ootko kattonu missä kunnossa läpät on?
monnikala
Liittynyt:
25.4.2015 0:11
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut monnikala » 24.5.2015 22:24

Osaisko joku auttaa kun detsissä tollanen ongelma et kytkin ei irrota kunnolla. Vaijeria oon kiristäny niin paljon ku kiristyy mut ei silti oikeen taho toimia. Pysyy paikallaan jos käynnissä ja kytkin pohjassa mut jos yrittää sammuneena työntää niin et ykkösvaihde silmässä ja kytkinpohjassa nii ei liiku todellakaan hanakasti ja kuulee et moottori pyörii mukana. Mitäs pitäis kokeilla, voiks vika olla öljyissä tai siinä et tappi on jotenki huonosti paikallaan?
Nikoooh
Liittynyt:
25.5.2015 10:31
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Nikoooh » 27.5.2015 8:48

Moro! Osaisko kukaa kertoo mikä ois deetees ku tekee tällee, että menee vapaalla päälle iha hyvin ja ottaa siin kieroksii oikein hyvin, mutta sitte kun tarjoon vaihetta ni ei kuulu mitää muutaku kluks ja vehe sammuu? Tulppa ollaa kyl mietitty mut seki on kyl sellai et iskee kipinää ja ei näyttä sillee olleen rikki... Kiitti jos valmiiks :)
ketjuveto
Pyörä:
Yamaha fzr 600 -91, Tunturi pappa -72
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2011 22:40
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ketjuveto » 27.5.2015 12:37

Kato ettei se seisontajalan tunnistin ole rikki . ota sille menevät johdot siitä tunnistimesta irti ja kolvaa yhteen.
On se semmosta....
Detteyee
Pyörä:
Yamaha DT 50cc -07 SM
Liittynyt:
20.8.2013 18:35
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detteyee » 28.5.2015 21:29

Akku ei lataa, missä vika? Akku on uusi, johdot ei ole rikki ja jännitteenasäädin uusi.
Putki oli toissapäivänä puolillaan bensaa. Läpät tarkistin, mutta onko vika nyt bensahanassa vai jossain kaasarin pikkuosassa? EDIT: neulaventtiili ja muut pikkuhärpäkkeet kunnossa myös.
kevytsapa
Liittynyt:
4.4.2015 14:48
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kevytsapa » 30.5.2015 14:02

Miten saa öljyn/bensan varoitusvalon sammumaan mittaristosta, kun molemmat anturit ovat poistettu? Pitääkö piuhaan laitaa joku vastus tms?
Fäppi
Liittynyt:
5.4.2015 22:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Fäppi » 31.5.2015 19:28

Moro. Tossa dt oli pari päivää pukilla pyörät irti ku maalasin jarrulevyn keskiosia, noh sitte heitin kaiken taas takasi kii ja laitoin käyntii nii kävi ihan hyvin tyhjäkäynnillä ja sitte ku lähti liikkeelle tuli paljon savua putkesta ja laitoin kakkos vaihteen päälle nii rupes pätkii ja lopulta sammu... Sitte oli onglemaa käyntiin lähdös ja ku taas pääsi liikkeelle nii sama juttu. Tämän jälkee ei sitte pysyny käynnis tyhjäkäynnillä ja jos nostaa kunnolla kierroksia nii sammuu. :s Mikähä on ongelmana?
Edit: Vaihdoin tulpan nii rupes toimimaa taas.
Viimeksi muokannut Fäppi päivämäärä 1.6.2015 19:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Djäbs
Liittynyt:
1.6.2015 16:26
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Djäbs » 1.6.2015 16:29

.
Viimeksi muokannut Djäbs päivämäärä 23.10.2016 3:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Aleggsii
Liittynyt:
15.1.2015 21:54
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aleggsii » 6.6.2015 2:12

Kertokaas mikä on ku dt kuumenee toosi kuumaks pienen ajon jälkeen :nolo: kiinni leovince ja 102 suutin porattu moric :roll:
grillaaja
Liittynyt:
6.6.2015 9:29
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut grillaaja » 6.6.2015 9:52

Missähän vika kun Dt ei ota yläkierroksia ja vaihteistoöljyissä jäähdytysnestettä seassa. Vaihdoin vesipumpun tiivisteet. Kaasari putsattu moneen kertaan. Neulan sokkaa kokeiltu eri korkeuksiin. Bensahana vaihdettu kun näytti että ei toimi ja kaasari tulvisi. Tulppakin vaihdettu ja vaahtomuovinen ilmanputsari huollettu. Mitähän seuraavaksi yrittäisi? Toimi aiemmin ihan ok.
aaron_gr
Liittynyt:
12.7.2014 2:20
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut aaron_gr » 6.6.2015 23:06

Mikä on ku normaalisti ajaa matkaa nii tulppa kestää vuosia mut sit ku vähä kikkailee ja dt lämpenee vähä normaalii enemmä nii tulppa menee rikki. Ei heti vaan tyyliin seuraavana päivänä. Ek koskaan ajossa vaan sillon kun käynnistää seuraavan kerran niin rikki.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista