DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Moboilia
Liittynyt:
8.3.2014 16:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Moboilia » 8.3.2014 16:37

Oisko teillä enemmäntietävillä tietoa että mikä hitto vois dt 05 50cc mopos olla, kun se ei yleensä ensimmäisellä tulpalla koskaan käynnisty, mutta sitten kun ottaa toisen vanhan tulpan ja puhdistaa sitten välillä käynnistyy mutta ei aina silläkään. Tänään se ei käynnistynyt ollenkaan vaikka hittona yritin ja eilen kun sain sen käyntiin se sammui kesken ajoa. Nyt tuntuu vielä että käynnistys vipu on herkempi kun ei tarvitse yhtä kovaa potkaista kun ennen. Kun tulpan ottaa irti niin ennen se oli aina märkä mutta tänään ei ollut vaikka ryyppy päällä yritin käynnistää. Käytän suojattuja tulppia. Sitten siinä on vielä toinen ongelma: siinä ei ole tehoja... Menee 40 alamäkeen vaikka kuria onkin vähän porattu, pitäisikö suutin vaihtaa isommaksi ja mitä tuon käynnistys broblemoksen kanssa vois tehä. Noin kaksi vuotta sitten se oli viritetty mutta nyt siitä otettiin virit pois ja alkoi ongelmat...
Edit: tulppia ollaan ostettu useampikin ja eri lämpöjäkin mutta ei auta, vielä sellanenki että se ei jaksa vääntää nelos vaihteella kunnolla ees suoraan... Ehkä just ja just
O-M
Pyörä:
Yamaha dt
Liittynyt:
29.7.2013 11:52
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut O-M » 8.3.2014 21:28

Nyt tarvis nopeasti apua et pääsis jo ajelee!!!

Mikä voisi olla vikana ku yamaha dt 05 ei lataa akkua. Kaasuttaessa akun jännite laskee eli se tavallaan tyhjää sitä. Kun jännitteenhän tulisi tällöin kasvaa jotta akku latautuisi. Mopoon vaihdettu jo puola ja jännitteensäädin.

Jos joku tietäisi ratkaisua ongelmaan niin KIITOS jo etukäteen
-laurii-
Pyörä:
2kpl Yamaha DT50x, EX Monkey, Tunturi Super Sport DX '83
Liittynyt:
4.7.2012 19:55
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -laurii- » 9.3.2014 15:17

[quote="M.forsstrom"]Milläs tapaa saisin vanhat bensat pois tankista?

Ota tankki irti ja kaada korkinreijästä pois. Tai sitten ota hana irti ja valuta sitä kautta.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.3.2014 16:10

Moboilia kirjoitti:Oisko teillä enemmäntietävillä tietoa että mikä hitto vois dt 05 50cc mopos olla, kun se ei yleensä ensimmäisellä tulpalla koskaan käynnisty, mutta sitten kun ottaa toisen vanhan tulpan ja puhdistaa sitten välillä käynnistyy mutta ei aina silläkään. Tänään se ei käynnistynyt ollenkaan vaikka hittona yritin ja eilen kun sain sen käyntiin se sammui kesken ajoa. Nyt tuntuu vielä että käynnistys vipu on herkempi kun ei tarvitse yhtä kovaa potkaista kun ennen. Kun tulpan ottaa irti niin ennen se oli aina märkä mutta tänään ei ollut vaikka ryyppy päällä yritin käynnistää. Käytän suojattuja tulppia. Sitten siinä on vielä toinen ongelma: siinä ei ole tehoja... Menee 40 alamäkeen vaikka kuria onkin vähän porattu, pitäisikö suutin vaihtaa isommaksi ja mitä tuon käynnistys broblemoksen kanssa vois tehä. Noin kaksi vuotta sitten se oli viritetty mutta nyt siitä otettiin virit pois ja alkoi ongelmat...
Edit: tulppia ollaan ostettu useampikin ja eri lämpöjäkin mutta ei auta, vielä sellanenki että se ei jaksa vääntää nelos vaihteella kunnolla ees suoraan... Ehkä just ja just

Mäntä vaihdettu? Mahtaisko olla vaan väljä.
Moboilia
Liittynyt:
8.3.2014 16:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Moboilia » 10.3.2014 16:40

Juu pitää kattoa että mäntä on kunnossa/vakio, ja yks kaveri sano että pitää kattoa läpät nii varmaa katson että mäntä on kunnossa ja ostan 92 tai 95 suuttimen ja samalla kun kaasari on irti nii tsekkaan läpät mutta kun itselläni on vähän peukalo keskellä kämmentä nii katon ne vasta joskus kesän alkuun kun sitten voi saada apuva, eli tämä ei voi olla mistään yksinkertaisesta jutusta kii...
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut An7t1 » 10.3.2014 18:57

Miks vikavalo palaa detsissä? 950km ajettu ja maski,takavalo ja vilkut vaihettu ja kuri poistettu. Voiko tuo johtua siitä kun akku on tyhjä?
ThePeltsi
Liittynyt:
24.12.2013 4:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ThePeltsi » 11.3.2014 13:56

Kyseessä yamaha dt 50 vm 07, En tiedä miten tämä voi olla mahdollista, tulin kotiin ja jätin moponi ulos ja sitten kun tulin takaisin niin mopo oli kaatunut ja sitten nostin sen ylos ja sen jälkeen ei toiminut enään normaalisti, kun nyt ajan täyskaasulla noin 3 vaihteelle asti niin sen jälkee rupeaa hyytymään kokonaan ja booaa, en tiedä miten tämä tuli pelkässä mopon kaatumisessa ja tyhjäkäynti on normaali ja ottaa kierrokset normaalisti hyvin mutta ei ajossa :/

AUTTAKAA !
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 12.3.2014 23:42

Bensaa tankissa ettei oo päässy tyhjäksi? Kaasarissa vois olla päässy roskat liikkeelle ja tukkeutunut/koho jumiutunut. Tarkista että ilmanputsarin elementin molemmat mutterit on tallella, ne voi ilkeesti päästä putomaan ja tehdä kiusaa.

An7t1 kirjoitti:Miks vikavalo palaa detsissä? 950km ajettu ja maski,takavalo ja vilkut vaihettu ja kuri poistettu. Voiko tuo johtua siitä kun akku on tyhjä?

Tyhjä akku/palanut sulake tai sitten huonossa tapauksessa joku johto ottaa maihin. Tsekkaa kuitenki se akku ja sulake ekana.
ThePeltsi
Liittynyt:
24.12.2013 4:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ThePeltsi » 13.3.2014 15:52

Malagutisti kirjoitti:Bensaa tankissa ettei oo päässy tyhjäksi? Kaasarissa vois olla päässy roskat liikkeelle ja tukkeutunut/koho jumiutunut. Tarkista että ilmanputsarin elementin molemmat mutterit on tallella, ne voi ilkeesti päästä putomaan ja tehdä kiusaa.

An7t1 kirjoitti:Miks vikavalo palaa detsissä? 950km ajettu ja maski,takavalo ja vilkut vaihettu ja kuri poistettu. Voiko tuo johtua siitä kun akku on tyhjä?

Tyhjä akku/palanut sulake tai sitten huonossa tapauksessa joku johto ottaa maihin. Tsekkaa kuitenki se akku ja sulake ekana.


Meinaatko sä noilla sun "elementeillä" sitä "suodatinta" vai mikä ikinä onkaan niin sen kiinnikkeitä ? Koska mulla tippu sinne yks mutta alkuun se ei haitannu mut sit ku kaaduin niin luultavasti nyt imassu sen sisälle tai jtn ja nyt se ei enään saa tarpeeks ilmaa tarpeeks isoilla kierroksilla ja vituttaa ruveta purkamaan tota detsin ilmaputsaria kun on niin perkeleen ahdas :D
Nizzed
Liittynyt:
27.3.2013 14:36
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Nizzed » 13.3.2014 22:05

Mikähän voisi olla vikana, kun detsi lähtee hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti toimii normaalisti mutta kun on ajanut vähän matkaa ja kone lämmennyt niin sammuu täydellä kaasulla?

Sen jälkeen toimii ryyppy päällä 1/3 kaasulla mutta ilman ryyppyä ei edes sillä.

Kokeiltu on:
-Tulppa
-Ilmanputsari katsottu ja ei pitäisi olla tukossa.
-Kaasutin putsattu

Mopossa on porattu moric ja tehoputki ja isompi suutin.
Ennen toimi 95 suuttimella tehoputken kanssa mutta nyt vaihdoin 104 ja ei toimi silti :(
Nyt tarviis apua :S
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 15.3.2014 11:47

Nizzed: Vaikuttais käyvän aika laihalla, koita isompaa suutinta ja putsaa kaasari!

ThePeltsi kirjoitti:
Malagutisti kirjoitti:Bensaa tankissa ettei oo päässy tyhjäksi? Kaasarissa vois olla päässy roskat liikkeelle ja tukkeutunut/koho jumiutunut. Tarkista että ilmanputsarin elementin molemmat mutterit on tallella, ne voi ilkeesti päästä putomaan ja tehdä kiusaa.


Meinaatko sä noilla sun "elementeillä" sitä "suodatinta" vai mikä ikinä onkaan niin sen kiinnikkeitä ? Koska mulla tippu sinne yks mutta alkuun se ei haitannu mut sit ku kaaduin niin luultavasti nyt imassu sen sisälle tai jtn ja nyt se ei enään saa tarpeeks ilmaa tarpeeks isoilla kierroksilla ja vituttaa ruveta purkamaan tota detsin ilmaputsaria kun on niin perkeleen ahdas :D

Juuri sitä. Se toinen mutteri on tukkinu sun kaasarin kurkun. Saat sen pois ku ravistelet ensi moperia niin että se mutteri tulee takaisin sinne putsarin pohjalle. Sen jälkeen kallistat moperin oikeelle kyljelleen maahan ja taskulampun sekä rautalangan avulla kalastelet sen mutterin pois.
ThePeltsi
Liittynyt:
24.12.2013 4:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ThePeltsi » 15.3.2014 13:29

Juup kiitos vinkeistä! Pitääpi koittaa :)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 16.3.2014 0:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
Krizuh
Pyörä:
Yamaha DT 50x 2011
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
18.10.2012 22:32
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Krizuh » 16.3.2014 17:31

Mites kun detsoni pätkii täydellä kaasulla, jostain luin että johtuisi liian isosta suuttimesta, pitääkö tämä paikkansa?
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 16.3.2014 19:47

Jep, testaappa miten käyttäytyy pienemmällä suuttimella.
¿
valkotiikeri
Liittynyt:
19.3.2014 18:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut valkotiikeri » 19.3.2014 18:57

Mikä on kun mopedi ei anna ollenkaan kierroksia ja kohokammion letkusta + putken ja sylinterin välistä tulee bensaa ? Antaa täydellä kaasulla vain 3k kierrokset. Pesin mopon ja kävin tankilla aikaisemmin. Kohokammion tiivisteet on vaihdettu ja uusi tulppa. Aikaisemmin antoi kierroksia, mutta savutti paljon.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista