DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

shiftt
Liittynyt:
17.4.2015 19:30
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut shiftt » 6.5.2015 16:48

kACE-FIN kirjoitti:Pahasanoa, osaatko sanoo tuleeko kytkimestä vai lohkoje sisältä? Täriseekö kone? Muuten normaali paitsi se nakutus?



En osaa sanoa tuleeko kytkimestä vai lohkojen sisältä, saa sanoa vinkkejä miten tuon voisi selvittää. Kone ei mielestäni tärise, eikä kuulu muuta kuin nakutus.
Aleggsii
Liittynyt:
15.1.2015 21:54
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aleggsii » 10.5.2015 21:21

Mikä detsissä vikana ku heiluttaa mopoo sivulta sivulle ni sammuu niiku lopettas sytytykse :roll:
rikui
Pyörä:
Yamaha dt 70cc
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
24.11.2014 21:15
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut rikui » 11.5.2015 19:53

Mikä vittu on taas detsissä ku pelas noin kuukauden iha normaalisti konerempanjälkee jossa vaihettiin 70cc kampura laakerit ja kytkin ja nyt tänään rupes yhtäkkii tärrää ihan perkeleesti!? savuttaakin ihan vitusti jostainsyystä??
Stuge!
Pyörä:
Rieju RRX Spike 08 (EX), Yamaha DT 04 joka 09 koneella
Liittynyt:
4.10.2013 23:55
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Stuge! » 12.5.2015 20:27

Joo mikähän mahtas taas detsissä olla vikana? Toimii muuten lähes täydellisesti mutta ongelmana on että kun ajaa hetken aikaa kaasupohjassa, alkaa nykimään ja ilmanputsarista kuuluu joka nykäsyllä ns.kunnon imuääni, tämän jälkeen hyytyy eikä enää kulje mihinkään, ihan kuin olisi helvetin moinen kuri kiinni. hetken kun ajaa pintakaasulla alkaa taas toimia. Säädöissä luulis olevan sillä tulppa on lähes maitokahvin värinen. Kaasari vuotaa kohokammion pohjan siitä välistä vähän, joten voiko mitenkään johtua siitä jos vaikka on bensapinta vituillaan? Tosin siihen väliin jää pienirako koska pohja on kiero joten itse en aivan usko tuohon väärään bensapintaan.
Toinen ongelma on myös se että kun alkaa keulimaan niin keulan ylös saadessa tahtoo hyytyä. Tämä kuitenkin loppui kun laitoin hiukan laihemmalle neulasta mutta tekee samaa jos keulii kovempaa mutta isolla vaihteella ja pienellä kaasulla ei.
Nyt tarvittais apuja! alkaa pikkuhiljaa hermot palamaan tuon kanssa. :paha: :itku:
juhmuli
Liittynyt:
13.5.2015 13:28
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut juhmuli » 13.5.2015 13:52

Heipä hei!
Osaisikohan joku täälllä auttaa yamaha Dt 50cc kanssa. vikana on se että mopo pätkii, mutta aina alussa lähtee hyvin ja antaa kieroksia. mopossa on ýasunin putki ja athenan 50cc pytty ja 105mm suutin. missä on vika? :paha: :paha:
Aleggsii
Liittynyt:
15.1.2015 21:54
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aleggsii » 13.5.2015 16:08

juhmuli kirjoitti:Heipä hei!
Osaisikohan joku täälllä auttaa yamaha Dt 50cc kanssa. vikana on se että mopo pätkii, mutta aina alussa lähtee hyvin ja antaa kieroksia. mopossa on ýasunin putki ja athenan 50cc pytty ja 105mm suutin. missä on vika? :paha: :paha:

Kokeile vaik vähä pienemmäl suuttimel ekana :P
Kimsteri311
Pyörä:
Yamaha DT 50 Sm 2008 & Kawasaki Kx 125cc 2008
Liittynyt:
4.4.2015 12:28
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Kimsteri311 » 13.5.2015 20:45

Mitkä välit ois hyvät ku kuriton detsi ja haluisin sen kulkee 50 km/h ettei polliisit siirrä korttii :D
Käykää seuraamas DT proju -> viewtopic.php?f=72&t=86980&p=4310211#p4310211
Ghinni
Pyörä:
Yamaha DT 09
Liittynyt:
7.12.2014 13:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ghinni » 13.5.2015 22:07

Kimsteri311 kirjoitti:Mitkä välit ois hyvät ku kuriton detsi ja haluisin sen kulkee 50 km/h ettei polliisit siirrä korttii :D


Porattu moric vai ei?
Jos porattu niin jotain 10-70 :D Itellä 11-56 ja menee silti about 67kmh.
ilopilleri
Liittynyt:
7.5.2015 17:46
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ilopilleri » 15.5.2015 11:08

Osaisko joku auttaa tämän ongleman kanssa: elikkä kaaduin tossa yhtenä päivänä ja sen jälkeen ruvennut sammumaan täyskaasulla, muistuttaa siis kaasun loppumista. Tämä tapahtuu niin tyhjäkäynnille kuin vauhdissa. Yleensä lähtee heti käyntiin sammumisen jälkeen. :(
t33k00
Liittynyt:
15.12.2014 11:10
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut t33k00 » 16.5.2015 1:37

*peevee* kirjoitti:Mikä voisi olla detsissä vikana kun pätkii? konerempan tein ihan varmuuden vuoksi sen jälkeen kun alkoi pätkimään ja staattori,vauhtipyörä ja CDI on juuri vaihdettu ei auttanut voisiko johtua liian myöhäisestä tai aikaisesta sytytyksestä? Missä asennossa staattorin pitäisi olla ja onko vauhtipyörässä jotain merkkiä milloin antaa sytytyksen?

Yamaha dt 50. VM 2006


Moi, oletko tähän keksinyt mitään ratkaisua? Sama tilanne dt:n kanssa. Yhtäkkiä alkoi pätkimään ja samoin koneremontti tuli tehtyä (sylinterin porautus+uusi mäntä ja kampuraan uudet laakerit), kun oli muutenkin suunnitelmissa. Nyt on vaihdettu cdi boksi, staattori, tulppa, kaasari putsattu ja ilmanpuhdistin myös. Ilman ilmanputsarista kun ottaa sisäpatruunan pois, niin vähän paremmin ottaa kierroksia, mutta ei tarpeeksi kuitenkaan. Pätkii jossain 5000 kierroksen kohdalla (oman mittarin mukaan) ja kun koittaa ajaa, niin vetokin on poissa ja ottaa vedossa vielä vähemmän kierroksia. Alkaa olemaan ideat vähissä. Kiitollisena vinkkejä otettaisiin vastaan... :roll:
ilopilleri
Liittynyt:
7.5.2015 17:46
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ilopilleri » 17.5.2015 15:26

Nyt selvis että detsissä bensahana rikki ja rupesin ihmettelemään mikäs toi sähköjohto liitos tsydeemi on? Ja sitten vielä että onko mahdollista laittaa ton alipainehanan sijasta normaalia manuaalista bensahanaa?
Kiitosta jo etukäteen.
Ghinni
Pyörä:
Yamaha DT 09
Liittynyt:
7.12.2014 13:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ghinni » 17.5.2015 16:49

ilopilleri kirjoitti:Nyt selvis että detsissä bensahana rikki ja rupesin ihmettelemään mikäs toi sähköjohto liitos tsydeemi on? Ja sitten vielä että onko mahdollista laittaa ton alipainehanan sijasta normaalia manuaalista bensahanaa?
Kiitosta jo etukäteen.


Tuo johto on se bensavalon anturin johto.
Ja hyvin voi laittaa manuaalisen hanan tuon tilalle, ei itselläkään bensavalo toimi. :D
t33k00
Liittynyt:
15.12.2014 11:10
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut t33k00 » 18.5.2015 20:51

t33k00 kirjoitti:
*peevee* kirjoitti:Mikä voisi olla detsissä vikana kun pätkii? konerempan tein ihan varmuuden vuoksi sen jälkeen kun alkoi pätkimään ja staattori,vauhtipyörä ja CDI on juuri vaihdettu ei auttanut voisiko johtua liian myöhäisestä tai aikaisesta sytytyksestä? Missä asennossa staattorin pitäisi olla ja onko vauhtipyörässä jotain merkkiä milloin antaa sytytyksen?

Yamaha dt 50. VM 2006


Moi, oletko tähän keksinyt mitään ratkaisua? Sama tilanne dt:n kanssa. Yhtäkkiä alkoi pätkimään ja samoin koneremontti tuli tehtyä (sylinterin porautus+uusi mäntä ja kampuraan uudet laakerit), kun oli muutenkin suunnitelmissa. Nyt on vaihdettu cdi boksi, staattori, tulppa, kaasari putsattu ja ilmanpuhdistin myös. Ilman ilmanputsarista kun ottaa sisäpatruunan pois, niin vähän paremmin ottaa kierroksia, mutta ei tarpeeksi kuitenkaan. Pätkii jossain 5000 kierroksen kohdalla (oman mittarin mukaan) ja kun koittaa ajaa, niin vetokin on poissa ja ottaa vedossa vielä vähemmän kierroksia. Alkaa olemaan ideat vähissä. Kiitollisena vinkkejä otettaisiin vastaan... :roll:


Vika selvisi ja vinkkihän löytyi täältä foorumilta kun jaksoi etsiä/hakea oikeilla hakusanoilla ;) Eli putki tukossa, tarkemmin vaimennin. Heti kun otti vaimentimen irti, niin alkoi kiertämään ja puhtia löytyi ihan toiseen tyyliin.
Nyt jos jollakin olis sopiva hyväksytty tehoputken vaimennin myydä hyvään hintaan tai vaikka koko putki :P
keltanokka.
Liittynyt:
20.5.2015 21:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut keltanokka. » 20.5.2015 21:26

Mikä voisi olla vikana, kun tyhjäkäynti on ok, mutta kun lähtee ajamaan ja laittaa kytkimen pohjaan kierrokset nousee itsestään n. 2-3 tuhatta suuremmaksi ? Mopo on dt vm 2010
leis
Pyörä:
Aprilia SX, Polini XP4, Malaguti XSM
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
6.8.2013 22:31
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut leis » 21.5.2015 13:17

Mikähän mahdollisesti vikana, kun männänvaihdon jälkeen tehot hävinnyt moposta? Putkena Leo Vince ja piikki tuntuu lähinnä samalta kun vakioputkella..
Se on hyvä ku sen maalaa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista