Rieju MRT

Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Vireboy » 29.9.2013 23:05

No ei se paljoa hiljennytkään, ei tällä sitä haettukaan vaan vähän pehmeempiä ja matalampia ääniä. Jälleenmyyjiltä ja maahantuojalta saa ainakin vakiotankinkorkkeja, lukollisiakin saa ainakin jostain ulkomailta. Se imukaulan kuri selviää helpoiten itse edelliseltä omistajalta kuysymällä tai itse katsomalla. Mulla kävi niin että vakiona mulle myytiin vaikka se imukaula olikin vedetty kurittomaksi. Eipä haittaa kun ny ei ole enää muita kreja kun rajotin, ja jos senkin sais nyt talven aikana porattua jos nappirajottimen hommais.
martsuukkeli -11-
Liittynyt:
27.9.2013 11:27
Re: MRT

ViestiKirjoittanut martsuukkeli -11- » 30.9.2013 0:02

Kysyn vielä kerran tuosta rieju mrt europa 2011 putken kuristuksesta eli vähät aikaa sitten otin putken irti ja yritin miettiä että mikä se kuristus siinä putkessa on ku ei ollukku 1 hitsipiste :lol: , että mikä se kuristus on ja miten poistetaan ? Kiitos asiallisista vastauksista ! :)
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Vireboy » 30.9.2013 14:25

Kuristus on sellanen metallilevy,jossa on reikä, joka pienentää putken sisäpuolen halkaisijaa. Europassa se tietääkseni on ihan sielä missä putki menee sylinteriin kiinni. Jos sielä on vaan 1 hotsipiste, niin onko sielä sitä kuria ollenkaan, paljonko se nyt siis kulkee?

Sitten omaan asiaani. Olisiko mitään järkeä porata rajotin ja laittaa 12 piikkinen eturatas? Nykyiset välit 14/65. Laskin tolla soliferian välilaskurilla että menis sen 66 sillä poratulla boksilla ja 12 piikkisellä eturattaalla.
martsuukkeli -11-
Liittynyt:
27.9.2013 11:27
Re: MRT

ViestiKirjoittanut martsuukkeli -11- » 30.9.2013 15:56

Noh 50 tasasella ja aika lussu että...
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Vireboy » 30.9.2013 17:06

Europan kurihan on tollanen:Kuva
Siitä vaan porailemaan tai viilailemaan. Muista myös vaihtaa suutin isommaksi. Kokoa en osaa sanoa europaan, kun itsellä power up.
Zuppox
Pyörä:
Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
25.4.2012 19:21
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Zuppox » 30.9.2013 18:06

Ainakin Europassa on vakiona 10 kokoa pienempi suutin mitä Power Upissa.
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Vireboy » 30.9.2013 21:02

Joo no sen tiedän, mutta siitä en osaa sanoa varmuutta. minkä kokoinen kannattaa kurin poiston jälkeen laittaa. Varmaan 7-14 kokoa isompi kuin vakio (?)
martsuukkeli -11-
Liittynyt:
27.9.2013 11:27
Re: MRT

ViestiKirjoittanut martsuukkeli -11- » 1.10.2013 1:24

Juu porailen joku päivä kerron sitten miten kulkee :) kiitos vastauksista :)
martsuukkeli -11-
Liittynyt:
27.9.2013 11:27
Re: MRT

ViestiKirjoittanut martsuukkeli -11- » 1.10.2013 15:33

Ja vielä tästä rieju mrt europan putkesta, että voisiko joku joka on porannut kurin putkesta pois kertoa että kuinka paljon sitä kannattaa porata ja sitten jos olisi vaikka kuvia poratusta putkesta :D
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Vireboy » 1.10.2013 15:59

Kaikkihan sieltä kannattaa porata. Tietysti sillon menee 70+. Jos alle verorajan haluat niin alota poraamalla vain vähän ja siitä sitten porailet ja kokeilet uudelleen ja uudelleen, kunnes menee tarpeeksi.
KepaMummo
Pyörä:
Yamahat
Liittynyt:
13.5.2013 16:41
Re: MRT

ViestiKirjoittanut KepaMummo » 1.10.2013 17:39

Pitäis varmaankin kohtapuoliin vaihtaa öljyjä niin kertokaas mikä öljy ois parasta, ja kuinka paljon sitä laitetaan ja mistä vanha valutetaan pois?
Myös uutta mäntää tarvis, niin millanen kävis Power up -09
olpe_
Pyörä:
Honda CBR 125 '10 (Tricolor) Rieju MRT '09 Power Up (E-nox),
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
5.12.2012 22:01
Re: MRT

ViestiKirjoittanut olpe_ » 1.10.2013 23:03

Tuolta infot öljyistä:
http://www.motot.net/wiki/2-t_moottorip ... %C3%B6ljyt

Männäksi käy tietty joku Minarelli Am6 koneen mäntä, niitä löydät vaikka täältä:
http://www.janikaasalainen.fi/merkkikoh ... =5&sort=5a

Vissiin myös esim. mc-scatterilta löytää, jne jne. Vakiomännän kokoa en muista, joku tietävä sieltä kertokoot. Onko ne nyt jotain jotain 40-41 mm?
"Toistaiseksi tuntemattomasta syystä miesten kolarit jopa kaksinkertaistuvat kesäisin."
Enppo
Pyörä:
Husqvarna WR 125 -06, Rieju MRT -10
Liittynyt:
3.6.2013 21:41
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Enppo » 3.10.2013 22:13

Kellään kokemusta tosta Power Up mallin imukaulan kuristuksesta, miten toi vääntöä yms. Viilasitteko vanhaa vai ostitteko uuden imukaulan ja läppärungon?
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Vireboy » 3.10.2013 22:30

Kyllä eron huomaa kun on kuriton imukaula ja ilmanputsari. Helpoimmalla pääsee ostamalla uuden jos ei rahasta ole kiinni. Mulla edellinen omistaja vissiin viilas sen kurin pois.

Hyödyttäiskö nämä: https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/2858 mitään ja meniskö edes? Eli vaikuttaisko täysin kurittomaan riejuun (ilmanputsarin kuri pois, imukaula kuriton ja alkukäyrä tyhjä, katalysaattori vielä paikallaan ja rajotin)

Talven aikana remppaa tulossa kytkimelle ja mäntä vaihtuu. Eli kysymys kuuluu; paljonko riejun jäähdytysjärjestelmään menee jäähdytinnestettä? Riittääkö litran purkki valmiiksi sekoitettua? Ja voiko sen valmiin seoksen vaan kaataa huoletta sinne jäähdyttimeen täyteen asti vai?
thaitus
Liittynyt:
25.6.2012 1:39
Re: MRT

ViestiKirjoittanut thaitus » 4.10.2013 13:05

vakiomännän koko 40.30mm. ja läppiä ei kannata vaihtaa ennenkun teharia laittaa tai jotain isompaa viritystä, onnistuuko tuohon vakiovaimentimeen siis vaihtaa villat ihan rälläkällä avaamalla ja uudet sisään ja hitsillä kasaan?
E: voi laittaa melkeen täyteen sen jäähdyttimen.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista