Derbin huolto ja ongelmat #2

Suzukiii
Liittynyt:
28.10.2012 21:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Suzukiii » 15.9.2013 19:53

Derbissäni on outo vika ja en keksi mistä se johtuu, olisi kiva saada apua. Vika ilmenee sillein, että välillä mopo kulkee( 72km/h ) ,kiihtyy ja kiertaa normaalisti, mutta aina välillä esim. risteyksestä kääntyessä mopo lakkaa toimimasta normaalisti, ei kiihdy, eikä kulje (62km/h) ja kierrä samalla tavalla.. :( Samalla äänet muuttuvat aivan erilaisiksi, kuin silloin kun toimii. :s Derbistä on otettu reikälevy pois, holkki alkukäyrästä ja suutin vaihdettu 86. Mallihan on siis Derbi Drd racing sm -07.
B338
Pyörä:
Derbi Senda DRD Evo 09
Liittynyt:
1.8.2013 19:19
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut B338 » 17.9.2013 19:25

Oisko jollain neuvoja kaasarin saamiseksi taikaisin kiinni ilmanputsariin kun ei millään mene takaisin ?
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -MJU- » 17.9.2013 22:32

Suzukiii kirjoitti:Derbissäni on outo vika ja en keksi mistä se johtuu, olisi kiva saada apua. Vika ilmenee sillein, että välillä mopo kulkee( 72km/h ) ,kiihtyy ja kiertaa normaalisti, mutta aina välillä esim. risteyksestä kääntyessä mopo lakkaa toimimasta normaalisti, ei kiihdy, eikä kulje (62km/h) ja kierrä samalla tavalla.. :( Samalla äänet muuttuvat aivan erilaisiksi, kuin silloin kun toimii. :s Derbistä on otettu reikälevy pois, holkki alkukäyrästä ja suutin vaihdettu 86. Mallihan on siis Derbi Drd racing sm -07.


Varmaan katalysaattori irronnut ja pääsee liikkumaan paisarissa tukkien sen aina välillä jolloin mopo ei kulje. Kannattaa ottaa putki irti ja heilutella että koliseeko paisarissa mitään.

B338 kirjoitti:Oisko jollain neuvoja kaasarin saamiseksi taikaisin kiinni ilmanputsariin kun ei millään mene takaisin ?


Kannattaa lämmittää sitä ilmanputsarin kiinnityskohtaa vähän kuumailmapuhaltimella jotta menee helpommin.
Tsekkaa galleria
Suzukiii
Liittynyt:
28.10.2012 21:43
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Suzukiii » 18.9.2013 21:11

Joo, jotain siellä putkessa rämisee. :s
Mich
Liittynyt:
20.9.2013 21:01
Re: Derbi drd r vm. 2003

ViestiKirjoittanut Mich » 20.9.2013 21:20

Missäkähän vika?
Täys kaasulla pätkii niin s..t.nasti, on kuin olisi kenguru bensaa.
ja staattorilalta tuleva keltaisen johdon jännite 12 v ac. maks, punainen akulle menevä johto 6 v dc. kierrokset pohjassa, jännitteen säädin vai mikä, akku antaa vaan 3,8v eli sökö, mutta vaikuttaako tohon käymiseen.
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 20.9.2013 22:27

Täyskaasulla vai korkeilla kierroksilla. Siinä on ero. Katoppa CDI-boksin piuhat, onko kunnolla kiinni. Sit vaihtasin tulpan jos ei ole jo vaihettu.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Mich
Liittynyt:
20.9.2013 21:01
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Mich » 20.9.2013 22:35

kierroksilla tapahtuu, eli aina kun korvakuulolla kierrokset nousevat tietyn rajan yli rupee pätkimään, kuin kenguru bensaa ois.
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 20.9.2013 22:47

Niinkuin sanoin, Boksin piuhat kunnolla kii ja toinen tulppa. Sit jos ei auta niin joko boksi rikki tai magneetosta jotain rikki.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.9.2013 1:23

Kaasarin säädöt myös yksi syy tuohon pätkimiseen, yleensä kyllä vaikuttaa tietyssä kaasun asennossa eikä kierrosten mukaan, mutta jos on liian iso suutin ni alkaa röpeltämään melko pahastikkin tietyllä kierrosalueella.
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 21.9.2013 9:08

Tuo oireiltaan kuulostaisi sytytyspuolen vialta. Toki kannattaa putsata kaasutin ja säätää uudelleen ennenkuin rupee ostelemaan uusia osia ;)
Brääm Brääm ja baanalle :D
Mich
Liittynyt:
20.9.2013 21:01
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Mich » 22.9.2013 13:30

sain kokeiltua lopultakin toista tulppaa lämpöarvoltaan 5, niin ei pätki enää kylmänä, ajelemaan nyt en pääse, mutta uskoisin että uus tulppa ja kaasarin säätöä ni pitäs alkaa pelittämään, koska nyt 14mm kaasari jossa 82 suutin, neula niin alhaalla kun voi olla ja nyt sitten vaan röpöttää tasaseen, mutta kierrokset eivät pätki samoin...

Olisiko 7 tulppa sopiva vai 8 ?
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 22.9.2013 23:05

Derbiin sopivat tulpat on lämpöarvoltaan 8 tai 9. En itse laittais noin kuumaa tulppaa mopoon..
trubombah
Pyörä:
Derbi X-Race SM -06
Paikkakunta:
alahärmä
Liittynyt:
20.8.2008 17:49
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut trubombah » 23.9.2013 20:58

mikä helvetti tolla derbillä oikee on ku kakkonen meinaa hyppiä pois päältä ku kunnolla painetta ja veto päällä jos rauhas körröttää nii ei mtn.. laatikko oli auki mut vikaa ei löytyny. apuja!
M: hebon putki..
rovis65
Liittynyt:
24.9.2013 16:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut rovis65 » 24.9.2013 16:44

Mikäs mahtas Derbissä olla ku vaihteet klonksuu vaihtaessa jotenkin normaalia enemmän? Entäs onko näin syksyllä normaalia että Derbi käynnistyy kylmänä vasta n. 5-7 polkaisun jälkeen?
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -rampe- » 24.9.2013 21:03

rovis65 kirjoitti:Mikäs mahtas Derbissä olla ku vaihteet klonksuu vaihtaessa jotenkin normaalia enemmän? Entäs onko näin syksyllä normaalia että Derbi käynnistyy kylmänä vasta n. 5-7 polkaisun jälkeen?

Vaiha öljyt ja kaasuttimee joku 5-10nroa isompi suutin.
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista