Derbien virittäminen

krzyy
Liittynyt:
17.5.2016 14:04
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut krzyy » 18.7.2016 11:15

Tomi-50 kirjoitti:Eli derbeissä puola ja cdi on samassa paketissa?

http://www.moposport.fi/sytytyspuola-cd ... lli-am6-07

Tuollainen sitten voisi sopia?

Juu tuo on oikea.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 22.7.2016 20:51

Mitkä välit ois hyvät airsal 50cc:n kanssa? Itellä ny 12/65, joten vähä pidempää? Takaratasta en ole vaihtamassa joten 14/65 tai 16/65 ois vaihtoehtoina?
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 23.7.2016 9:32

Tomi-50 kirjoitti:Mitkä välit ois hyvät airsal 50cc:n kanssa? Itellä ny 12/65, joten vähä pidempää? Takaratasta en ole vaihtamassa joten 14/65 tai 16/65 ois vaihtoehtoina?
Itellä oli kyseisen airsalin, isomman kaasarin ja teharin kanssa 12/53 jotka oli melkolailla sopivat että jaksoi vielä kiihtyäkkin johonkin ja kulki sen about 80-85km/h. 14/65 vastaa melko lähelle tuota 12/53 eli nuo voisi olla ihan sopivat. 15 tai varsinkaan 16 piikkisellä etusella ei kyllä kiihdy enää mihinkään varsinkaan 50cc pytyllä.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 23.7.2016 13:08

Ok, no testaan eka 14 piikkisen kanssa kunhan saa ei rajoitetun CDI-boksin. Sitten voi pientä hienosäätöä takarattaalla.
krzyy
Liittynyt:
17.5.2016 14:04
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut krzyy » 25.7.2016 17:37

Olen harkinnut Giannellin tehoputkea ja metrakit throwerin ovaalista änkkää, meneekö änkkä ihan kiinni ilman modausta?
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 25.7.2016 18:25

Tuskin menee suoriltaan kiinni. Muistaakseni metran ja gianellin välipilli oli aika erikokoinen, ja gianellin välipillissä on saman tyyppinen "laippa" änkän kiinnityksessä kun vakio putkessa.
Jurvelin
Liittynyt:
1.8.2016 15:45
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Jurvelin » 3.8.2016 2:45

kellään tietoa /kokemusta että mikähän ois aikalailla sopiva suutin derbiin tällä hetkellä 50cc airsal ja enox ja 17,5 kaasari suutin 98 kohta tulee 70cc airsal ja turbokit ja 17,5 kaasari ja vapari putsari
hiphei
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme 2011
Liittynyt:
8.9.2014 21:17
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut hiphei » 9.8.2016 16:25

Hiukkasen ongelmia tuon derbin säätöjen kanssa. Tällä hetkellä 70cc airsal, enox ja 17,5 kaasari vakioputsarilla mistä kurit revitty pois. Tulppana toimii br9es. 100 suuttimella ei tykkää tyhjäkäynnillä tai tavallisessa ajossa kytkinpohjassa ottaa kierroksia mutta hetken kun on antanut kovemmin kenkää niin välikaasua antaessa kiertää hetken aikaa hyvin. Elikkä täytyykö tässä nyt pienempää suutinta lähteä hakemaan vai onko mahollisesti väärän lämpöarvon tulppa?
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 13.8.2016 8:36

Kyllähän tuo suutin aika isolta kuulostaa vakio putsarille, varmaan joku 95 vois olla lähempänä oikeaa.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 21.8.2016 12:58

Oisko hyvä suutin 90-95 airsalin, 19mm dellon, pipecrossin ja enoxin kanssa?

Tarviiko muute tulpan lämpöarvoon koskea, kun vaihan ton sylinterin?

Kannattaako sisäänajoon vaihtaa tuon rajoittamattoman CDI-boksin ja eturattaan, vai vaihdanko ne vasta sisäänajon jälkeen?
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 21.8.2016 20:45

http://m.wandamotor.fi//sytytyspuola-de ... 25227.html

Onko tää sytytyspuola rajottamaton?

E: Toimiiko rajoitettu CDI-boksi samalla tavalla kuin nappirajoitin? Ja kuulostaa samalta?
Jurvelin
Liittynyt:
1.8.2016 15:45
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Jurvelin » 23.8.2016 22:27

onko mahollista että mun derbi jossa on 70cc airsal 17,5 lortto vapariputsari ja turbokit ja 13-53 välit kulkee vaan 86 :s vai onkoha tossa joku vikana
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 24.8.2016 10:55

Kyllä varmaan jotain vikana, kun oma mopokin menis samoil väleillä melkee yhtä kovaa, vaikka on 50cc ja rajoitettu CDI :) . Onko kaasarin säädöt kohillaan?
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut johnnyw » 24.8.2016 21:21

Kyl toi ehkä pikkasen alhaselta kuulostaa, mutta ei tuo mikään ihmeellisyys välttämättä ole. Ei tarvi paljon olla säädöt hakusessa kun tippuu melko reilusti nopeutta. Oma derbi meni 70cc metrakit HM (suht samaa (laiskaa) teholuokkaa airsalin kanssa), 21mm phgb racing, malossin hiilikuitu läpät + gianellin putki setupilla 96.2km/h (GPS) samoilla 13/53 väleillä. Aluksi kun säädöt oli melkosen rikkaalla ni hyvä että meni 85 rikki. Nuo siis mitattu tasaisella eikä missään alamäessä.

Kuskin painokin vaikuttaa aika paljon vielä näissä teholuokissa. Tuo oma rotiskokin olisi varmasti mennyt 100km/k luokkaa jos kuskina 50kg keijukainen. Mutta itellä elopainoa rapiat 80kg ni tuo vaikuttaa jo helposti vähintään 5km/h huippuihin kevyempään kuskiin verrattuna.

PS: Ei kyllä mene vakiokuntoisella perus 50cc pytyllä (airsal jne) OIKEAA nopeutta ainakaan tasaisella 86 vaikka olisi rajoittamaton CDI, saatikka sit rajotetulla . Tai sit saa kyl olla joku 20kg kuski puikoissa ja kuu oikeassa asennossa :D
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 26.8.2016 10:49

Kyllähän noi saa kulkee vaikka 100km/h. Riippuu vaa väleistä ja muista komponenteista ja niide säädöistä. Kaverinki fantic menee kurittomana päälle 95 gepsiin. :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista