Derbien virittäminen

mixa76
Pyörä:
DRD Racing
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
12.3.2015 15:09
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut mixa76 » 23.9.2015 13:18

Tomi-50 kirjoitti: ...et meniskö alle 65 jos poistasin sen kurin ja vaihtasin takarattaan pienemmäks? oisko muute noilla vireillä esim pipecrossista hyötyä?

Nopeutta alas: eturatas pienemmäksi tai takaratas isommaksi! Tai molemmat... 8)
Puhdas vakioputsari toimii loistavasti! Ei tarvetta vaihtaa muuksi noin kevyillä "viripalikoilla"... ;)
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 23.9.2015 20:03

Kiitoksia :D kannattaisko poistaa se kuri siitä putkesta ja vaihtaa sit isompi suutin? Ja sit välejä pienemmäks jos kulkee likaa?
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 23.9.2015 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 23.9.2015 21:22

Tomi-50 kirjoitti:Ok, mut en kyllä veroja maksella haluis :D et meniskö alle 65 jos poistasin sen kurin ja vaihtasin takarattaan pienemmäks?
oisko muute noilla vireillä esim pipecrossista hyötyä?

jos vaihdat takarattaan pienemäksi ni kulkee enmmän joten vaihda eturatas pienemmäksi. saat kumminkin sakot vaikka se menis alle 65 koska sinulla on tehoputki kiinni

# Jotain rajaa lainauksien määrään. -Shape
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 23.9.2015 22:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei liian monta lainausta samaan viestiin
Gilera2408
Liittynyt:
13.9.2015 0:24
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Gilera2408 » 23.9.2015 22:04

Lähteekö se pillikuristus siitä alkukäyrän ja paisarin välistä rälläkällä vai ihan rautasahalla?
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 23.9.2015 23:33

onks scootfast luotettava verkkokauppa ku ei oikee nappaa tilata täältä kotimaasta viri osia mopoon kun maksaa niin pirusti enemmän, nopee vastaus kiitos
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 24.9.2015 16:04

On luotettava , olen ostanut sieltä yli 650€ arvosta tavaraa ja viikossa tulee
Katso galleriani!
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 24.9.2015 17:34

ok kiitos vastauksesta.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 24.9.2015 18:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 26.9.2015 13:38

Millä viritysasteella joku 21mm kaasari ois hyvä?
Sit toine kysymys et mikä ois hyvä 50cc mylly ja pari hp vakiota tehokkaampi?
Sit viel vika kysymys :lol: eli minkäkonone suutin ois hyvä jos poistasin enoxista kurin? (Ny oikeenkonone suutin)
Eli siis kui mont nro. Isompi?
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 28.9.2015 15:51

tietääks porukka et mikä on suurin ylikoon mäntä mitä derbiin saa
ja kuinka paljon vakio kantta uskaltaa laskea? nopea vastaus kiitos
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 1.10.2015 11:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: viestit yhdistetty
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 3.10.2015 12:19

nyt tarvitsen osaavalta apua!! Olen tilaamassa scootfastista 70 airsalia derbiin, mutta siellä on kolmea eri versiota. haluisin tietää mitä eroa niillä on? nopea vastaus kiitos!!
http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... fonte.html

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... derbi.html

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... iston.html
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Shape » 3.10.2015 13:58

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... fonte.html
Valurautasylinteri.

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... derbi.html
Alumiinisylinteri, mäntä 1-renkainen.

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... iston.html
Alumiinisylinteri, mäntä 2-renkainen.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joonasfin » 3.10.2015 18:03

kiitos vastauksesta mutta mitä eroa on 1 ja 2 renkaisella männällä ja miksi noissa alemmissa linkeissä männässä on toinen helma lyhyempi
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 3.10.2015 22:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 3.10.2015 22:27

2 renkaista mäntä kestää kai pidempää ku 1 renkaine, mut siit ei saa nii paljon tehoo, 1renkaisest tai jotai? :D

Onko muute athena 50cc kannattava ostos? Ja onks se 1 vai 2 renkaisel männäl? Kui usein siin pitäs vaihtaa mäntii? :)
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Shape » 3.10.2015 22:36

Fyysisesti niissä on erona se, että toisessa on kaksi rengasta ja toisesta yksi. :lol:

No mutta asiaan. Yhdellä männärenkaalla kitka on pienempi, mutta toisaalta lämmönsiirtyminen männästä sylinteriin huonompi. Tiveyden suhteen voidaan vetää karkeasti raja siihen, että kaksirenkainen on tiiviimpi pienemmillä kierrosluvuilla kuin yksirenkainen. Männänrengas tiivistyy kunnolla sylinteriä vasten sylinterissä vallitsevan paineen ansiosta. Koska matalemmilla kierroksilla palopaine sylinterissä on heikompi, on myös tiivistävä vaikutus sillä huonompi. Tällöin kaksirenkainen tuo paremmin tiivistystä.

Mutta siinä vaiheessa, kun kone on kierrosalueeltaan selkeästi korkeakiertoinen, alkaa kahdella renkaalla tulemaan kitkavoimat suuremmiksi ja sen takia tehoa voidaan saada kaksirenkaisella vähemmän.

Se raja, missä yksi- ja kaksirenkaisen hyödyn muutos menee, on siinä 9 000 - 10 000 rpm tienoilla riippuen monista tekijöistä.

En tiedä tarkkaan, miksi valmistaja käyttää lyhyempää imuhelmaa alumiinisylinterissä. Epäilen, että sillä pyritään saamaan läppärungolta tuleva polttoainevirta osumaan kiertokangen alapään laakerille paremmin.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 3.10.2015 22:54

En tiedä tarkkaan, miksi valmistaja käyttää lyhyempää imuhelmaa alumiinisylinterissä.

Rabasassa ei ole lohkoissa tilaa >48mm männälle.
Sen takia pakopuolelta on leikattu jonkin verran materiaalia pois..

AM6 moottoriin tarkoitetuissa Airsal 70cc (48mm) männissä on yhtä pitkät helmat molemmin puolin.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista