Beta RR 50

zalttuli
Liittynyt:
4.7.2014 0:12
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut zalttuli » 11.5.2015 15:05

Jos sylinterissä on ns hankaumia eli jälkiä on mutta ei tunnu kädellä painaumia pitäskö silti hoonauttaa mäntä? Paljon suunnittelen maksaa hoonaus
zalttuli
Liittynyt:
4.7.2014 0:12
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut zalttuli » 11.5.2015 15:05

Jos sylinterissä on ns hankaumia eli jälkiä on mutta ei tunnu kädellä painaumia pitäskö silti hoonauttaa mäntä? Paljon suunnittelen maksaa hoonaus
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 11.5.2015 15:17

Niin mitä olitkaan hoonaamassa? En oo kyllä männän hoonaamisesta kuullut, mutta jos on pyttyä tarkoitus hoonata niin hinta on 20€ tienoilla. Paha sanoa pyttyä näkemättä mitä kannattaa tehdä, mutta ite oon aina muuta remppaa tehdessä pyyhkäissyt P400-600 hiomapaperilla, tekee OK jäljen pyttyyn ja auttaa pieniin jälkiin. Hoonauksesta on vähän turha tollasissa tilanteissa maksaa, näihin on kuitenkin pytyt ja männät niin halpoja.

Jos ei naarmut/muut jäljet tunnu sormilla niin tuon pitäisi riittää. :D Muista myös käyttää hiomisessa jotain öljyä tms. leikkuunesteenä ja puhdista pytty sen jälkeen kunnolla.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Aecel
Liittynyt:
21.7.2014 16:55
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Aecel » 11.5.2015 16:12

Siis voiko Betan pyttyä hoonata? Ite oon käsittäny, että se olis nicasil-pinnotettu, niin ettei sitä voi ees porata ylikokoon.
Vakiolla ajavat pääsevät taivaaseen, viritetyillä minne vaan
zalttuli
Liittynyt:
4.7.2014 0:12
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut zalttuli » 11.5.2015 16:33

Joo tarkoitin sylinteriä. Ja mun käsityksen mukaan ei voi porauttaa mut hoonauttaa voi.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 11.5.2015 20:45

Nicasilin voi hoonata, mutta koska pinnoite on äärimmäisen luja, ei se käytännössä edes kulu, eikä hoonausta siten tarvita. Jos mielessä on männän vaihto, eikä pinnoitteessa ole isompia jälkiä, hoonia ei tarvita. Itse hoonasin oman nicasil-pyttyni, koska se leipasi ja pinnoitteeseen jäi kiinni tavaraa männästä, eikä uusi mäntä olisi tykännyt siitä. Tommoset männäjäämätkin lähtee nicasilista ihan iisisti diy-hiomapaperihoonilla.
¿
zalttuli
Liittynyt:
4.7.2014 0:12
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut zalttuli » 12.5.2015 15:18

Just soitin lähimpään koneistamoon ja sanoivat että ei voi hoonata. Kuulemma pitäis tilata uus. Oisko kellään mitään kotikonstia millä sais noita pieniä pinttymiä pois ?
Lakupappa
Liittynyt:
2.2.2015 0:24
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Lakupappa » 12.5.2015 18:24

Kertokaas miten ootte vaihtanu suuttimia eli mikä olisi helpoin tapa? Pystyykö kaasaria kääntämään jos irroittaa ilmanputsarin ja imukaulan ettei muuta tarvitsis irrottaa.
zalttuli
Liittynyt:
4.7.2014 0:12
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut zalttuli » 12.5.2015 18:29

Otat imukaulan pelkästään pois riitti minulla. Ja sitten pienellä voimalla käänsin sitä parempaan asentoon. Ei se niin vaikeassa paikassa ole.
Lakupappa
Liittynyt:
2.2.2015 0:24
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Lakupappa » 15.5.2015 23:18

Kerron nyt tänne vähän omasta kokemukseta kuristusten poistosta 2015 vuosimallisesta. Eli otin koko kurin pois ja laitoin 115 suuttimen. Sillä röpötti perkeleesti ja huiput oli 20kmh. Sitten laitoin 105 ja vieläkin röpötti ja huiput oli 45kmh. Sen jälkeen laitoin 90 ja se oli täydellinen. Huiput 80kmh suoralla, välit kyllä loppuu nopeasti kesken. En tiedä miten teillä muilla toimii 115 suuttimella kurittomana mutta mulla ei ainakaa kulkenu mitenkään. Ootteko poistanu jotai muuta sen putken kurin lisäks? Tässä on kyllä ja ihan tarpeeksi potkua mulle ettei tarvi virittää enempää. :lol:
Bruh
Pyörä:
Ktm exc 125 '15, Qingqi zoner
Liittynyt:
8.9.2014 15:31
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Bruh » 16.5.2015 14:29

Ei sitä imukaulaa kannata irrottaa, ainakin uudemmissa tarvittee vähän harvinaisempia työkaluja sen irrottamiseen. Suuttimen saa kätevästi vaihettua kun löystää kaasarin ja imukaulan sekä ilmanputsarin ja kaasarin välisen kiinnikkeen. Siittä käännät hieman ja saatkin ruuvattua pohjan jo irti kaasarista ja uutta suutinta kehiin.

Lakupappa, et koittanut säätää ilmaruuvia? Oikea suutin pitäs löytyä 105-110 väliltä. 90 on kyllä aika pieni
Lakupappa
Liittynyt:
2.2.2015 0:24
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Lakupappa » 16.5.2015 17:26

En koittanu. Ne kaasari säädöt on niis vakioasetuksis paitsi vaihdoin se suuttime, mut kyl se tuntuu tol 90 suuttimellaki toimiva iha hyvi. Ei booaa eikä röpötä. Ja jos on täyskaasu niin eihän siinä vaikuta mikään muu kun se pääsuutin?
Betanki
Liittynyt:
20.4.2015 11:30
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Betanki » 16.5.2015 17:34

Kohta leipoo :lol:
Lakupappa
Liittynyt:
2.2.2015 0:24
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Lakupappa » 16.5.2015 17:58

Kumpaan suuntaan sitä ilmaruuvia pitäis sitte säätää jos sitä kokeilee? Kattosin tulpan niin se ainakin näytti ihan hyvälle, ei käy liian laihalla tai rikkaalla. http://gyazo.com/d1d38cf8655bcc6afc6b44f397d95648 <- Tuossa kuva
Betanki
Liittynyt:
20.4.2015 11:30
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Betanki » 16.5.2015 20:36

Kyllä muuten käy liian laihalla. Näkee jo tulpasta.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista