DT/X-Limit 2004-> Viritys

varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 25.6.2013 23:50

Eipä se kurittomalla putkella mikään raketti kuulu ollakaan, teharia kehiin vaan. Noi välitkin on jo liian lyhyet, todennäkösesti kiihtys paremmin jos laittasit vaikka 11p eteen koska noilla väleillä joutuu pykältää kokoaja isompaa ja kiihtyvyys kärsii.

Ja tosta moricista, sen voi ohittaa laittamalla 8mm ledin tai 1N4007 diodin moricista lähtevän sinivalkoisen johdon väliin. Sen voi myös porata 5mm terällä moric tekstin o-kirjaimen kohalta läpi.
Janneeez
Liittynyt:
13.5.2013 15:51
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Janneeez » 26.6.2013 13:48

No mulla oli vakiorattaana 11 eikä se sillonkaan oikein kiihtynyt.. Entä jos kokeilisi laittaa 12 eteen? Mutta sittenhän kulkisi yli 65. :itku: Ja sitten miten tuo moricin ohitus tehdään ledillä?

Kiitos!
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Tomppez » 27.6.2013 22:27

Janneeez,Isonna takarattaan kokoa,Niin saat balansoitua huippunopeutta ja kiihtyvyyttä.Osta vaikka useempi rissa kerralla,55,60,65 ja siitä kokeilemaan mikä tuntuu parhaimmalta ajettaessa.
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.6.2013 22:35

Voi olla että 11-piikkisellä eturattaalla kiihtyvyys oli parempi, mutta lyhyemmillä välityksillä nopeampi kierrosten kelaaminen ja koneen kiljuminen luovat illuusion siitä että kiihtyvyys on rajumpaa. Oikeasti kiihtyvyyttä vertailtaessa pitäisi kokeilla kiihdytystä vaikkapa 300 metrin pätkällä kelloa vastaan.

Toki kaasarin säädöissä voi olla vielä hiomista tai mopossa jotain muuta joka heikentää parhaan tehon saavuttamista. Kannattaa kuitenkin muistaa että nyt puhutaan mopoista joiden iskutilavuus on 50cc, siis puoli desilitraa ja liikuteltavaa massaa on ainakin puolitoista sataa kiloa. Vakioputkella ja viilaamattomalla vakiosylinterillä DT ei tosiaan ole mikään raketti.

Tuossa ylempänähän varpaat_suussa kertoi miten ohitus tehdään, eli johto poikki, johdonpäiden kuorinta, ledi väliin ja juotetaan kiinni sekä mielellään suojataan kutistesukkaa käyttäen. Tuon yksityiskohtaisempia ohjeita tuskin voi näin netin välityksellä antaa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korker0 » 28.6.2013 6:56

Niin, jep ei DT ole mikään tykki vakioputkella ja pytyllä. Tosin itsellä mielestäni kiihtyy suhtkoht hyvin , kun 11 / 62 välit. Menee noin 65-70 kmh paikkeille. Parhaimpina päivinä ajanut 85 mittariin, eli oikeaa nopeutta noin. 75. Ei rupea kutosvaihteenloppupuolella huutamaan liian rankasti, ja kiertää sopivasti. Kakspäällä ajossa menee aika laiskaks, mutta kyllä sillä ajelee.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
YTX
Pyörä:
Yamaha DT50x
Liittynyt:
11.1.2012 13:56
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut YTX » 28.6.2013 18:15

Kyll se vakiopytty on aika tehokas. Virityksiä mulla löytyy detsistä, tg enox,kuriton läppärunko, 20 mm dellorton, athenan kisaimukaula, ohitettu rajoitin ja 13/58 välillä 90 km/h. Ja jaksais vetää viellä mutta tarvis pidemmät välit.
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korker0 » 29.6.2013 4:22

Niin, niin. Mutta lähinnä tarkoitin vakioputkea.
11 / 62 väleillä tehoputkella, ja rajoittamattomalla 82 ;) Muita virityksiä ei oltu tehty.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
jondee58
Pyörä:
Malaguti XSM 2010
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.4.2012 18:53
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut jondee58 » 2.7.2013 2:30

http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki ... -6334.html
Kukaa tilannu tämmöstä? Onnistuuko kiinnitys hyvin ja tuleeko putki edes vasemmalta puolelta..?
JUHSS
Pyörä:
HVA SM144 -06
Liittynyt:
9.12.2012 0:45
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut JUHSS » 2.7.2013 14:44

jondee58 kirjoitti:http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki-gianelli-enduro-dt50-p-6334.html
Kukaa tilannu tämmöstä? Onnistuuko kiinnitys hyvin ja tuleeko putki edes vasemmalta puolelta..?

Tilaa täältä, saat reilu 60 euroa halvemmalla saman putken. ;)
zyyzo
Liittynyt:
3.4.2013 20:31
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut zyyzo » 2.7.2013 20:49

Kuinka paljon mopo suunilleen menee jos on kurit pois putkesta ja porattu moric ja välit 10 ja 65
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 2.7.2013 21:12

Noin 55-60kmh mutta huutaa ku helvetti noilla väleillä.
zyyzo
Liittynyt:
3.4.2013 20:31
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut zyyzo » 2.7.2013 21:13

juu eli kannattas ostaa pitemmmät välit :D
-Cubeko-
Pyörä:
Yamaha DT50X
Liittynyt:
19.12.2012 18:46
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut -Cubeko- » 2.7.2013 21:29

Sopivat alkaa olee 12/65 -> pidemmät
Käy kurkkaamassa https://www.facebook.com/groups/600463586678945/
Granlund97
Liittynyt:
2.7.2013 22:39
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Granlund97 » 2.7.2013 22:43

Kiinnostaisi paljon 2004 mallin Dt kerää huippuja 11 -65 välityksillä kun on e-nox kiinni?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 3.7.2013 0:11

No jos kurittomalla putkella kulkee noilla väleillä sen 65kmh niin enoxilla varmaan 70-75kmh

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista