Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 23.9.2013 18:46

Dioxide kirjoitti:Eikös se ole BR8ES eikä B8ES

Juu, siis nehän on sama asia, BR8ES: sä vaa on se häiriönesto mikä onkaa, eli se tappi siinä tulpan päässä. Jos se ei käy tulpanhattuun nii sen voi vaa kääntää piheillä pois siitä.
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 23.9.2013 18:50

Dunno, itse aina ruuvannu sen tulpan siitä päästä irti :lol:
Brääm Brääm ja baanalle :D
Aosod
Liittynyt:
13.8.2012 22:05
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Aosod » 28.9.2013 13:37

Eikös se ollut niin että kantsii syyläri peittää tai puolet siitä nyt ku kylmemmät ilmat alkaa tulemaan että toimii paremmin ?
av88
Pyörä:
Derbi X-Race 2007
Liittynyt:
11.5.2011 15:54
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut av88 » 28.9.2013 15:16

No jos lämpötila on nollan yläpuolella esim. +2 °C astetta niin ei kannata mitään pahvivirityksiä laitella syylärin eteen. Sitten kun pakkasta alkaa olemaan joku -10 °C niin silloin sen pahvin palan voi laittaa syylärin suojaksi. Kyllähän se tosi kylmällä ilmalla kannattaa laittaa, koska moottori saattaa jäähtyä kovilla pakkasilla liian paljon.
jokuvaan123
Liittynyt:
26.1.2011 22:31
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut jokuvaan123 » 29.9.2013 11:42

Mikäs on derbin ohjauslaakereiden koko? Koitin googlailla mut ei löytyny.
Ostetaa fattis ja kiinnikkeet!yhteyden otot yv
k2x80w
Liittynyt:
1.5.2008 13:48
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut k2x80w » 30.9.2013 11:48

Miten parantaa Derbin jarruja?

Eli mistä löytyy parempi satula/pääjarrusylinteri.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 30.9.2013 13:05

Riippuu ihan mallista yms. Tuskin mikään muu käy suoraan kiinni kuin Derbien omat / vastaavat. DRD Prossa tms. "huippumalleissa" varmaan paremmat satulat ja saattaa käydä kiinnitykseltään melko suoraan? Ja kyllähän nuo Derbin omatkin 1/2-mäntäset ihan hyvin jarruttaa vaikka satasen vauhista jos on hyvin huollettu.
k2x80w
Liittynyt:
1.5.2008 13:48
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut k2x80w » 30.9.2013 13:45

Ledinauha kirjoitti:Riippuu ihan mallista yms. Tuskin mikään muu käy suoraan kiinni kuin Derbien omat / vastaavat. DRD Prossa tms. "huippumalleissa" varmaan paremmat satulat ja saattaa käydä kiinnitykseltään melko suoraan? Ja kyllähän nuo Derbin omatkin 1/2-mäntäset ihan hyvin jarruttaa vaikka satasen vauhista jos on hyvin huollettu.


Senda -06 eli yksimäntäinen versio.
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut -rampe- » 30.9.2013 13:49

k2x80w kirjoitti:Miten parantaa Derbin jarruja?

Eli mistä löytyy parempi satula/pääjarrusylinteri.


Isompi jarrulevy etee. Ja sitte vaikka joku isomman pyörän joku 2 tai 4 mäntäne jarrusatula nii sen muokkailet kiinni nii joha rupee pysähtymää :lol:
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
k2x80w
Liittynyt:
1.5.2008 13:48
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut k2x80w » 30.9.2013 15:02

Mutta onko tietoa esim. mikä levy sopisi suoraan kiinni ilman muokkausta?
Sitten vain muokkaisi sopiva adapterin satulalle.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 1.10.2013 20:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Hoofy » 2.10.2013 15:01

Multa on hukkunut tuorevoitelun kahdesta rattaasta yksi semmoinen prikka. Mistäs niitä saisi uusia? Kun ylemmässä rattaassa on se prikka, mutta alemmasta puuttuu. En tiedä selitinkö asian oikein, mutta se on hyvin ohut prikka, ja aika iso myös.
Söykkä.
Liittynyt:
21.9.2013 14:41
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Söykkä. » 3.10.2013 18:26

Kuristaako vakio imukaula, jos laitan 21millistä kaasaria vakion tilalle? Mopo on derbi x-race 07.
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 4.10.2013 8:25

Nyt semmoinen juttu, kun olen niin perkeleen laiska niin en ole vaihtanu öljyjä 17tkm aikana ollenkaan, ja nyt viime viikkoina ilmennyt jonkinlaista resonaatiota, vatkaa koko mopo.

Aiheutuu vain silloin kun on rasitusta, eli vaihde silmässä eikä kytkin irti. Tapahtuu myös kierroalueesta riippumatta, mutta kaasun asento vaikuttaa. Täyskaasulla alkaa täristä/nykiä nopeaan tahtiin enemmän, ja pinta kaasulla korkeammallakin kierroksilla tätä oireilua ei tapahdu.

Nyt, mikä se voisi olla? Itsellä tuli mieleen, että josko kytkin luistaisi rasituksen alla kun öljyt on jo mitä on, vai onko pamahtanut laakeri? Kuitenkin oireiltaan melko samanlainen kuin Derbissä missä oli viilattu Airsali kiinni ja rupes suunnilleen samalla tavalla temppuilemaan.

Mimmoset öljyt tonne lootaan heittäis?

Aivan hiton pitkä pätkä tekstiä mutta kait vähän vaihtelua tänne hiljaisuuteen ;) (Mikä on toki hyvä asia jos mopot pysyny kasassa) :lol:
Brääm Brääm ja baanalle :D
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 4.10.2013 9:12

Ei ihmekkään jos ei mopo toimi kun 17tkm öljynvaihtovälit... :roll:
Mm. kampuran alapään neulalaakeri saattaa olla hiukan väljä ja vatkata tietyllä kierrosalueella. Yleensä mopopojat sitten jättävät tämän huomioimatta ja lopputuloksena on hajonnut mopeti.
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 4.10.2013 20:01

Vähän naurattaa tuo sinun kieliasusi, kun et itsekkään taida olla ainankaan vanhempi mopopoika :lol:

Ei siis sillä, etteikö öljyjä olisi pitänyt vaihtaa. Olen tietoinen tästä mutta ylenpalttinen laiskuus ja ajanpuute niin eihän sitä oikein oo missään välissä nyt kerennytkään.

Onhan tossa mopossa sata eri laakeria mitkä voi tuon aiheuttaa mutta aattelin josko tuo kuvaus auttaisi jotakuta vahvistamaan tuon epäilykseni. Ei se kampuran laakeri ainankaan ole. Vahvasti edelleen epäilen kytkintä, koska kytkin irti ja vapaalla ei tärise.
Brääm Brääm ja baanalle :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista