DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 1.9.2012 19:09

totta.
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 1.9.2012 20:49

Voi se olla myös pistetorx. Ite oon nähny am6 moottorin imukauloissa vakiona sekä niitä piste kuusiokoloja sekä piste torxeja.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nooa10 » 1.9.2012 23:05

Joo siis mullapa on ollut ongelma tuon oman Yamahani kanssa. Mopo on vuosimallia 2006, väri on vihreä musta, supermotard ja ajettu noin. 13350km.

Kun sain mopon kesän alussa, en ollut ajanut sillä paljoa niin kaveri keuli omalla mopollaan päin :| ja tästä syystä tuli 700e edestä uutta osaa, yksi niistä oli pakoputki. Tuossa linkkiä http://www.mc-scatter.com/product_info. ... ts_id=7302.

Putkessa oli siis kurit kiinni, ja otin ne pois, samalla vaihtui pääsuutin kokoon 102. Detsoni kulki sen 90 kurittomalla putkella, kiihtyi hyvin ja toimi muutenkin kuin enkeli ;) . Mutta putken juuresta (alkukäyrästä ja pakoputken päästä) alkoi heittää bensa/öljy sekoitusta :| . Ei siis muuta kuin kone levälleen ja mäntä + sylinteri vaihtoo, ja tilalle tuli siis tämmöinen http://www.mc-scatter.com/product_info. ... EJoQcHN9Ig

Hyvään kohtaan osui tuo koneremontti, sillä mäntä oli aivan naarmuilla ja sylinteri samoin (eikä oltu ajettu kuin n. 4000km) :roll: . Tänään siis aamulla uusi sylinteri kiinni ja ei muuta kun kasaamaan mopoa. Koneremontteja on ennenkin tehty useampaan vehkeeseen isän kanssa, jotenka tietoakin on. :)

Mopo saatiin kasaan, mutta käynnistäessä ilmeni sama ongelma. Putkessa alkukäyrän juuresta öljyn/bensa sekoituksen tulo ja samoin tulee äänenvaimentimen päästä (ei siis heitä vähää vaan paljon, n. 40km ajon jälkeen takavanne, lippa, katteet ja muut täynnä öljypisaroita ja putkikin on sen näköinen ettei olisi kahteen vuoteen pesty :( )

Mikä siis voisi olla ongelma tässä öljyn/bensan tulossa. Tulpan mukaan toimii kuin unelma, tuorevoitelun säädöt katsottu ja kampuran stefakin katsottu ettei heitä öljyä sieltä. Mopossa on siis tällä hetkellä tehty koneremontti 0km sitten, vaihdettu kesän alussa Tecnigasi:n pakoputki ja 102 kokoa oleva suutin. Aika runsaastikkin se bensaakin kuluttaa mutta on se ihan ajotyylistäkin kiinni. Mutta ei mielestäni tuo öljyn tulo normaalia ole, Olisiko syynä esim. liian iso pääsuutin?

Kiitoksista vastauksista jo etukäteen kaikille, ja kaikille niillekkin myös ketkä ovat jaksaneet lukea tämän kirjoittamani romaanin. :lol: Jos apua tulee ja öljyn tulo loppuu niin tarjoonpa vaikka kahvit jos vastaan vaan tullaan ;)
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 1.9.2012 23:19

Eikös se ole 2t pyörissä ihan normaalia? Mullakin tulee oikeastaan putken jokaisesta kohasta eli alkukäyrästä, paisarin ja välipillin liitoksesta ja änkästä :D
Viimeksi muokannut varpaat_suussa päivämäärä 1.9.2012 23:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miiggael » 1.9.2012 23:20

Jos kokeilisit tiivistää sen alkukäyrän paremmin jotenkin? Ja änkän päähän voisit hitsata jonkun pillin vähentämään räkimistä. Eli leikitään että aluksi änkkä näyttää tältä, ja hitsaamisen jälkeen tältä. Eilen satuin nimittäin käymään paikallisessa mopoliikkeessä niin olivat jonkun fanticin änkkää muokanneet tolleen juurikin sen räkimisen takia.

Ja @varpaat suussa, mulla ei oo tullut kummastakaan päästä, ainakaan en oo huomannut että olis tullu. Vaikka mulla on kyllä tyhjä vakioputkula. En silti sano etteikö normaalia olisi.
jondee58
Pyörä:
Malaguti XSM 2010
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.4.2012 18:53
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jondee58 » 1.9.2012 23:26

Mikä siin enoxis nyt on ku kerkes tunnin ajaa ennenku leikkas. Kaikil kavereillaki keil on enox ni on leikannu ties kuinka monta kertaa. Yks ei uskalla enää ees sitä laittaa kiinni :D

E: Joo oma vika, kaasari paskois säädöis ja muutenki sama mäntä ollut 15tkm! :D
Viimeksi muokannut jondee58 päivämäärä 2.9.2012 0:12, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jammu95
Pyörä:
Yamaha dt50x 08
Liittynyt:
20.4.2011 16:25
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jammu95 » 1.9.2012 23:27

No ei se ny sen putken vika oo mietis ny vähä ;) koita laittaa säätöihin se ni ei leikkaa :)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 2.9.2012 0:09

Vittu älä hauku Noxia, helvetin hyvä putki. Opetelkaapa ite eka säätää kaasari sun muut kunnolla, ennenku lähette vetää TäYZii!1! kylälle. Ja muutenkin, jos sullakin kerta oli jo 15tkm ajettu mäntä, niin uskoitkos sen kestävän ikuisesti? Vieläpä teharin kanssa? :roll:

Ei muuten, muttakun ties kuin mones kerta kun mollaat Noxia, syytät sitä leipomisesta. Ei se putki leipomista aiheuta, vaan käyttäjä, jos ei laita asioita kuntoon. (Paitsi silloin voi aiheuttaa kun on miljoonia ajettu mäntä ja uskotaan että se kestää koko mopon eliniän.)
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
nooa10
Pyörä:
Ex Yamaha Dt 50x 2006, Ex Skyteam St 125 Y, Ex Derbi DRD R, Ex Samurai 110cc, Orion CXR 200cc, Ex Suzuki Pv 60cc, Ex Husqvarna SMR 125
Paikkakunta:
Forssa, Kanta-Häme
Liittynyt:
24.11.2011 22:18
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nooa10 » 2.9.2012 11:10

Joo siis mulla oli tuolla änkän päässä semmone "loppupilli", itse rautaputkesta tehty. Mutta eihän sen kyllä pitäisi puskea putkesta sitä öljy/bensa seosta? Kun se on vielä semmoisen harmaan väristäkin.. :s Mutta mielessä vaan kävi että voisiko pääsuutin olla liian iso taikka kaasarissa muuta häikkää? Kun rättiäkin pitää äänenvaimentimen päässäkin kiinni, bensa haisee erittäin voimakkaasti, joka ei sekään ole kovin terveen merkki. Isälläni kun oli pienenä mopo, niin sanoi vaan että jos mopo savutti, ja pakokaasu haisi bensalle, niin aivan liian iso pääsuutin :| Mutta en sit tiedä pitääkö tämä paikkaansa.

Moottoristakin kun otettiin pinnapultti irti (ajateltiin katsoa millaisessa kunnossa on lohkot ja itse pinnapultit) niin kiinni laittaessa tuli lohkon ja pinnapultin välistäkin sitä bensa/öljy seosta.. :(
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 2.9.2012 11:16

1.Kakstahdin putkessa sitä palamatonta öljyä on aina, sitä tulee putkesta tai ei. Kumpikin on normaalia.

2.Kakstahti päästää aina bensaa pakoputkeen, ja bensa haisee. Normaalia.

3.Millä perusteella se ei ole kovin tervettä, jos pidät rättiä änkän päässä ja se rätii haisee bensalle? Se haisee bensalle, palaneelle kakstahtiöljylle, normaalia sekin.

4.Säädä se kaasari kunnolla, niin tiedät että se on kunnossa, eikä johdu ainakaan siittä.

5.Koita nyt jumalauta ymmärtää, ettei se ongelma ainakaan helpotu, jos kysyt sitä aina vaan. Moneskohan kerta tääki oli? Varmaan lähemmäs kymmentä. Mene talliin, säädä kaasari kuntoon, tarkista että on sopiva öljysuhde, kato että kaikki on kunnossa. Jos on, niin se on silti aivan normaalia että se työntää sitä öljyä putkesta, eikä sitä voi olla niin vaikea käsittää!
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut siimo- » 2.9.2012 20:59

Ootko nyt ihan varma että sulla on tiivisteet kunnossa varsinki siinä alkukäyrän ja sylinterin välillä?
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
jondee58
Pyörä:
Malaguti XSM 2010
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.4.2012 18:53
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jondee58 » 3.9.2012 17:14

Miten päin menee männärenkaat? Musta ja hopea. Kumpi ylös kumpi alas? Ja mites toi alkukäyrän ja sylinterin välinen tiiviste laitetaan ku se tiiviste on ihan liian iso..? Kaikki muut tiivisteet kyllä meni paikoilleen. Ja haittaako paljonki jos semi synteettistä ja täyssynteettistä öljyä sekasin?
kallaves
Pyörä:
Yamaha DT 50 r 2006
Liittynyt:
12.4.2012 8:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kallaves » 3.9.2012 18:46

moro, tossa joku aika sitten kävi detsillä sillee etää olin ajamassa ja yht äkkiä ku kaasua väänti niin ei mitää tulosta. Eikä lähteny käyntiin. Ja oli bensaaa, sitte vaihoin tulpan nii sitten alko käyä ihan normisti. Ja tänää kävi samalla lailla eli ei vastausta kaasuuun ja ei lähteny käyntii. edellisestä oli joku 2viikkoo . et eikai tulppa pasko nii nopeeta :O. et kertokaa pliis mikä onkelma. Ja niin sitten voiko johtuu putsarista sellanen ku, lähen 1 vaihteella käännän kaasun ihan auki niin si pätkii sillee aika reippaasti siin, ja sama on ku ajaa 6vaihteelle pinnalla nii nykii ja pätkii mut kun laittaa kaasuu nii lopettaa. Vai liittyykö nämä toisiinsa?? kiitos vastanneille
mik4el
Liittynyt:
6.8.2011 15:03
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mik4el » 3.9.2012 19:34

mikähän on detsis ku yhtääkkiää sammuu vaan ja kattoon niin ei tullu kipinää, yritin vaihtaa tulpanki mutta ei auttanu?
Jassu
Pyörä:
Malaguti XSM -06
Liittynyt:
6.11.2011 22:56
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jassu » 3.9.2012 21:35

siimo- kirjoitti:Koita nyt tarkistaa liittimet ja puhdistaa se anturi aluks ja sen jälkeen harkitse uuden ostoa.



Koitin puhdistaa sen nopeusanturin ja tarkistelin liittimet mutta ei toi mittari herää henkii. Mistä noita löytää uusia, mistään ei oo tullu noita elektronisii nopeusmittareihi sopivia piuhoja tai uutta anturia vastaa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista