DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 2.8.2013 17:14

Niin sm asetus pitää ottaa koska se on alunperin enska ja siellä penkinalla lukee enska. Ja sähköt uudistui 07->
ju0pp0
Pyörä:
Yamaha DT 50 SM -04
Paikkakunta:
Tornio-Ylitornio
Liittynyt:
3.8.2013 19:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ju0pp0 » 3.8.2013 19:47

Mistä näen minun Yamaha DT vm -04 vaihteisto-öljyn? Ja mitä öljyä sinne pitäis sitte laittaa?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 4.8.2013 0:10

En oo ihan varma mitä tarkotat tolla vaihtestoöljyn näkemisellä mutta motin pohjassa on tyhjennysruuvi ja kytkinkopassa tarkistusruuvi. Ja öljyks vaikka castrol mtx tai belray gear saver. Onhan niitä toki muitakin mutta tossa vaan pari esimerikkiä. :)
ju0pp0
Pyörä:
Yamaha DT 50 SM -04
Paikkakunta:
Tornio-Ylitornio
Liittynyt:
3.8.2013 19:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ju0pp0 » 4.8.2013 16:23

Eli pitäskö sieltä näkyä öljyä kun avaa sen korkin siitä päältä?
ju0pp0
Pyörä:
Yamaha DT 50 SM -04
Paikkakunta:
Tornio-Ylitornio
Liittynyt:
3.8.2013 19:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ju0pp0 » 4.8.2013 16:30

Ja kuinka paljon sinne menee öljyä kun vaihtaa?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 4.8.2013 17:03

Tuskin näkyy öljyt jos katot siitä täyttöruuvista ja öljyä sinne menee 8,2dl
ju0pp0
Pyörä:
Yamaha DT 50 SM -04
Paikkakunta:
Tornio-Ylitornio
Liittynyt:
3.8.2013 19:35
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ju0pp0 » 4.8.2013 17:06

Kitos :D
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 5.8.2013 14:52

Detsi ei kiertäny kunnolla, luulin että kuumu liikaa ja annoin jäähtyy mutta ei auttanu, imu päällä piti kiihdyttää lähes huippunopeuteen ja sitten imu pois ja tasasella kaasulla kotiin, kylmänäkään ei toiminu normaalisti eli kaasarissa saattaisi olla jotain niin rupesin sitten irrottelemaan kaasaria, kunnes törmäsin ongelmiin: kaasariin tulee varmaan 6-8 eri letkuu/vaijeria eli pitääkö kaikki siis irrottaa (plus imukaulan ja kaasarin välinen sekä kaasarin ja ilmanputsarin välinen kiinnitys), osa letkuista tai vaijereista on nippusiteellä kiinni mutta luulen että jos irrotan ne, en saa niitä enää takaisin ahtaan konetilan takia, eli mikä olisi helpoin tapa irrottaa kaasari putsausta varten, toki saa myös ehdottaa vaihtoehtoista vikaa noihin kuvauksiin perustuen
vusoimalli on 2007
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 5.8.2013 15:06

Tankki vaan suosiolla irti niin saat huomattavasti lisää työskentelytilaa. Ja kaikki letkut pitää ottaa irti, muista että niistä letkuista jotka menevät sylinterinkanteen tulee jäähdytysnestettä kun otat ne irti.
TunturiDT
Liittynyt:
25.8.2012 10:14
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TunturiDT » 6.8.2013 16:10

jatkoo edellisee, kaasaria ei saa pois vääntämällä ilmanputsarin reunaapois kaasarin huulilta, eli nyt ois ilmeisesti vuorossa ilmanputsarin poisto/siirto? eli nyt joku kertoo mitä tarttee purkaa putsarin takii?
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 6.8.2013 19:19

No jos putsarin haluat irti niin täytyy ottaa koko takahäkki irti.

Kyllä se kaasari sieltä lähtee, koska joka kerta olen sen itsekkin siitä välistä ottanut pois.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
-HusQu-
Pyörä:
Husqvarna SM 125cc
Liittynyt:
26.3.2012 21:18
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut -HusQu- » 6.8.2013 23:08

Mikä detsissäni on vikana, kun sammuu/booaa pienillä kierroksilla, eikä meinaa lähteä käyntiin millään, voiko johtua siitä, että olin ajanut kauan putkeen ja moottori kävi todella kuumana? :)
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 7.8.2013 20:11

http://www.youtube.com/watch?v=TQRP4w46 ... e=youtu.be
Missä vika? täysin kylmällä koneella toimii yleensä normaalisti jonkin aikaa mutta sitten yhtäkkiä ei enää kierrä mihinkään ja suhahtaa putkessa välillä, ennen vika tuli yleensä vain 2päällä ajaessa mutta nykyään yksipäälläkin eikä meinaa lämpimällä koneella käynnistyä/pysyä käynnissä, jos pysyy niin matalilla kierroksilla pystyy yleensä ajamaan jonkin aikaa kunnes taas sammuu. Tulpan oon vaihtanu ja kaasarin putsannu mutta ei hyödyttänyt mitään.
jonzasd
Liittynyt:
14.5.2010 19:54
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jonzasd » 9.8.2013 18:46

Purkasin detsistä kaasarin ku puhdistin sitä.. niin nytten pätkii iha perskeleesti ajaes? Missä vika olisko siinä ku en muiatanut ku purkasin että kummas pitää olla?? Neulan sokka pitääkö se olla sen valkose muovi homman alapuolel vai yläpuolel se neulansokka
Ressu1
Pyörä:
(EX)Yamaha DT50x -09, Yamaha WR125x
Liittynyt:
2.4.2012 16:12
Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ressu1 » 9.8.2013 19:25

se "valkonen muovi homma" tulee sen sokan päälle. ;)

E: Ja se sokka pitää tietenki olla siinä neulassa kiinni
Riko ensin, mieti sitten

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista