Derbin huolto ja ongelmat #1

SMAELSA
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
15.4.2011 10:47
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut SMAELSA » 30.7.2012 14:46

[leipuri] kirjoitti:
SMAELSA kirjoitti:Nyt tarvittas pikasta apua!

Derbin kanssa ollu ongelmia (taas), mutta tällä kertaa vähän hukassa mikä voisi olla ongelmana.
Eli mopon käynnistys toimii loistavasti,aina 1 käyntiin ja muutenki tuntuisi pelaavan aivan kunnolla. Kun on ajanu tarpeeksi pitkään eli kun kone on lämpiänä,rupeaa sitten röpöttämään/pätkimään ja ei voi laittaa kierroksia lisää. Välillä antaa taas ajaa ihan normaalisti kun on vähän aikaa ajanu pätkimällä ja välillä voi sammua kokonaan. Voisko vika olla siinä että putki on vaan niin tukossa että tukehtuu koska mopo savuttaa muutenki normaalia enemmän?! =)

Röpöttäminen/pätkiminen johtuu paksusta seoksesta, mutta voi myös olla, että esim. ilmansuodatin tukossa, niin sen takia alkanut oleen huonokäyntinen eikä jaksa mennä.


Miksi sitten ongelma ilmenee aina lämpimällä koneella ja voiko putken tukkosuuskin olla osa-syy?
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 30.7.2012 15:17

Vaikutat heti alkuun siltä että on aina mopon syy jos on rikki. Se on melkeen aina käyttäjän vika :)

Ja kyllä, vaikuttaa. Jos on rikkaalla, niin tykkää kylmäkone enemmän, samalla tavalla toimii ryyppy, rikastamalla seosta. Kun kone sitten lämpenee, onkin jo liian rikas normaaliin tyhjäkäyntiin.
Brääm Brääm ja baanalle :D
peussi97
Liittynyt:
15.5.2011 16:15
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut peussi97 » 30.7.2012 15:45

Ostin derbi gpr:ää:n dellorto phva 14 kaasarin, ja samalla narakun setin suuttimia, (75-89).

Kaasutin on aika ikävässä paikassa, ja montaa kertaa ei jaksaisi lempata sitä irti, niin mikä suutin olisi edes sinnepäin sopiva näille osille:

50cc vakiopytty, vakioputki, kurilevy alkukäyrästä pois, 14mm dellorto, 12-52 rattaat, ja vaahtomuovi putsari?

Entäs sitten jos laittaisi metrakitin putken kiinni? Miten paljon kannattais suurentaa?
SMAELSA
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
15.4.2011 10:47
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut SMAELSA » 30.7.2012 16:31

Dioxide kirjoitti:Vaikutat heti alkuun siltä että on aina mopon syy jos on rikki. Se on melkeen aina käyttäjän vika :)

Ja kyllä, vaikuttaa. Jos on rikkaalla, niin tykkää kylmäkone enemmän, samalla tavalla toimii ryyppy, rikastamalla seosta. Kun kone sitten lämpenee, onkin jo liian rikas normaaliin tyhjäkäyntiin.


Kiitos selvennyksestä! Ja tuo oli vaan ihan vitsi tuo että mopo ois kokoajan rikki,mopossa ei ole ollut 13tkm aikana mitään muuta rikki kuin cdi-boksi kerran. Uskomattoman hyvin kestäny kaikki paikat verrattuna monenkin kaverin derbiin tai muuhun mopoon. :)
SMAELSA
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
15.4.2011 10:47
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut SMAELSA » 30.7.2012 21:21

Röpöttäminen/pätkiminen johtuu paksusta seoksesta, mutta voi myös olla, että esim. ilmansuodatin tukossa, niin sen takia alkanut oleen huonokäyntinen eikä jaksa mennä.


Kuinka tätä seosta voidaan säätää oikein,ettei käy höpösti kun rupeaa itse säätelemään!
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 30.7.2012 23:54

Suutinta vaihtamalla, yksinkertaisin, vaikka viisi numeroa pienempään. Ja käytä ens kerralla muokkaa nappulaa, ettei vauhtiviivan tarvia poistella turhaan :)

Saan vielä lokaa päälle kun neuvon noin säätämään, mutta helpoin ja toimii joten kuten. Tietopankki on kaveri, jota kannattaa käyttää :)
Brääm Brääm ja baanalle :D
(unknow)
Pyörä:
Derbi Senda
Liittynyt:
14.10.2011 22:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut (unknow) » 31.7.2012 2:16

Joo tota mulla 2-3 viikkoo sitte leikkas derbi, ku 2-t letku lähti kaasarista irti.. Sitte aukasin pytyn ja tietenki männälle ja pytylle sai sanoo moro... Pajas son ollu sitte sen 2 viikkoo auki, ja huomenna pitääs tulla pytty ja mäntä, ja luin tuolta tietopankista et sinne menevä kosteus saattaa aiheuttaa enemmä vahinkoo, joten mitä se niinku sitte meinaa?
Bärräxä
Pyörä:
Aprilia RX -07
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
8.9.2010 22:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Bärräxä » 31.7.2012 2:47

Eipä siel kosteutta pitäs olla ellei se paja mikää vesipuisto ole.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jepex » 31.7.2012 12:24

Nyt kaivattas parempia räjäytyskuvia vaihteistosta kuin easypartsilla, Tuleeko siis vetoaksilan päähän 2 prikkaa ja kytkinaksilan päähän 1 prikka (mg puolelle) ?
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 31.7.2012 15:22

Mikähä mäntä tohon Derbi senda xtreme -05 sopis? Ja mielellää tosi laadukas ja siin vissiin on vain yks männärengas?
peussi97
Liittynyt:
15.5.2011 16:15
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut peussi97 » 31.7.2012 18:55

Paljonko tohon derbi gpr:ään menee vaihteisto-öljyä? Ja mikä olis "sinnepäin sopiva" suutin näille:

50cc vakiopytty, 14mm dellorto phva, 12-52 välit, vapaavirtaus suodatin, ja vakioputki?
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 31.7.2012 19:35

(unknow) kirjoitti:Joo tota mulla 2-3 viikkoo sitte leikkas derbi, ku 2-t letku lähti kaasarista irti.. Sitte aukasin pytyn ja tietenki männälle ja pytylle sai sanoo moro... Pajas son ollu sitte sen 2 viikkoo auki, ja huomenna pitääs tulla pytty ja mäntä, ja luin tuolta tietopankista et sinne menevä kosteus saattaa aiheuttaa enemmä vahinkoo, joten mitä se niinku sitte meinaa?

Sillä meinataan, että kosteuden seurauksena osat ruostuvat.Suosittelen kunnolla öljyämään kampiakselin laakerin ja runkolaakerit. Eli vähän kaadat öljyä sinne ja pyörittelet kampiakselia.
Miinux kirjoitti:Mikähä mäntä tohon Derbi senda xtreme -05 sopis? Ja mielellää tosi laadukas ja siin vissiin on vain yks männärengas?

Vakiopytylle? Suosittelen ainakin 2 renkaista. Vakio ois ASSY, sitten Vertex, Italkit, Prox yleisimmät mitä löytyy. Vertex 45€ ja prox 35€. Proxista ei ainakaan itsellä ole valittamista.
1235
Pyörä:
derbi xrace sm 07
Liittynyt:
13.5.2011 15:09
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut 1235 » 31.7.2012 20:27

Tietääkö kukaan että mikä derbissä on mahollisesti vikana kun vilkut ja töötti ei toimi tai toimii tosi huonosti kun virta on päällä mutta mopo ei ole käynnissä? Ne ei toimi myöskään mopon käynnistyksen jälkee mopon ollessa paikallaan. Ajon aikana ne alkaa toimia, vilkut sitä kirkkaammin mitä enemmän koneessa on kierroksia. Joka ajokerta tapahtuu sama juttu. Akku ja sulake ainakin on kunnossa
Trokaaja
Liittynyt:
30.10.2011 15:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Trokaaja » 31.7.2012 20:49

Voi helvata. Nyt on sitten derbin sähköviat jo alkaneet, vaikka vasta muutama päivä ollut käytössä. Penkki hiertänyt mukavasti akun johtoa ja ottanut maihin. jee saa nähä mitä velottaa huollosta..
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Miinux » 31.7.2012 23:33

Vakiopytylle? Suosittelen ainakin 2 renkaista. Vakio ois ASSY, sitten Vertex, Italkit, Prox yleisimmät mitä löytyy. Vertex 45€ ja prox 35€. Proxista ei ainakaan itsellä ole valittamista.



Joo vakiopytylle. Ai joo siis onks siin nyt 2 rengasta? Varmaa sit ton Proxin tai Vertexi ostan, kunhan nyt eka tutkin näit juttui kun vast 1000 kilsan päästä meinasin ruveta vaihtaa.

Kun derbin tankkia irrottaa niin mitä niille kaasarin johdoille tehään mitkä menee tankkiin? Tai jos joku osais hyvin selittää miten tankki irrotetaan nii kävishän sekin :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista