Beta RR-50

Zeipii.
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -13
Liittynyt:
12.8.2011 16:47
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Zeipii. » 13.5.2012 0:51

Gogge kirjoitti:Niin ei betaa kannata ostaa jos haluaa pitää täysin vakiona, 45km/h kulkevana menee ehkä jos lyhentää välejä + isontaa kurinreikää.. Ja ei toi -12 malli mene 80km/h.. mittarissa pitää olla melkein 90km/h että se kulkee sen 80km/h, ottakaa se mittarin kusetus mieleen kun puhutte.

Noh noh, kyllä ittellä ainaki vakio väleillä kulki 85 mittarii (GPS 80km/h) ;)
Että kyllä nää -12 mallikki kulkee..
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 13.5.2012 1:02

Ja on oikeesti gps mitattu, tasasella, normi asennossa ja ei mihkinkään myötä tuuleen? Meinaan -11 ja -12 trackissa sama mittari, sähköt, ja jarrut joten mittaa nopeuden samalla lailla.. Ja mittari kusettaa 7 jo 70km/h kohdalla. Kun mittarissa 72km/h, niin oikeeta 65km/h. Kun taas kulkee 70km/h niin 77km/h mittarissa. Sen jälkeistä kusetusta en oo päässy tutkimaan, mutta eise ainakaan vähempää kuse.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Zeipii.
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -13
Liittynyt:
12.8.2011 16:47
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Zeipii. » 13.5.2012 13:00

Tasasella, molempiin suuntii ajettuna 80km/h GPS, tosin olinha mä kumaras silloo.. :)
Mut normi asennos kuitenki 76km/h, ja tääki nopeus GPS ;)
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 13.5.2012 13:07

Eli joku 5km/h ehkä vähemmän.. Ei siinä kait sit niin suurta eroa ole :lol: Pitäs viivat ottaa ni näkee...
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Heat☺
Liittynyt:
9.10.2011 19:00
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Heat☺ » 13.5.2012 21:11

Mulla kulkee beta nyt sen 55km/h ja takaratas on 50 piikkinen, ni jos vaihtais 56 piikkisen tilalle tippuuko nopeus ~50km/h? Meinasin vaa, ettei liikaa tippuis.. :)
MotocroX
Pyörä:
Beta RR50 Track -13, Hyosung GT125, Husqvarna WR
Liittynyt:
12.5.2012 15:56
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut MotocroX » 13.5.2012 21:28

Gogge kirjoitti: Alkukäyrän pää (paisarin puoleinen) metalli levyä vasten, ja piirrät levyyn ääri viivat.

Tätä ei nyt oikein tajunnut, aloitteleva mopoilija kun olen. Eli laitan metallilevyn jonkin alle ja sitten pitäis jotain alkaa töhertämään... Et viittis ottaa kuvia? :nolo:
Voisitte tehdä vaikka oman kuvallisen ohjeen tietopankin puolelle kurin tekemisestä, niin ei tarvitsisi vastailla joka jannulle joka kyselee kurin valmistamisesta. :lol:

EDIT: Nii ja millaane se vakio mittari on, että kannattaisko vaihtaa parempaan? Jos näin niin mihin? Kuulin että vakiomittarissa EI ole benziini valoa... :roll:
alex96
Liittynyt:
18.1.2012 19:48
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut alex96 » 13.5.2012 22:00

on siinä se benziini valo mutta tankissa ei tunnistinta. ja siitä kurin teosta. alkukäyrä on se osa joka lähtee pytystä ulos ja päättyy siihen missä on liitos paisariin. siinä liitoksessa on 3 ruuvvia, josta mulla ainakin alin hitsattu yhdellä pisteelä kiinni, otat ne auki. koita saada tiivisteet ehjänä pois ja käytät vaikka yhtä ääriviivojen piirtämiseen ohuelle pellille ja merkkaat reiät. sitten ei muutaku rälläkkä tai mikä lie käteen ja tadaa...
Sheikku
Pyörä:
Piaggio Typhoon 70cc
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2011 20:38
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Sheikku » 13.5.2012 22:15

Onko jollain tietoa että miten kannantaisi porata kuria ?
Heat☺
Liittynyt:
9.10.2011 19:00
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Heat☺ » 13.5.2012 22:22

Mitkä kierteet muuten on siinä peilin kiinnikkeessä? m8,m10?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 13.5.2012 22:45

Heat☺ kirjoitti:Mulla kulkee beta nyt sen 55km/h ja takaratas on 50 piikkinen, ni jos vaihtais 56 piikkisen tilalle tippuuko nopeus ~50km/h? Meinasin vaa, ettei liikaa tippuis.. :)

download/file.php?id=3164 -Kiitokset tästä betaversiolle! .xls tiedosto, eli excelillä tmv taulukko ohjelmalla avattavissa. Mutta kyllä se alle 50km/h putoaa, mutta isompaa reikää kuriin..
MotocroX kirjoitti: Voisitte tehdä vaikka oman kuvallisen ohjeen tietopankin puolelle kurin tekemisestä, niin ei tarvitsisi vastailla joka jannulle joka kyselee kurin valmistamisesta. :lol:

EDIT: Nii ja millaane se vakio mittari on, että kannattaisko vaihtaa parempaan? Jos näin niin mihin? Kuulin että vakiomittarissa EI ole benziini valoa... :roll:

Kyllä pitäs osata tehä ilman mitään ohjeita, tuolla on step-by-step ohjeet, ei ehkä parhaat mutta kun vaivais omaakin päätä niin onnistuu noilla, jos ei onnistu niin kannattaa unohtaa.

Ja bensa valoa ei ole, eikä saa kytkettyä, kun pitäisi ohjelmoida mittaristo uudelleen tmv.. tai toteuttaa eritavalla. Ja ei sillä mitään tee kun pitää ite vaihtaa varatankille, eikä ole alipainehana. Ei kannata vaihtaa mittaristoa, jos et osaa edes kuria tehä, niin et osaa mittaristoakaan vaihtaa, ei oo mikään pikku juttu. Jos siis haluaa että kaikki toimii, eikä mitään sigmaa heitä kiinni.
Sheikku kirjoitti:Onko jollain tietoa että miten kannantaisi porata kuria ?

Vilkases noi ohjeet mitkä rustasin vähä aikaa sitten. Vai kokooko haluat tietää? Mitkä välit ja paljon haluut että kulkee..

M10 kierteillä on peili.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Jeba_96
Pyörä:
Peugeot Vivacity Silversport, Beta RR 50 Motard 70cc
Paikkakunta:
Paimio
Liittynyt:
9.9.2010 19:05
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Jeba_96 » 13.5.2012 22:49

tuosta omatekosesta kurista (olen tänne ennenkin saman kertonut) että molitorilla sanoivat että kannattaa tehä se reikä siihen levyyn ei keskelle vaan siihen kohtaan mikä on alareunassa mopon ollessa pystyssä. Estää öljyn ja karstan kerääntymist siihen levyn kohalle.
Rakkaudessa, kartingissa ja mopon virittämisessä ovat kaikki keinot sallittuja.
jonitzi
Pyörä:
Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
Liittynyt:
28.3.2010 13:20
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut jonitzi » 13.5.2012 23:05

Siitä tiivisteestä on hyvä piirtää ´ääriviivat pellinpalaseen ja siitä leikellä.
Vähän oma aloittelisuutta ja järki käteen.

Alko keula taas vaihteeks pysyä ilmas ;) vielä ku sais jalalle kerrottua et pysyis sielä jarrulla nii ei tulis läheltäpiti tilanteita :D
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
tum-i
Pyörä:
Beta rr 50 track '10
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
11.2.2011 16:41
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut tum-i » 14.5.2012 13:18

/http://www.motot.net/galleria/kuva136037
http://www.motot.net/galleria/kuva136036

nonii siinä on nyt pari kuvaa missä on vakiokuri, itetehty kuri (joka on ylimääränen, voi ostaa jos haluaa)
ja sitte miten piirrät sen mallin. Ajattelin että jokainen osaa leikata suunnilleen viivaa pitkin...
Heat☺
Liittynyt:
9.10.2011 19:00
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Heat☺ » 14.5.2012 15:41

Gogge, mulla kun on tuo excelin kokeiluversio niin ei pysty muuttaan noita lukuja, et mitäs nyt? :/

EDIT: Pitäiskö 53z nopeuden siinä 50km/h? :) Kiitti jo kaikest avusta mitä oon saanu!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Beta RR-50

ViestiKirjoittanut Gogge » 14.5.2012 15:52

Mitä se valittaa? Kokeile avata se sillein, että avaat excelin, ja siltä tiedosto->avaa. Yleensä kun avaa suoraan noi, niin aukeaa lukutilassa ja ei anna muokata, enkä nyt tähän hätään muista miten pystyy tätä kautta muokkaamaan.

OpenOffice on myös toimiva toimistopaketti.. nopee, kohtuu selkee ja samat toiminnot kun microsoftillakin. Ilmaseks vaan. Ulkoasu vähän erilainen mut nopee tottuu ja oppii käyttään. Linux jos pyörii niin joku LibreOffice jees, sama kun OpenOffice, mutta linuxilla nykyisin tolla nimellä. Ja jos linuxia käytätte niin pakettienhallinta on varmaan hanskassa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista