Solifer STF/STM 50

Markus-98
Liittynyt:
4.3.2015 10:54
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Markus-98 » 11.3.2015 8:39

Mulla oli ainakin. No joka tapauksessa se mikä on lenkissä.
Solikka<3
Pyörä:
Honda CBR 125R 2005
Liittynyt:
7.3.2015 20:10
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Solikka<3 » 16.3.2015 22:12

Sattuisitko tietämään mistä saisi rajoittamattoman boksin ostettua? Sinisen piuhan katkaisi eikä sen jälkeen käynnistynyt... :eek:
jamimak
Liittynyt:
22.4.2015 8:31
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut jamimak » 22.4.2015 8:52

Onko kellään kokemuksia soliferin virtalukoista koska oma taitaa olla rikki :l
Solikka<3
Pyörä:
Honda CBR 125R 2005
Liittynyt:
7.3.2015 20:10
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Solikka<3 » 22.4.2015 19:10

Tietääkös kukaan mistä STM solikkaan saisi ostettua rajoittamattoman cdi-boksin? Tai että mikä kävisi suoraan ja toimisi.
stf
Liittynyt:
29.5.2015 7:49
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut stf » 29.5.2015 7:53

Tälläinen toimii: http://www.aliexpress.com/item/High-Performance-CDI-of-GY6-50cc-125cc-150cc-250cc-300cc-Suitable-for-Scooter-ATV-DC-Engine/32229123020.html
Solikka<3
Pyörä:
Honda CBR 125R 2005
Liittynyt:
7.3.2015 20:10
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Solikka<3 » 16.8.2015 21:23

Saako tuollaista mistään suomesta? Ja ootko ihan varma et toimii ettei hajois lyhyen ajon jälkeen
Eetu00
Liittynyt:
4.10.2015 20:43
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Eetu00 » 4.10.2015 21:00

Itelläni on Solifer STF 50 vuosimallia 2013. No näitä täällä pitkään luettuamme oli aika alkaa etsiä vääntöä lisää kun ylämäkeen aika laiska peli :( . Eka etittiin kureja putkesta, nimenomaan tuolta alkukäyrästä ja loppujen lopuksi muualtakin. Loppu tuloksena huomattiin että koko pakosarja on ihan suoraa putkea ilman mitään outooksia jotka estäisivät pakokaasujen virtausta. No sittenhän oli aika tsekata toi imukaulan läppäventtiili/laippa. Sama loppu tulos, ei mitään mikä laskis tehoa :roll: . No sittenhän luettiin täältä että vakio suutin 95 ja moni vaihtanu siihen 100. Motonettiin ja sieltä mukaan Dellorton suutin kokoa 100. Tuossa mopossa tosi kivassa paikassa kyllä kaasari joten senkin vaihtoon sai vähän aikaa varata, kun saatiin suutin paikalleen ja mopo ajokuntoon, niin eipä enää lähtenytkään kone käyntiin :itku: Loppujen lopuksi saatiin mopo nipin napin käyntiin. No kun sit katottiin kaasaria niin sehän suorastaan tulvi. Kivasti solikka "röpötti", hyvä kun pysy käynnissä. Sit tultiin taas siihen tulokseen että avataan se kaasari ja kun alettiin vertaamaan vakio suutinta ja uutta 100 suutinta näki eron jo silmällä :s . Sittenku alko tosi tarkkaan kattomaan ja lisävalojen kera sai himmeät numerot näkyviin ja nehän kerto sitte että siellä oli vakiona 62 suutin :eek: . Siinä vaiheessa alko homma selkenee ja päätettiin jättää homma siltä päivältä siihen ku kellokin oli jo 19 pintaan. Mietittiin että kun missään ei mitää mekaanisia kureja ollut niin mahdollisesti tollanen pieni suutin voi tehoa rajoittaa. Huomenna motonetistä sitten 80 suutin ja katotaan mitä käy. :lol: Kuva suuttimista vierekkäin mun galleriassa niin voin verrata. 8)
Jape2000
Liittynyt:
17.3.2016 11:07
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Jape2000 » 17.3.2016 11:19

Solifer STM 2015. Apua kaivataan.

1. Miten tarkistetaan moottoriöljyn taso?

2. Moottoriöljy, jäähdytinneste ja suoravoiteluöljy, mitä suosittelette?

Takaapäin katsottuna - vasemmalla puolella tankoa on OIL (isosäiliö) on siis tuorevoitelusäliö?
- vasemmalla puolella tankoa WATER (pienisäiliö), mitäs tänne?
- oikealla puolella tankoa jäähdytinnestesäiliö?

Kiitos !
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 17.3.2016 19:10

Eikös mopon mukana tullut ohjekirjaa, sieltä luulisi noiden tietojen löytyvän?

1. Jos mopo on kaksitahtinen, moottorin voitelu hoituu kaksitahtiöljyllä. Kaksitahtiöljyn vähyydestä kertoo mittaristossa syttyvä merkkivalo. Voimansiirtoa voidellaan vaihteistoöljyllä ja yleensä mopoissa vaihteistoöljyn taso on oikea, kun nestepinta ulottuu täyttöaukon reunaan. Joissain koneissa saattaa olla oma tarkastusaukko, mittatikku tai mahdollisesti jopa tarkastussilmä.

2. Tuorevoiteluun eli kaksitahtiöljyksi jotain synteettistä tai puolisynteettistä, hyvä ja kohtuuhintainen aine on esimerkiksi Teboil 2T Bike mutta muitakin toimivia löytyy. Viimeisen päälle eurojaan pihtaava käyttää toki mineraaliöljyä joka on lähes halpaa kuin saippua, mutta palaa kovan katkun kera.

Jäähdytinnesteen suhteen silikaattivapaan nesteen käyttö on suotavaa ellei ole varmuutta siitä onko jäähdytyskanavissa alumiiniosia. Ja pelkkää vettä ei toki pidä käyttää, koska se aiheuttaa korroosiota ja kiehuu alhaisemmassa lämpötilassa.

Vaihteistoöljystä en uskalla tarkempaa suositusta antaa, mutta kannattaa ainakin varmistaa että se on märkäkytkimelle soveliasta. Yleensä valmistaja suosittelee joko SAE 75w-90 vaihteistoöljyä tai synteettistä 10w-40 moottoriöljyä.

Kuvauksesi perusteella OIL on juurikin tuorevoitelun ja WATER jäähdytysnesteen, mutta äkkiseltään en keksi mikä tuo kolmas säiliö olisi.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Jape2000
Liittynyt:
17.3.2016 11:07
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Jape2000 » 17.3.2016 19:19

Kiitos vastauksesta :)

Tuli mukana ohjevihkonen, mutta taitaa olla vanha vihko, jossa 4-tahti stm-n tiedot.
Kolmas korkki joka on siis itsestään oikealla puolella on samanlainen kuin autoissa jäöhdytinnesteen metallinen korkki. Se on pakko olla se jäöhdytinnestepuoli. Mutta mikä on se water-korkki joka on siis muovinen kuten myös vierekkäin oil-korkki vasemmalla puolella?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 17.3.2016 19:35

Vilkaisehan meneekö tuosta "jäähdytinnestepuolelta" letkua siihen WATER-säiliön luokse, saattaa selvittää asian ;) Eli veikkaisin tuon muovisäiliön olevan paisuntasäiliö, metallikorkin avaamalla taas näet todennäköisesti jäähdyttimen yläosan. Ilmeisesti ajatuksena helpottaa järjestelmän täyttöä kun jäähdyttimessäkin on oma korkkinsa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Jape2000
Liittynyt:
17.3.2016 11:07
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Jape2000 » 17.3.2016 22:55

Joo yhteys taitaa tosiaan olla jäähdytinpuolelle, lisäys siis metallisen korkin kautta tarvittaessa.
Moottoriöljypinnan määrää en kyllä tajua miten tarkistetaan. Mittatikkua tai tarkastusikkunaa ei ole ks.galleria.

Kiitos
Jape2000
Liittynyt:
17.3.2016 11:07
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Jape2000 » 18.3.2016 12:15

Onko kellään ohjevihkosta 2015 STM:än? Siis joka olisi oikeasti STM:n oma.
Maahantuojakaan ei ole vastannut.
Jape2000
Liittynyt:
17.3.2016 11:07
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut Jape2000 » 18.3.2016 21:45

Muut hommat olen saanut klaarattua, mutta vaihteisto/Moottoriöljytaso askarruttaa. Mikä on oikea taso? Täyttäneistä kun kurkkaa niin kuivalle näyttää eikä mitään käryä paljonko pitäisi olla...ks. Galleria.
mranta
Liittynyt:
24.3.2016 15:59
Re: Solifer STF/STM 50

ViestiKirjoittanut mranta » 30.3.2016 17:25

Jape2000 kirjoitti:Onko kellään ohjevihkosta 2015 STM:än? Siis joka olisi oikeasti STM:n oma.
Maahantuojakaan ei ole vastannut.


Jos tuon tulostaa kaksipuoleisena, niin siitä muodostuu vihko:


https://drive.google.com/file/d/0B-aKKr ... sp=sharing


-make-
Viimeksi muokannut mranta päivämäärä 31.3.2016 9:07, muokattu yhteensä 1 kerran

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista