DT/X-Limit 2004-> Viritys

siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut siimo- » 19.2.2012 12:24

Itellä kulkee 11/65 väleillä 72km/h, mutta on toki vanhempaa mallia eli ei ole moric-bokseja.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
RQQP3
Liittynyt:
29.10.2009 22:09
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut RQQP3 » 19.2.2012 16:04

Se on niin vitun tyhmän kuulosta vaa ku jokkut meijänki koulun jonnet ajaa sillai että hakkaa kokoajan rajottimelle! Ota hyvä mies mielummin se moricci pois :D ja sit vähän kuria ja vaikka välejä vaihtelet.
YTX
Pyörä:
Yamaha DT50x
Liittynyt:
11.1.2012 13:56
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut YTX » 19.2.2012 16:18

Itteläni on 12/58 välit, Tg e-noxi tehari, pyttyporattu 41mm, 110 suutin ja rajoitin on ohitetu. Tg teharissa ei ole mitään valitetavaa ja piiki on mukava.Alkaa herätä siinä 6000rpm kohalla niin lähtee kuin ammut kun otta piikkin. Nyt huiput on siinä 85-90 km/h.
Murderdolls
Pyörä:
Yamaha DT50R
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
12.9.2010 2:14
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Murderdolls » 19.2.2012 16:39

RQQP3 kirjoitti:Se on niin vitun tyhmän kuulosta vaa ku jokkut meijänki koulun jonnet ajaa sillai että hakkaa kokoajan rajottimelle! Ota hyvä mies mielummin se moricci pois :D ja sit vähän kuria ja vaikka välejä vaihtelet.

Nomut ei oo kauaa kun heitin uudet ketjut ja rattaat kii eli 11/62 välit niin ei viittis pistää niin kamalasti rahaa mopoon kun autoakin jo katselen (; Mut kiitos kaikille jotka on vastannut tähän, ei viittis riskeerata ajokorttia niin mulle riittää että se kuri on irti sieltä putkesta :D Ootteko suutinta vaihtanu isompaan vai pärjääkö ryypyllä hyvin? :D
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Gogge » 19.2.2012 16:49

Suuttimen pitäisi olla aina kokoa oikea, parhaat tehot saadaan, ja parhaiten lähtee käyntiin. Ja kylmät kelit kun on, ja säädöt on kohillaan ryyppy päällä, niin käynnistäessä se on sama kun koittasit polkea mopoa käyntiin ilman ryyppyä. Ja kylmillä keleillä ei kylmä kone lähde käymään ilman ryyppyä.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Murderdolls
Pyörä:
Yamaha DT50R
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
12.9.2010 2:14
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Murderdolls » 19.2.2012 16:50

Gogge kirjoitti:Suuttimen pitäisi olla aina kokoa oikea, parhaat tehot saadaan, ja parhaiten lähtee käyntiin. Ja kylmät kelit kun on, ja säädöt on kohillaan ryyppy päällä, niin käynnistäessä se on sama kun koittasit polkea mopoa käyntiin ilman ryyppyä. Ja kylmillä keleillä ei kylmä kone lähde käymään ilman ryyppyä.

Tätä en ottanutkaan huomioon, eli isompaa suutinta kehiin (:
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Gogge » 19.2.2012 17:02

Kannattaa ostaa eka joku koko, arviolta, esim luulisit että 95 on hyvä, se kiinni ja kokeilemaan. Sitten kuuntelee täyskaasulla röpöttääkö/booaako ja sen mukaan ostaa kokoja. Jos vaikka röpöttää niin ostetaan 90 ja 85 suutin, ja katotaa kummalla käy laihalla/sattuko jo sopiva koko. Jos 90 käy jo aavistuksen laihalla, niin silloinhan muistat että 95 röpötti, eli toteat että 92 olisi sopiva koko. Ennemmin vaikka vähän röpöttää, kun käy laihalla. Röpötys ei paljoa haittaa, mutta laihalla käyminen johtaa usein leipomiseen. Dt on tosin todella vittumaista vaihtaa suutin, ja helposti tulee jäätyä siihen ekaan suuttimeen. Tässä yksi syy miksi moponi kylessä lukee beta 8)
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
RQQP3
Liittynyt:
29.10.2009 22:09
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut RQQP3 » 19.2.2012 17:44

Sinne on oikee suutin 90 jos otat pelkän kurin pois ja annat moricin olla. Ja enkä ny tiä onko se niin kauhean vaikeeta jos joutuu ottaa eturattaan ketjusuojan irti ja sit löysätä sitä klemmaria sieltä imukaulasta ja vääntää vaa kaasarin pohjan silleen siihen sivulle että saat pohjasta näkyviin ne kaks ruuvvia ja sit ne ruuvata vaa irti. Se voi kyl tuntua vähä hankalalta mut kääntää vaa ni kyl se siitä.
Zesmaster2
Pyörä:
Yamaha DT50R -09
Liittynyt:
12.6.2010 11:26
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Zesmaster2 » 19.2.2012 19:38

En nyt sanos et 90 o oikee. Itellä on ehjällä moricilla ja puolkurittomalla 98 suutin. Vois olla pikkuse isompi ku sade kelillä, tai muute kylmällä kelillä toimii ryypyn kanssa paremmin. Kurittomalla toimii kylläkin ihan samallalailla tolla suuttimella ku puolkurittomallakii.

Mopo kohtasta.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Gogge » 19.2.2012 19:54

Jep mopot on yksilöitä, et voi sanoa että 90 on passeli.

Mutta daltonis joutuu kummiski purkamaa rojua eestä.. Betassakin vaa löysää vähä imukaulasta ja putsarista, niin kääntyy jo..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
RQQP3
Liittynyt:
29.10.2009 22:09
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut RQQP3 » 19.2.2012 22:07

90 kesällä ja talvella 95. Ja ei detsis tarvi muuta ottaa ku se eturattaan suoja eestä pois ni sit saa löystätty klemmarin imukaulasta.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Gogge » 19.2.2012 22:32

Enkö just sanonu että MOPOT ON YKSILÖITÄ! Et voi sanoa vain yhtä suutin kokoa millä toimii. Toisella toimii samoilla vireillä toinen suutin, jollain toinen. Esim kurittomaan betaan on yleensä sopivat suuttimet kokoa 100-115, tämä siis vain esi merkkinä miten paljon se voi vaihdella.. tietysti säätäjästäkin kiinni mutta ei sotketa sitä tähän. Eli kaikkiin samoilla vireillä oleviin täysin samoihin mopohin ei käy välttämättä esim se sama 90 suutin..!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Mopojonne2007-2012
Liittynyt:
17.7.2009 16:47
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Mopojonne2007-2012 » 19.2.2012 22:57

Näin yleisesti am6+vakio 16mm kaasari.Hyvä suutin kurittomana 95-110.Näin talveksi hyvä suutin 105 varmasti jos röpöttää niin pienempää jos booaa tai kulkee ryyppypäällä ennemmän isompaa !
Jos ilmanputsarina vaikka piperi,ja vaikka turpokitti suutin 110-120.
SEINÄJOEN MOPO/PIIKKIMIITIT TÄÄLLÄ
RQQP3
Liittynyt:
29.10.2009 22:09
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut RQQP3 » 20.2.2012 21:22

Gogge kirjoitti:Enkö just sanonu että MOPOT ON YKSILÖITÄ! Et voi sanoa vain yhtä suutin kokoa millä toimii. Toisella toimii samoilla vireillä toinen suutin, jollain toinen. Esim kurittomaan betaan on yleensä sopivat suuttimet kokoa 100-115, tämä siis vain esi merkkinä miten paljon se voi vaihdella.. tietysti säätäjästäkin kiinni mutta ei sotketa sitä tähän. Eli kaikkiin samoilla vireillä oleviin täysin samoihin mopohin ei käy välttämättä esim se sama 90 suutin..!


Se on hieno homma että sanoit että mopot on yksilöitä. Oonko sit niin väittäny ettei ole. Ja vie sää se sun betas johki. Ja tolla on kyl iha normi ilmanputsari ja lähetään siitä liikkeelle että kesällä 90 ja talvella 95 siitä ruvetaan säätään ylös tai alas päin. Jos on kaikki neulat sun muut säädetty oikein ni aikalailla nuo suuttimet. Mullaki metrakitin tehari ja 100 suutin. Se on just oikeissa säädöissä kun sentää liikkeessä oikein säädetty.
Mömmis
Pyörä:
Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
3.4.2011 15:43
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Mömmis » 20.2.2012 21:49

Sanoiksää just, että sun suuttimen on vaihtanu joku huoltopatu???? : DDD
Kattokaa bikers asiaa! http://www.adressit.com/stop_police_crime
Käykää kaikki tsekkaan projua!
Käy tsekkaa Pösöä, Limittiä ja Ex-Barbia!!!!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista