Gilera RCR/SMT

Daisarit
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2011 13:17
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Daisarit » 16.4.2012 22:31

eikö lähde käyntiin ees ryyppy päällä? en tiiä millanen ryyppy on siinä 2010 mallissa mutta jos se on siellä kaasarissa ni pidäppä kädellä ryyppy päällä ja polkase, niin mulla ainakin käynnistyy, en tiiä sitte miten sen sais korjattua kun omassa pyörässä on säädöt ainakin ihan kunnossa mutta usein joutuu ryyppyä laittaa päälle että lähtee käyntiin :| ei oo ikinä tää mun gilera oikee suostunu käyntiin lähtee kovin helpolla :D
minivvv
Liittynyt:
13.8.2009 20:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut minivvv » 17.4.2012 7:24

Onko se kovin iso yllätys että joudut kylmänä käynnistämään imu päällä..? :roll:
Alluu-, itse irrotin aikoinaan tuon jalan ensin siitä, sitten näytin vasaraa niille kiinikkeille ja vaihdoin paremman pultin mikä siinä oli. ;) Kai huollossakin ne voi korjata sen, kallista varmaankin. :roll:
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Alluu- » 17.4.2012 15:09

Faijalle vaan sanoin, niin veikkas, että voisi murtua hitsisauma ? :D

Ja itellä 2009 SMT, 90 suutin, kurista puolet veks. Jos nyt keväällä kylmemmillä keleillä ajelee, niin se on semmone 5 - 10min, niin tarvitsee jo ryypyn. Tai oikeastaan starttaa, mutta sammuu samantien. Itsellä ei pysy tyhjäkäynnillä ryypyllä, johtuen siitä, että kone saa liikaa bensaa :lol:
minivvv
Liittynyt:
13.8.2009 20:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut minivvv » 17.4.2012 15:13

Alumiinia kai se muistaakseni on, ei se pitäisi siitä miksikään mennä. Itsellä hienosti väänty takaisin kun isoja pihtejä & vasaraa anto sille. :lol:
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Alluu- » 17.4.2012 15:48

Ja on tainnu pysyä kuosissa, kunhan ei oo kukaa istunu päälle? Luultavasti oma menny siinä ku on kavereitten antanu istuu gileran päällä ja samalla on pomppinut, kun jalka ollut päällä. Eilenkin annoin yhelle sen vähäks aikaa nii jätkä vaa tiputtaa sen 20cm jalalle ja melkei jalan yli meni koko mopo :roll:
effekti
Pyörä:
Gilera SMT -08
Liittynyt:
3.8.2011 21:39
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut effekti » 17.4.2012 15:55

miten saisi tuota kiihtyvyyttä parannettua gilerassa? kun tuo ykkösvaihteella lähtö on todella hidasta ja jää valoissa pahasti jälkeen. virejä löytyy mk thrower tehari ja isompi suutin?
haloja
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Alluu- » 17.4.2012 16:36

Isompaa takaratasta ja pienempää eturatasta. Mitkä välit sulla tossa on ja paljon kulkee? Reikälevyn voisit ainakin kokeilla ottaa pois ilmanputsarilta tulevasta letkun päästä...
Topre
Liittynyt:
16.4.2012 18:59
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Topre » 17.4.2012 16:59

juh0zkii- kirjoitti:Onko se kovin iso yllätys että joudut kylmänä käynnistämään imu päällä..?
Jos meikäläiselle kommentoit, niin myös aivan lämpöisenä saattaa olla ettei lähde käyntiin, tosin ryypyn kanssa en silloin ole tajunnut kokeilla... :D

Alluu- kirjoitti:Tai oikeastaan starttaa, mutta sammuu samantien.
Mitenkäs muuten sinulla, lähteekö tuon jälkeen mitenkään käyntiin?
effekti
Pyörä:
Gilera SMT -08
Liittynyt:
3.8.2011 21:39
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut effekti » 17.4.2012 18:36

Alluu- kirjoitti:Isompaa takaratasta ja pienempää eturatasta. Mitkä välit sulla tossa on ja paljon kulkee? Reikälevyn voisit ainakin kokeilla ottaa pois ilmanputsarilta tulevasta letkun päästä...

vakiovälit ja kulkee jtn 65-70

e: ja tehopiikissä kestää ihan vitun kauan että se ottaa kiinni, joku 10-15s saa mennä kaasu pohjassa että se ottaa kiinni..
haloja
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Alluu- » 17.4.2012 21:30

Topre kirjoitti:
Alluu- kirjoitti:Tai oikeastaan starttaa, mutta sammuu samantien.


Mitenkäs muuten sinulla, lähteekö tuon jälkeen mitenkään käyntiin?


Ryyppy päälle, niin heti lähtee. Tarkoitin siis, että melkein heti joutuu käyttämään ryyppyä kylmemmillä keleillä.

Ja effekti, onko sulla e-hyväksytty tehoputki, eli vois joku kuristin olla vielä jäljellä ? Jos ei ole, niin onko koneelle tehty mitään remonttia ja paljon mittarilukema?
effekti
Pyörä:
Gilera SMT -08
Liittynyt:
3.8.2011 21:39
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut effekti » 17.4.2012 21:37

en usko että on e-hyväksytty, alkup. omistaja oli vaihtanut putken ja vakioputkea ei ollut.
koneelle ei ole tehty juurikaan mitään suurta remonttia ja mittarilukema on 2000km
haloja
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Alluu- » 17.4.2012 22:08

No sitten en kyllä keksisi mitään, kaverilla nimittäin on DRD Pro Metrakit Throwerilla, isompi suutin, E-Hyväksytty Metrakit kuristamattomana ja reikälevy pois. 11/53 eli vakioväleillä suunnilleen 80km/h ja kiihtyy hyvin. 11/70 väleillä 65 ja kiertää ylämäessäkin loppuun, jätättää aika monta teharimopoa kiihdytyksessä, tosin 65 vauhdit jää.

Vähän ajettu, joten ihme, muuten voisi olla putki ja sylkkä karstoittunut tai sylkkä kulunut. Kokeileppa ottaa reikälevy pois.
effekti
Pyörä:
Gilera SMT -08
Liittynyt:
3.8.2011 21:39
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut effekti » 18.4.2012 8:28

eli syy voi olla että putki olisi täynnä paskaa? koska yhessä vaiheessa sieltä tuli öljyä aika paljon
haloja
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Alluu- » 18.4.2012 12:04

Karstoittunut putki tai sitten sulla on öljyä tankissa, mulla oli kerran hieman öljyä lorahtanut tankkiin, niin ylämäessä sylki öljyä. Teharilla kyllä yleensä tulee öljyä, ainakin siinä metrakitissä ja yhdellä toisella kaverilla Leovincessä ja vakioputkessa HM:ssä.

E: KÄYKÖ GILERA SMT:HEN?

http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=2883

Kattelin, että iso väli raisereiden välissä tai siis mihin raiserit tulee, niin käykö?
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 19.4.2012 20:14

ei ne raiserit mee ihan kohilleen mutta hyvin on mulla ainaki pysyny. 8)
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista