Gilera RCR/SMT

Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Jege24 » 18.2.2016 19:33

Kannen tiiviste?
pikkukalle100
Liittynyt:
7.1.2015 19:26
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut pikkukalle100 » 21.2.2016 21:57

Mikä gileras vikana ku ilmattu koko jäähdytinjärjestelmä ja katottu että vedet kiertää ja kannentiivisteet just vaihdettu mutta kerää silti vitusti painetta ja kuumenee?? :|
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut notreal911 » 21.2.2016 22:14

Kyllä siinä edelleen vika on kannentiivisteen vuoto. Se aiheuttaa korkean paineen jäähdytysverkostossa. Vuotava sylinteripaine on ilmakuplia sylinterin jäähdytysnesteessä jotka huonontavat lämmön siirtymistä ja siitä aiheutuu voimakas lämmön nousu.
Kansi voi olla kiero, vinoon kiristetty tai tiivistepinta tai itse tiiviste viottunut. Vikaa voi olla vaikea silmämääräisesti havaita.
pikkukalle100
Liittynyt:
7.1.2015 19:26
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut pikkukalle100 » 21.2.2016 22:29

No se on sitte varmaa tuo kansi
pikkukalle100
Liittynyt:
7.1.2015 19:26
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut pikkukalle100 » 4.3.2016 18:11

notreal911 kirjoitti:Kyllä siinä edelleen vika on kannentiivisteen vuoto. Se aiheuttaa korkean paineen jäähdytysverkostossa. Vuotava sylinteripaine on ilmakuplia sylinterin jäähdytysnesteessä jotka huonontavat lämmön siirtymistä ja siitä aiheutuu voimakas lämmön nousu.
Kansi voi olla kiero, vinoon kiristetty tai tiivistepinta tai itse tiiviste viottunut. Vikaa voi olla vaikea silmämääräisesti havaita.


Joo no ongelma ei loppunut vaikka kansi vaihdettu ja tiivisteetki vaihdettii. Kansi on suoraan kiristetty. Mikä siinä voi olla vikana? :(
pikkukalle100
Liittynyt:
7.1.2015 19:26
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut pikkukalle100 » 4.3.2016 18:45

pikkukalle100 kirjoitti:
notreal911 kirjoitti:Kyllä siinä edelleen vika on kannentiivisteen vuoto. Se aiheuttaa korkean paineen jäähdytysverkostossa. Vuotava sylinteripaine on ilmakuplia sylinterin jäähdytysnesteessä jotka huonontavat lämmön siirtymistä ja siitä aiheutuu voimakas lämmön nousu.
Kansi voi olla kiero, vinoon kiristetty tai tiivistepinta tai itse tiiviste viottunut. Vikaa voi olla vaikea silmämääräisesti havaita.


Joo no ongelma ei loppunut vaikka kansi vaihdettu ja tiivisteetki vaihdettii. Kansi on suoraan kiristetty. Mikä siinä voi olla vikana? :(

Niin ja vika tuli konerempan jälkeen . rempassa vaihdettiin pytty ja mäntä ja koneen laakerit yms.
Aku212
Liittynyt:
26.7.2015 12:47
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Aku212 » 9.3.2016 15:42

AUTTAKAA
Elikkä omistuksesani oleva ruoska on gilera rcr 08
Vika: hörähtää ja saattaa käydä ehkä 5sekunttia ja sitten booaeten sammuu, bensapuolta epäilen kun kipinän saa ja ilmaa myös.
N. 30min sitten putsasin suuttimet, kohon ja kammion. Ei mitään kummempaa siellä joten laitoin kiinni ja kokeilin sama vika :itku:
Viriä mopossa on 17mm lortto, urpokitti alakauttanen, 88 suutin, kaikki kurit poies ja välit vaihettu.
Vika muuten tuli yhtääkkiä kun olin ajelemassa kaverin kanssa kaksipällä märällä kelillä ja sitten booas ja sammu. Paribkertaa sain käyntiin, jonka jälkeeb melkein heti sammui. Jos joku voisi auttaa niin oisin kiitollinen alkaa nimittäin hermot mennä tän läjän kanssa :paha:
Aku212
Liittynyt:
26.7.2015 12:47
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Aku212 » 10.3.2016 0:02

Elikkä kohon ja kaasarin kävin läpi kokonaan ja sama vika kerran hörähti käyntiin mutta sitten sammui heti, voiko koho tulvia vai joku muu vika?
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Jege24 » 10.3.2016 11:07

Mulla oli samanlaine ongelma, ryyppy ei toiminut, nyt toimii ja käynnistyy.
marko_2
Pyörä:
Skyteam monkey 07, Aprilia RS125 02
Paikkakunta:
Lapinjärvi
Liittynyt:
6.2.2010 16:30
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut marko_2 » 20.3.2016 0:07

Mikäköhän vikana kun -05 vuotinen rcr ei lähe kylmänä käyntiin ilman et laittaa tulpan reiästä bensaa? Ja sit kun on ollu käynnis vähän aikaa ja sammuttaa nii lähtee ekalla polkasulla ja käy ihan nätisti.

Moposta on otettu kurit pois, laitettu vapari ilmanputsari ja 85 suutin kaasariin.

Onkohan suutin liian iso? koska kun ajaa ylämäkeen nii alkaa hyytymään :D

Bensahanan alipaine letku on kyllä vähän löysä liitoksissaan nii voiko se vaikuttaa?
tonisim
Liittynyt:
20.3.2016 11:39
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut tonisim » 20.3.2016 11:47

.
Viimeksi muokannut tonisim päivämäärä 31.12.2016 3:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Jege24 » 20.3.2016 14:58

No siis mulla on 13-62 menee sen 72, ja 12-65 meni sen 60-65 miten jakso vinguttaa.
Joten kyllä ne välit varmaan vie kylillä 50kmh vauhtia etiäpäin, ainut on että saatat joutua vaihteita vaihtamaan tosi tiuhaa tahtia. :lol:
PyyZi
Pyörä:
Yamaha yzf-r125 08
Liittynyt:
23.4.2016 13:28
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut PyyZi » 23.4.2016 13:32

marko_2 kirjoitti:Mikäköhän vikana kun -05 vuotinen rcr ei lähe kylmänä käyntiin ilman et laittaa tulpan reiästä bensaa? Ja sit kun on ollu käynnis vähän aikaa ja sammuttaa nii lähtee ekalla polkasulla ja käy ihan nätisti.

Moposta on otettu kurit pois, laitettu vapari ilmanputsari ja 85 suutin kaasariin.

Onkohan suutin liian iso? koska kun ajaa ylämäkeen nii alkaa hyytymään :D

Bensahanan alipaine letku on kyllä vähän löysä liitoksissaan nii voiko se vaikuttaa?

Minkä kokoinen kaasari sulla on?
PyyZi
Pyörä:
Yamaha yzf-r125 08
Liittynyt:
23.4.2016 13:28
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut PyyZi » 23.4.2016 15:33

Sattuisiko joku tietämään että sopiiko nämä http://www.wandamotor.fi/muovisarja-der ... 22198.html gilera smt 05:een?
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Jege24 » 23.4.2016 18:48

Kyllä sopii.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista