Puch-moottoriset Tunturit

Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Betaversio » 8.3.2013 19:54

Ite jättäisin kaikki muut bingit paitsi ne 11mm vakiokaasarit väliin. Virikaasareiksi kannattaa ostaa Dellortoja tai Mikuneita - niihin kun saa suuttimia ja muita säätöosia ihan joka puljusta. :)

Esim mulla on tunassa tällä hetkellä kiinni 18mm Dellorto PHBG
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 8.3.2013 20:58

No eihän tolla oikeesti mitään tee, parempiakin on olemassa. Onhan mullakin papiskassa Dellorton 16mm phbg kaasari ja toimii hyvin.
Mä oon tässä haaveillu tekeväni tuosta papasta äkäsen kisapelin joka kulkee yli 70 ja keulii :D . Riittäiskö siihen että viilaa pytyn imu- ja pakoaukot noilla "6.5hp"ohjeilla ja laittaa putkeksi mufflerin? Se on tuolla vintissä odottamassa alkukäyrän uudelleen muotoilua.

http://netti.nic.fi/~rush/tuna/
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Betaversio » 8.3.2013 21:53

Periaatteessa ihan hyvä ohje. Mulla on just nyt oma tuna about vastaavassa tikissä kuin mitä sulla on tavoitteena. Kannattaa käydä vaklimassa mun projutopikista, siellä on spekseistä tarkemmin!

Voisin btw myydä tuon nykyisen putken sellaiselle joka "vakioputken korvikkeeksi" kelpaavaa teharia halajaa. Kierroksia tuolla putkella ei irtoa mutta vääntöä sitäkin enemmän. Kyseisellä putkella oma mopedi kulkee 74kmh @ 6300rpm... :P
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 20.3.2013 11:21

Kymmenen päivää meni ja sitten Puchshopin paketti tuli ovelle asti toimitettuna :) . Paketissa tuli Bosch kärkiä, 39mm Gol mäntiä ja suuttimia lorttoon. Laittoivat sitten (maanantai krapuloissa???)väärän kokoisen suuttimen pakettiin :paha: . Noi männät mua kiinnosti eniten ja totesin että männäntapin öljyreijät puuttuu ja olisivat voineet viimeistelyynkin panostaa hieman enemmän :roll: . Mitä lie nyrkkipajan tuotoksia.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 27.3.2013 22:58

Rupesin tänään hurjaksi ja sorvautin Pappiksen pytyn yläpäästä 3mm pois, iskin kasatessa 2mm korotusta pytyn alle ja huhhuh kun mopon meno muuttui. Vääntöä tuli pirusti lisää ja kyllä sen kiihtymisessä huomasi. Jaksoi mennä ihan erilailla. Suositeltava "viritys" myös muillekin. ;)
Viimeksi muokannut Mäkistation päivämäärä 28.3.2013 11:18, muokattu yhteensä 1 kerran
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 28.3.2013 0:45

Jaahas, kaipa minunkin on otettava Superilla savut pitkästä aikaa taivasalla kun samat virit...
Olisiko kesä/syksy kun viimeksi ajanut kunnolla.
Hankin jonain päivänä kuitenkin sen legendaarisen munabingin.
Saa sitten nähdä tuleeko sutta tai sekundaa.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 28.3.2013 18:22

Jos sitä tänä kesänä laittaisi koneen superista kasaan. Jos vaan jaksaa lähteä mettästämään osia ympäri hallia...
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 28.3.2013 20:45

Kuinka monta kilometriä pitäisi normaalisti pystyä ajamaan ennenkuin pitää mäntää vaihtaa ja pyttyä porata? Halppis männät on vaihtokunnossa alle 500km matkan jälkeen.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 28.3.2013 22:36

ööö tunan tapauksessa 15 000-20 000?

Ite olen 5000 päässyt halpis männillä niin että mopossa on ollut siedettävästi potkua...KErran yhden pari kolme tuntisen talvisen ruopimisen jälkeen väljisty ihan törkeesti. Kulki 45-50 sijaan jotain 30km/h...
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 31.3.2013 19:59

Doddii, toinen takajousi löyty kolmessa osassa ja muutenkin ihan kaatopaikka kunnossa molemmat takaiskarit. Minkälaiset iskarit kannattaa ostaa? Tai minkälaisia ei missään nimessä saa ostaa?

http://www.moposport.fi/fi/iskunvaimenn ... VhmnVekPK0

http://www.moposport.fi/fi/iskunvaimenn ... VhmxVekPK0

http://www.moposport.fi/fi/iskunvaimenn ... Vhm_FekPK0

Mikä näistä olisi paras vaihtoehto?
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 31.3.2013 20:30

Kaimma sellaset on parhaat mitkä siinä on joskus alunperin olleet?

Ostin tollaset pappamallin iskarit ja on aika kovat. Menee nätisti asfaltilla, mutta taas hiekkatiellä on vähän liian kovat.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 1.4.2013 16:16

Siitä mun männästäni (oli sivu kaks sitten puhetta), sen merkki oli GPM. Nyt se pasahti yht'äkkiä mieleen.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 1.4.2013 23:08

Ostaa voimakoneelta ne jäykkyyssäädettävät, mukavan jämäköitä ollut.
Kyllä noi pappamallin iskarit saadaan pehmeämmäks kun painelee kunnolla metsätietä.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 2.4.2013 14:07

Ei löydy voimakoneelta 340mm säädettäviä iskareita...
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 2.4.2013 15:04

Päätimpä nytte että emmää perkele mitää valomaskii ala kinkkii ostelee ku papiskaa vihdoin se kampura. :D
Mites nää Sparewheelillä myytävät kampurat ja L17-laakerit, tekeeks niil mitää?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista