110cc ym muut kiinan pojan moottorit

Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 12.5.2011 7:54

Eiköhän se menis suoraan, jai ei sun tartte ketjuja vaihtaa ku pistät vaa vakiokoneen etusen.
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 13.5.2011 14:22

Heissulivei pitkästä aikaa! Mopohommat on tullut muuten lopetettua, mutta kaverin tallisa lojuu yksi yhteinen projekti, jossa on vieläkin koneessa sama ongelma kuin aikaisemminkin:

Koneena on siis 110cc perus kiinanihme, 4 vaihteella ja käsikytkimellä. Ongelmana on, että poljettaessa konetta käyntiin, ei mäntä liiku ollenkaan, vaan koneessa joku luistaa ja kone pyörii ikäänkuin tyhjää. Kytkimen sen vian aiheuttajana on kaiken järjen mukaan oltava, mutta kone on jo kertaalleen purettu, eikä jousissa tai levyissä ollut mitään moittimista. Kytkin myös toimii kun kahvaa käyttää, eli vaihteet menevät kevyesti päälle, ja kytkin pohjassa mopoa voi työntää vaihde päällä.
Jos käynnistyspoljnta painaa todella hitaasti niin silloin luistamista ei välttämättä esiinny, jolloin myös mäntä liikkuu = kone pyörii. Tuo vika on kuulemma enemmänkin ominaisuus, mutta miten helvetissä sen saa korjattua? Lähes parikymppisenä ei oikein jaksaisi näitä mopoja enää rassata. :nörtti:
Jeejee
juksi97
Liittynyt:
9.5.2011 22:22
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut juksi97 » 13.5.2011 16:09

ostin kaverilta tollasen 125cc lonchinin moottorin kannen nii käykö se 110cc moottoriin?
juksi97
Liittynyt:
9.5.2011 22:22
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut juksi97 » 13.5.2011 22:44

No niin laitoin sen kannen kiinni ja starttasin nii se vaa yrittää lähtee käyntii mutta ei lähe nokan ajotukset on kohillaan mutta voiko liian heikko kipinä aikeuttaa tämän?
mopopoika14
Liittynyt:
15.5.2011 13:56
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut mopopoika14 » 15.5.2011 14:00

Fude110cc CDI-laitteen johtojen paikka? Revin ne irti mutta en muista että miten ne menee, jso jolalki kuvaa että miten sais ne oikein niin olis hyvä. Tiedän vain että vihreä tuolee keskelle.
juksi97
Liittynyt:
9.5.2011 22:22
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut juksi97 » 15.5.2011 17:27

jussi13 kirjoitti:ostin kaverilta tollasen 125cc lonchinin moottorin kannen nii käykö se 110cc moottoriin?





Ei kansi tainnutkaan olla 125 kuutioisesta vaikka myyjä niin sanoi. Sain kyseisen moottorin toimimaan ja hyvin toimii
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 17.5.2011 12:31

Veli-Vihannes kirjoitti:Heissulivei pitkästä aikaa! Mopohommat on tullut muuten lopetettua, mutta kaverin tallisa lojuu yksi yhteinen projekti, jossa on vieläkin koneessa sama ongelma kuin aikaisemminkin:

Koneena on siis 110cc perus kiinanihme, 4 vaihteella ja käsikytkimellä. Ongelmana on, että poljettaessa konetta käyntiin, ei mäntä liiku ollenkaan, vaan koneessa joku luistaa ja kone pyörii ikäänkuin tyhjää. Kytkimen sen vian aiheuttajana on kaiken järjen mukaan oltava, mutta kone on jo kertaalleen purettu, eikä jousissa tai levyissä ollut mitään moittimista. Kytkin myös toimii kun kahvaa käyttää, eli vaihteet menevät kevyesti päälle, ja kytkin pohjassa mopoa voi työntää vaihde päällä.
Jos käynnistyspoljnta painaa todella hitaasti niin silloin luistamista ei välttämättä esiinny, jolloin myös mäntä liikkuu = kone pyörii. Tuo vika on kuulemma enemmänkin ominaisuus, mutta miten helvetissä sen saa korjattua? Lähes parikymppisenä ei oikein jaksaisi näitä mopoja enää rassata. :nörtti:


Anybody?
Jeejee
Joundes
Liittynyt:
23.1.2011 20:33
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Joundes » 17.5.2011 15:47

Itsellä sama vika/ominaisuus kuin Veli-Vihanneksella ja vielä sillain että kylmällä koneella ei meinaa saada edes todella hitaasti poljettuna käyntiin mutta lämpimällä koneella lähtee melkeinpä ensmmäisellä.
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 17.5.2011 19:19

Joundes kirjoitti:Itsellä sama vika/ominaisuus kuin Veli-Vihanneksella ja vielä sillain että kylmällä koneella ei meinaa saada edes todella hitaasti poljettuna käyntiin mutta lämpimällä koneella lähtee melkeinpä ensmmäisellä.


Jepjep, mutta ironistahan tässä on juuri se, että konetta on mahdotonta saada käyntiin, eli sitä ei saa lämpimäksikään. :) Voisi yrittää porakoneella käynnistää magneetosta...
Jeejee
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut radon- » 17.5.2011 19:49

Pistä vaihde päälle, kytkin pohjaan, työnnä vauhtii ja päästä kytkin. Kokeile hörähtääkö. Tai jos kone on irtaallaan niin ketjut eturattaaseen ja pyöräytät ketjuja mahdollisimman kovaa niin että kone varmasti pyörii ja päästät kytkimen. Jos kone kunnossa niin pitäis lähtee käymään myöskin näin koska ihan samahan se on mikä sitä konetta pyörittää, poljin, sähköstartti vai mäkistartti.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
521zrc
Pyörä:
Ktm 125, crz 125, *tuned* aerox (ex)
Liittynyt:
16.3.2011 21:24
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut 521zrc » 18.5.2011 21:22

Noniin, nyt tarttis kiperästi vinkkejä! Eli semmonen ongelma ilmeni, että vaikka kytkintä painaa pohjaan asti, niin silti kytkin ei toimi, eli siis kun lykkää vaihteen sisään niin mopo lähtee liikkeelle, vaikka kytkin on pohjassa. Tunnistaako kukaan ongelmaa!?
Niin ja kytkinkopan käytin jo auki ja katselin löytyiskö sieltä mitään kummallista, niin ainut mikä ihmetytti oli se, että kytkimen päässä on sellainen tappi, jota siis kytkinkahvaa painattettaessa, sen kytkinvaijerin päässä olevalla "keinuvivulla" painetaan.anteeksi umpisekavasta selityksestä :( Mutta tämä kyseinen tappi ei työntynyt mihinkään? Pitäisikö sen työntyä vai miten tuo kytkin oikein toimii? Voin laittaa huomenissa vaikka kuvaa jos ette tajua.
Toivoisin että te nämä 4-tahtiset moottorit tuntevat ihmiset valaisisivat minua

Edit. Unohtu mainita että kone on siis samurai 150cc.
oppa
Pyörä:
Yamaha DT
Liittynyt:
17.8.2009 19:57
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut oppa » 22.5.2011 11:32

Tarttisko joku 110cc moottorin osina. Löytyis pikkuvikanen moottori, voidaan myydä myös kokonaisena.
Halpoja ledivilkkuja ja muuta mukavaa myynnissä
juksi97
Liittynyt:
9.5.2011 22:22
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut juksi97 » 23.5.2011 20:09

oppa kirjoitti:Tarttisko joku 110cc moottorin osina. Löytyis pikkuvikanen moottori, voidaan myydä myös kokonaisena.
onko alakerta täysin kunnossa? onko puoliautomaatti vai käsikytkimellinen, jos on käsikytkimellinen nii lähtiskö 30 € +pk
juksi97
Liittynyt:
9.5.2011 22:22
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut juksi97 » 23.5.2011 20:23

mikäs vois tollasessa 110cc moottorissa olla vikana kun kone "tikittää" tyhjäkäynnillä mutta kun painaa kaasua nii kiertää hyvi ja tikitystä ei kuulu. säädin venttiilinvälykset ja vielä jatkuu. Onko vakavaa?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut MB93 » 23.5.2011 22:10

Mulla tekee samaa, aina tehny. Kaipa se on vain ominaisuus.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista