Tunturi Tiger Air/Aqua

Mroo
Paikkakunta:
Tre/Ylö
Liittynyt:
28.8.2014 20:14
Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

ViestiKirjoittanut Mroo » 11.7.2023 9:20

Laitoin tuon kyselyni jälkeen 3.00x17 Duron nappularenkaan taakse, leveyden puolesta varmaan sopis ehkä tuo leveempikin. Ehkä mahdolliseksi ongelmaksi tulisi noiden Durojen korkeiden nappuloiden takia renkaan sopivuus pituussuunnassa haarukkaan.

Eteen olen ostanut 2.50x19 Duron, en vaan ole saanut aikaiseksi asennella :D

Omista tiikereistä sen verran, että tuo toinenkin raakile olisi nyt aikalailla käyttöentisöity niin, että voisi hakea kilvet. Etuvanne tekisi mieli uusia, kun on tuo takavannekin uusi.
Molempien polttoainetankit tarvisi koittaa hioa, jotta saisi taas valkoiseksi, ei oikeen tuo beige väri sovi muuten valkoisiin katteisiin :x

Seuraavaa projektiakin olen jo vähän etsiskellyt sillä silmällä. Voisi olla vaikka vanhempi tunturi ;)
Valko
Liittynyt:
18.7.2022 14:03
Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

ViestiKirjoittanut Valko » 21.8.2023 13:07

Tarvis omaan tigeriin päivittä toi sytkä Ducatin 85wattiseksi (nykyään siis vanhanmallinen 18w), mitenkäs nyt noi Derbi/Am6 vauhtipyörät ja staattorit istunee? Kumman saa helpommalla sopimaan? Näyttäisi molempia olevan laitetun tuohon Morinin kylkeen,
Tästä keskustelusta luin noita aikaisempia kommentteja ja ilmeisesti siis derbin/rabasan vauhtipyörässä on kapeampi kiilaura ja oliko muuta? Am6 ilmeiseti myös jotain sovittamista ja sytkän kanssa kikkailua? Minkälainen sytyksen säätö noilla, onko eroa?
Staattorit ilmeisesti samanlaisia? Ja vanha perusoje taisi olla, että mustamötikkä alaspäin, kun ruvetaan sytkää hakeen paikalleen ;)
Mroo
Paikkakunta:
Tre/Ylö
Liittynyt:
28.8.2014 20:14
Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

ViestiKirjoittanut Mroo » 13.10.2023 8:44

Mulla oli vaikeuksia saada AM6 vauhtipyörällä kipinä kohdilleen, koska kiilaura on eri kohdassa ja myös kapeampi. Löysin Moriniin kuuluvan 85W vauhtipyörän ja heti oli sytkä kohdillaan. Staattorit on samanlaiset.

Eli jonkinlaista tappelua voi olla AM6 vauhtiksen kanssa, koska staattorissa ei välttämättä riitä kiinnitysreijät.
Mroo
Paikkakunta:
Tre/Ylö
Liittynyt:
28.8.2014 20:14
Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

ViestiKirjoittanut Mroo » 21.1.2024 18:38

Vaatiiko lohkot avarrusta Malossin 75cc sylinterin kanssa?
Mroo
Paikkakunta:
Tre/Ylö
Liittynyt:
28.8.2014 20:14
Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

ViestiKirjoittanut Mroo » 9.2.2024 12:06

Itse itselleni vastaten, ei tarvi avarrusta, mutta huuhteluiden kohdistaminen suositeltavaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista