Tunturi Hopper

Braindead
Pyörä:
Tunturi City Puch vm. ??
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
8.7.2006 21:31

ViestiKirjoittanut Braindead » 23.2.2011 13:35

|Psychosocial| kirjoitti:kuis iso vaikutus sillä putkella sit on jos sen reijän peittää + oikoo sen pikku lommon ja hankkii tiivisteen


No kyllähän sen luulis ihan kivasti vaikuttavan ainaki vetoihin. Kyllähän se vetää ihan eri tavalla kun paisuntasäiliö hoitaa tehtävänsä oikein. Tosin en nyt usko että siitä mikään tykki tulee, Hopperin pytyssä kun on niin onnettomat kanavat. Eli ei kannata odotella mitään yli 70km/h vauhteja vaikka sen putken paikkaiski.
Suosittelen kuitenki, kyllähän se kiihtyvyyteen ja vähän huippunopeuteenki vaikuttaa. Sittenhä niitä välejäki voi taas vähä pitempää ku se jaksaa vetääkki kuten kuuluu.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 23.2.2011 19:27

Braindead kirjoitti:Suosittelen kuitenki, kyllähän se kiihtyvyyteen ja vähän huippunopeuteenki vaikuttaa. Sittenhä niitä välejäki voi taas vähä pitempää ku se jaksaa vetääkki kuten kuuluu.


joo siis kyl se vetää nytki noil 13-28 väleil abaut 5-6 sekkaa ni ollaa nelosel nii pitkäl mitä se jaksaa vetää:D ja huiput on gepsii 52.9, paits no nyt en tiiä ku hankin sen tiivisteen pakoaukkoon, vetoa ei ainakaa puutu :D ja milläs ton klommon sit oikois?? O.o ku ei tolle ainakaa sitä jäädytysmenetelmää voi soveltaa, ku änkkä on kiinteesti kii

E: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=M122084 <--onks tos männänrenkaat yms hilppeet mukan, vai onks sit tosiaaki vaa sylkkä ja mäntä? ja kaua tarttee sisääajaa about viikkoina jos ajaa viikos ~90-100km? riittääks jos kaks kolme viikkoo ottaa rauhallisest? ku en mitää kärsivällist sorttii oo
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Braindead
Pyörä:
Tunturi City Puch vm. ??
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
8.7.2006 21:31

ViestiKirjoittanut Braindead » 24.2.2011 10:56

|Psychosocial| kirjoitti:
Braindead kirjoitti:Suosittelen kuitenki, kyllähän se kiihtyvyyteen ja vähän huippunopeuteenki vaikuttaa. Sittenhä niitä välejäki voi taas vähä pitempää ku se jaksaa vetääkki kuten kuuluu.


joo siis kyl se vetää nytki noil 13-28 väleil abaut 5-6 sekkaa ni ollaa nelosel nii pitkäl mitä se jaksaa vetää:D ja huiput on gepsii 52.9, paits no nyt en tiiä ku hankin sen tiivisteen pakoaukkoon, vetoa ei ainakaa puutu :D ja milläs ton klommon sit oikois?? O.o ku ei tolle ainakaa sitä jäädytysmenetelmää voi soveltaa, ku änkkä on kiinteesti kii

E: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=M122084 <--onks tos männänrenkaat yms hilppeet mukan, vai onks sit tosiaaki vaa sylkkä ja mäntä? ja kaua tarttee sisääajaa about viikkoina jos ajaa viikos ~90-100km? riittääks jos kaks kolme viikkoo ottaa rauhallisest? ku en mitää kärsivällist sorttii oo


Luulis että on m-renkaatki, kerran on sylinterisatsi. Tiivisteitä tuskin kuitenkaan on, eikä ne m-renkaatkaan kauheita erikseen maksa jos tilaa. Voithan sää vaikka ajaa sitä vaikka vaan päivän sisään ja rueta täysiä päästeleen, mutta se tulee sitten näkymään tulevaisuudessa ku joudut uusimaan osaa.. Kyllä sitä kannattas ajaa vaikka se 500km eli sun ajomäärällä joku kuukausi sisäänajoa, niin et pilaa mäntää ja sylkkää. 300km ei oikeen riitä jos sylinteriki on uus, pelkälle männälle riittää.

Siitä putken oikomisesta, hitsaa vaikka joku puikko kiinni putkeen lommon kohdalle ja vedä suoraksi, jos lähtee tulemaan suoraksi. Muuta en oikeen osaa sanoa.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 24.2.2011 12:54

Braindead kirjoitti:Voithan sää vaikka ajaa sitä vaikka vaan päivän sisään ja rueta täysiä päästeleen, mutta se tulee sitten näkymään tulevaisuudessa ku joudut uusimaan osaa.. Kyllä sitä kannattas ajaa vaikka se 500km eli sun ajomäärällä joku kuukausi sisäänajoa, niin et pilaa mäntää ja sylkkää. 300km ei oikeen riitä jos sylinteriki on uus, pelkälle männälle riittää.

Siitä putken oikomisesta, hitsaa vaikka joku puikko kiinni putkeen lommon kohdalle ja vedä suoraksi, jos lähtee tulemaan suoraksi. Muuta en oikeen osaa sanoa.


joo no tota lähinnä ajoin takaa et paljo suositeltais :) kiitos tuosta, ja pitää koittaa tota neuvoo :)
auttaa varmaa jos kaasuhitsin liekil lämmittelen sitä samal? ku koulus joudun jokatapaukses ton tekee :o
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Lantti
Pyörä:
Liukuri ja thunturi
Paikkakunta:
Honkajoki-City
Liittynyt:
20.11.2006 19:39

ViestiKirjoittanut Lantti » 25.2.2011 20:15

Noniiin, tuli investoitua taas hopukan moottooriöljyyn. Ostin tällä kertaa Motulin 5100 10w40, kytkinlisäaineilla. Ennen oli Teboil 15w50 Superbiket sisäs, kytkin vittuili, mutta hyvin vähä. Ajokelien tullen uus kokeelu, prikat vielä kans pitääs veistellä jousien alle. Jos sitte se se pitääs kunnolla...
Motul siis makso vajaa 14€, ja Teboilin myrkky alle 10€.
Epäonnistumisen riski on suuri, kun taidoton yrittää opettaa halutonta tekemään tarpeetonta.

75cc - 22mm - Gianelli - 14/28 - 84km/h - Ja kirjaimellisesti huutaa pitempiä välejä
Braindead
Pyörä:
Tunturi City Puch vm. ??
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
8.7.2006 21:31

ViestiKirjoittanut Braindead » 27.2.2011 17:34

Lantti kirjoitti:Noniiin, tuli investoitua taas hopukan moottooriöljyyn. Ostin tällä kertaa Motulin 5100 10w40, kytkinlisäaineilla. Ennen oli Teboil 15w50 Superbiket sisäs, kytkin vittuili, mutta hyvin vähä. Ajokelien tullen uus kokeelu, prikat vielä kans pitääs veistellä jousien alle. Jos sitte se se pitääs kunnolla...
Motul siis makso vajaa 14€, ja Teboilin myrkky alle 10€.


Ilmotteleppa sitte miten pitää, ois ihan mielenkiintonen tietää miten gsa sietää nuita halvempia öölejä! Tietenkihän se on ihan konekohtaista miten pitää, mutta jotain suuntaa antavaa vinkkiä kuitenki hopperin laittelijoille!

Ite käytin pari vuotta takaperin castrolin vaihelaatikkoöljyä 80w90 kytkimen lisäaineilla, sillä pelas hyvin vaikka potkua vähä enemmän piisaski!
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 5.3.2011 14:30

okei no se klommo oliki paljo pienempi ku muistin, ja lähempän kiinnikettä, et ei siihe saa mtn tikkuu kii et sais suoristettuu, mut eipä tunnu vaikuttavankaa: putken paikkaamisen, pa-tiivisteenvaihdon ja säätöjen laiton jälkee menee 60:)
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 17.3.2011 21:08

eiks täs mee rattaat nii et edessä yks piikki vastaa takan 5 piikkiä? tai jos ei ni miten vaikuttaa ja millä tavalla jos laittaa 13&28 tilalle 14&33
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 27.3.2011 16:15

minkäs pitusta kettinkiä sitä pitäs tähä ostaa? löysin vaa et ketjujako on 415 mut muuta en sit saanukkaa selvitettyy... välit on 13-28, paitti et joskus ehk laitan kii 14-33, käykö molemmilla väleil sillo vakioketju, ja mikä mittanen se sillo siis on
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
larppa2
Pyörä:
hopper tunturi
Liittynyt:
30.3.2011 19:55
Mikä on?

ViestiKirjoittanut larppa2 » 30.3.2011 20:24

Ite vaihdoin hopperiin kytkin levyt. Kun koitin polkasa käyntiin takarengas pyöri mutta männässä ei kuulunut liikettä. Jos mopoa työntää kuuluu toi ääni ku poljinjalka palauttaa. Mitäköhän olen onnistunut sotkemaan :s
Lantti
Pyörä:
Liukuri ja thunturi
Paikkakunta:
Honkajoki-City
Liittynyt:
20.11.2006 19:39

ViestiKirjoittanut Lantti » 31.3.2011 20:54

|Psychosocial| kirjoitti:minkäs pitusta kettinkiä sitä pitäs tähä ostaa? löysin vaa et ketjujako on 415 mut muuta en sit saanukkaa selvitettyy... välit on 13-28, paitti et joskus ehk laitan kii 14-33, käykö molemmilla väleil sillo vakioketju, ja mikä mittanen se sillo siis on

108 lenkkinen on vissiin vakio, tilaat vaikka vähä pitemmän niin saat tarvittaes lyhentää.
Epäonnistumisen riski on suuri, kun taidoton yrittää opettaa halutonta tekemään tarpeetonta.

75cc - 22mm - Gianelli - 14/28 - 84km/h - Ja kirjaimellisesti huutaa pitempiä välejä
hopperman
Pyörä:
tunturi hopper
Paikkakunta:
kokkola
Liittynyt:
3.7.2010 23:43

ViestiKirjoittanut hopperman » 1.4.2011 22:37

viriä giannelli,porattu imukaula 14milliseks, 50suutin ja 14/30välit ja silti kulkee vaan 55???? (vakio kaasari)

paljonko teijä hopperit kulkee suunniollee noilla? :s

mistä sais niitä viri sylkkiä aquaa viellä vai saako mistää...

ja nyt kevällä kun ton sylinterin vaihan ni otan vähä dremelillä kanavista ja männästä ni katotaa vaikuttaako mitää :D
Aleksi__
Pyörä:
Aprilia RS125 -07, Derbi DRD Edition -05
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
11.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut Aleksi__ » 2.4.2011 15:26

Tuolla ainakin polinin sylinteri, ihan p*rkeleen kallis vaan :s

http://www.spi-parts.com/scooters/street-bike/malaguti/fifty-f-morini-ta-50-gs-a-2t-h20/kit-f-morini-mod-ta-50-gs-a-h2.html
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 2.4.2011 16:10


ei sovi toi pytty se ta koneeseen pitäs olla t4 ;)
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12

ViestiKirjoittanut EtuX » 2.4.2011 16:10

EtuX kirjoitti:

ei sovi toi pytty se on ta koneeseen pitäs olla t4 ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista