Motorhispania RYZ

Äkspee7
Pyörä:
Peugeot XP7 -12
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.10.2012 17:53
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut Äkspee7 » 9.6.2013 13:24

Moro!

Eilen tuli tämmönen pieni sähkövika: Eli bensavalo alkaa vilkuttaa AINA, kun nopeusmittari ylittää lukeman 58. Bensa ei todellakaan ei ole lopussa (tankkasin täyteen, eikä vuoda), joten sen on pakko olla sähkövika. Osaatteko sanoa, mikä sen voisi aiheuttaa... Siellä tankissahan on tietääkseni semmoinen sensori, joka tunnistaa nesteen, eli kun neste on lopussa sensori huomaa sen ja bensavalo alkaa vilkkua. Vika ilmeni kuivalla säällä, joten en uskoisi, että siellä olisi kosteutta välissä. Auttakaa joku :D?
suzuki97
Liittynyt:
16.2.2012 14:54
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut suzuki97 » 9.6.2013 13:51

MHRYZ -10 kirjoitti:laitat 10 ja 60 mulla kulkee suoralla 63 gps tyhjäl vakioputkel. tai sittten vaikka 10 58 tai 11 60 koska satakiliosen poliisín alla ja miinus 3 nopeudesta kalibroituna tuskin nekään saa sitä yli 65 kulkemaa :D


Joo mul on nyt 10 ja 52 ja kulkee kurittomalla vakioputkel 65. mut ko siit tehoputkest tulee vähä niit kilometrejä lisää ni pitäs saaha vähä nopeutta pois
TheyCallMeNiQ
Liittynyt:
22.5.2013 23:44
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut TheyCallMeNiQ » 16.6.2013 18:13

OStin kyseisen mallin käytettynä 2011 vm ja noin 5000 ajettu ja täysin vakiona. tuntuu ylämäet olevan hankalia ja vitos. ja kutosvaihe ei oikein jaksa tasasellakaa... mitähän piristystä pitäis tehä että sais huiput sinne 55 km/h ja että pääsee paremmin ylös mäet? kiitän etuajas :D
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut joltsu » 16.6.2013 21:32

Helpoin tapa on vain muokata kuria ja isontaa suutinta. Alkuperäinen kuri kannattaa ottaa kokonaan pois ja tehdä tilalle pellistä kuri samaan paikkaan, niin alkuperäistä kuria ei tarvi tuhota ja tuollaista peltikuria on helpompi muokata. Jos tarkoitus saada 55 kulkemaan, niin kuria ei nyt hirveästi voi pienentää, mutta kumminkin sen verran, että suutin kannattaa vaihtaa vakio 84 johonkin 90-95. Vakioväleillä kiihtyvyys ei pienillä vireillä ole huimaa, joten välien vaihto kevyempiin on paikallaan. Taakse kannattaa hommata esim. 60 piikkinen takaratas ja sitten eteen 10-11 piikkinen. Lyhyemmillä väleillä kuria saa poistaa paljon enemmän ja kiihtyvyys paranee selvästi, tosin muista vaihtaa suutinta taas isompaan, sopiva voisi löytyä väliltä 92-98. Jos haluaa vieläkin paremman kiihtyvyyden, niin sitten kannattaa hommata Derbin Ducatin rajoitettu CDI (menee suoraan kiinni) ja esim. 10-60 välit ja sitten vaan kuri kokonaan pois, endurorenkailla menee näillä vireillä 55-57 sekä ylä-, että alamäessä.
Tukep
Liittynyt:
28.9.2012 14:07
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut Tukep » 20.6.2013 21:29

moro! Oisko jollai tietoa millä maalilla on maalattu vakio Mustat katteet? Mattamusta vai Kiiltävä musta? :)
suzuki97
Liittynyt:
16.2.2012 14:54
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut suzuki97 » 20.6.2013 23:37

Kyllä ne taitaa olla kiiltävällä maalattu.
suzuki97
Liittynyt:
16.2.2012 14:54
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut suzuki97 » 30.6.2013 16:00

Tietääkö kukaan mistä saisi tilattua motorhispaniaan (2010 vm.) tarrasarjoja?
naapuri
Pyörä:
peugeot xp street evo3, hyena evo, aprilia sx ja sr, honda monkey 93
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
23.4.2012 21:47
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut naapuri » 6.7.2013 11:46

http://www.moposport.fi/fi/stickers/231 ... roup=23184
markleb97
Liittynyt:
14.7.2013 4:26
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut markleb97 » 14.7.2013 4:29

teiltä nettitietäjiltä kysyn että käykö derbin vantee mh ryzii suoraa?
-ripe-
Liittynyt:
15.7.2013 20:05
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut -ripe- » 15.7.2013 20:11

Mulla oli ennen tommonen pösö xp3 2008 ja siinä virinä oli: 92 suutin,kuriton putki ja 10/52 välit, nuilla mopo meni tosi keviän tuntosesti sen 67km/h.
Nyt omistan mh ryz pro 2010 siinä on virinä : 100 suutin, kuriton putki ja ilmeisesti vakio välit, mutta huiput jäävät vaivanloisen oloisesti sinne 55km/h. Kiihtyy ihan hyvin jonnekkin 45km/h, mutta sitten alkaa tökkimään joten uskoisitteko koneen olevan väljä ( ajettu 10600km) vai onko vain mh tyyppi vika :P
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut miiggz » 16.7.2013 9:00

Johtuu siitä että vuoden 2009 jälkeen kaikki mh:t ja pösöt ovat power-up sytytyksellä, eli voidaan vakiona ottaa enemmän "alavääntöä" ulos yläkierrosten kustannuksella. Power-up cdi on rajoitettu 9000rpm kohdille. 2009 ja siitä vanhemmissa on ducatin rajoittamaton boksi.
XeWey
Liittynyt:
12.3.2013 22:56
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut XeWey » 18.7.2013 0:53

Moro! Mistäs saisi tähän mopoon takakatteet? tai vaikka koko katesarjan jos ne ei paljoa maksa?
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut miiggz » 18.7.2013 13:05

Opvoeren.nl, ja valikosta motorhispania, löytyy lukuisia erivärisiä mh:n/pösön katteita.
XeWey
Liittynyt:
12.3.2013 22:56
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut XeWey » 18.7.2013 21:38

mitä helvettiä se maksaa 63.50e!?
Tukep
Liittynyt:
28.9.2012 14:07
Re: Motorhispania RYZ

ViestiKirjoittanut Tukep » 20.7.2013 21:55

-ripe- kirjoitti:Mulla oli ennen tommonen pösö xp3 2008 ja siinä virinä oli: 92 suutin,kuriton putki ja 10/52 välit, nuilla mopo meni tosi keviän tuntosesti sen 67km/h.
Nyt omistan mh ryz pro 2010 siinä on virinä : 100 suutin, kuriton putki ja ilmeisesti vakio välit, mutta huiput jäävät vaivanloisen oloisesti sinne 55km/h. Kiihtyy ihan hyvin jonnekkin 45km/h, mutta sitten alkaa tökkimään joten uskoisitteko koneen olevan väljä ( ajettu 10600km) vai onko vain mh tyyppi vika :P



Mulla 12/52 välit ja kulkee reilu 70.. vaihda välejä ja kokeile sitte uuestaa:)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista