Rieju viritys

Pyörä:
Yamaha DT50 R vm. -10
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
19.7.2010 0:04

ViestiKirjoittanut yamahapoika123 » 20.3.2011 23:02

Sulla on selvästi liian pieni suutin jos se kerran hyytyy tolleen... Eli vaiha nyt ensin se suutin ja kokeile sitten uudestaan. Tai kokeile ensin ajaa vaikka ryyppy päällä jos et usko.
http://www.yad.fi/streetteam/content/yad-street-team
Pyörä:
Derbi Gpr -05, Rieju Mrt -09
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
3.10.2009 11:59

ViestiKirjoittanut Skrapa » 20.3.2011 23:41

En kyllä nyt ihan usko sua tossa nopeudessa.. Itellä meni Mrt 72 km/h 13/62 väleillä ja boksi oli porattu ja kuri poistettu. Vai onko noitten mallien putkissa sitten niin paljon eroa? Mut teppo jos lisää nopeutta haluat niin sit pitää laittaa 70cc kiinni..

Edit. Koittakaa nyt oikeesti rajottaa noita lainauksia...
:3
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
23.12.2010 21:53

ViestiKirjoittanut Teppo Leinonen » 21.3.2011 17:22

joo ei se tosiaan mee ku sen 70 noilla laitoilla, silläpä mää kysyinki et onko jollain tietoa onko jossain jotain vähän huonosti ku ei mene enempää.... pitää miettiä sitä isompaa kattilaa mut sitten kyrsii jos ei mene ku 85 :DDD.. puristuksia pitäisi kyllä olla tuossa vakio pytyssä vielä kun mittarissa ei ole vielä 7000km, tosin mistä sitä tietää mitä edellinen omistaja sillä on tehnyt...
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 21.3.2011 18:19

yamahapoika123 kirjoitti:Sulla on selvästi liian pieni suutin jos se kerran hyytyy tolleen... Eli vaiha nyt ensin se suutin ja kokeile sitten uudestaan. Tai kokeile ensin ajaa vaikka ryyppy päällä jos et usko.


Vaihdan suutinta tämän viikon aikana, katotaan sitten.
Ryyppy ei auta mitään, sama 45 menee.

Miten CDI rajoittaa mopoa?
Pyörä:
Derbi Gpr -05, Rieju Mrt -09
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
3.10.2009 11:59

ViestiKirjoittanut Skrapa » 21.3.2011 18:57

worqy kirjoitti:
yamahapoika123 kirjoitti:Sulla on selvästi liian pieni suutin jos se kerran hyytyy tolleen... Eli vaiha nyt ensin se suutin ja kokeile sitten uudestaan. Tai kokeile ensin ajaa vaikka ryyppy päällä jos et usko.


Vaihdan suutinta tämän viikon aikana, katotaan sitten.
Ryyppy ei auta mitään, sama 45 menee.

Miten CDI rajoittaa mopoa?


Se ei anna yläkierroksia. Rajottaiskohan se siinä 7000-9000 välillä ? En kyllä ole sitten yhtään varma.
:3
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 21.3.2011 19:13

Skrapa kirjoitti:
worqy kirjoitti:
yamahapoika123 kirjoitti:Sulla on selvästi liian pieni suutin jos se kerran hyytyy tolleen... Eli vaiha nyt ensin se suutin ja kokeile sitten uudestaan. Tai kokeile ensin ajaa vaikka ryyppy päällä jos et usko.


Vaihdan suutinta tämän viikon aikana, katotaan sitten.
Ryyppy ei auta mitään, sama 45 menee.

Miten CDI rajoittaa mopoa?


Se ei anna yläkierroksia. Rajottaiskohan se siinä 7000-9000 välillä ? En kyllä ole sitten yhtään varma.


Aha, mutta sitten taidan tietää ongelman.
Koska, kun laitan viimeisen vaihteen päälle, mopo menee noin 40, ja kun ois aika vaihtaa toiselle vaihteelle (Mitä ei ole), niin mopo alkaa "pätkimään" ja hyytymään kunnes kierrokset vähenee.
(Suutimen vaihto tapahtuu myöhemmin tällä viikolla)
Miten saisin korjattua tämän ongelman?

EDIT:
Kaveri sanoi että melkeen mikä tahansa rajoitin sopii Rieju MRX -07. Onko asia näin?
Koska en haluais alkaa porailee tohon vakio boxiin.
Liittynyt:
3.8.2010 23:39

ViestiKirjoittanut P..M » 21.3.2011 20:23

Tuokin johtuu aika varmasti suuttimesta. Muista sitten, että liian pienellä suuttimellä ajo vahingoittaa konetta.
Pyörä:
Kaksi pyörää: Peugeot Xp Street Evo2 -06, Neljä pyörää: Kahdeksan Mersua.
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
16.12.2007 11:15

ViestiKirjoittanut xps_sm » 21.3.2011 21:18

thouniT kirjoitti:Jaa a, ei kyll taida myydä ja lorton boxit maksaa sen 300e/ kipale jos kuset porauksen :D

Turha sinunkaan on millään hajonneella boksilla pelotella, Yamaha Dt/Malaguti/Mbk sähköt kun passaavat käytännössä suoraan ja ne ei ikimaailmassa tuu kolmea sataa maksamaan.. Samalla saat siis rajoittamattomat sähköt. Näin ainakin Rieju Rrx -07 Powerup --> Malaguti Xsm -04 sähköjen kanssa.

Huom. Jos ostattelet pelkkiä sähköjä niin ota huomioon Yamahan mittariston liitin joka muuttuu ulkomuistista -06--> pienipäiseksi joten pitää ostaa myös mittaristo jos haluaa sähköt vaihtaa.. Malagutin sähkösarjan liitin passasi suoraan Riejun mittaristoon. ;)
Sijoita tähdelliseen! Myynnissä mopon osia; KLIK! Myös muuta osaa löytyy joten kyselkääpä yksityisviestillä.
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 21.3.2011 21:27

P..M kirjoitti:Tuokin johtuu aika varmasti suuttimesta. Muista sitten, että liian pienellä suuttimellä ajo vahingoittaa konetta.


Ok. Kilometrejä "liian pienellä" suuttimellä on tullut alle 20km, huomenna 6km lisää.
Huomenna käyn ostamassa suuttimen, 95-100...

Katoin just Mc-Scatter:ista. Sopiiko tämä suutin:
http://www.mc-scatter.com/suutin-dellorto-p-662.html
Rieju MRX -07 (Power up???)


Eli siis, jos en halua porata vakio boxia, mitä teen?
Pyörä:
CRZ 140cc, Panther 110cc, Rieju RRX 50 -09, HVA SM 125
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
14.12.2009 18:29

ViestiKirjoittanut agetzy » 21.3.2011 21:46

worqy kirjoitti:Eli siis, jos en halua porata vakio boxia, mitä teen?


Et oikeastaan voi muuta, kuin vaihtaa kokonaan toisen mopon sähköt. Ainakaan vielä ei ole muuta konstia keksitty ohittaa tuon kyseisen boksin rajoitusta.
http://s757.photobucket.com/home/agetzy/index
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 21.3.2011 21:58

agetzy kirjoitti:
worqy kirjoitti:Eli siis, jos en halua porata vakio boxia, mitä teen?


Et oikeastaan voi muuta, kuin vaihtaa kokonaan toisen mopon sähköt. Ainakaan vielä ei ole muuta konstia keksitty ohittaa tuon kyseisen boksin rajoitusta.


Ok.

Onko suutin kaasuttimen sisällä? Vaikea vaihtaa?
Liittynyt:
2.11.2009 17:52

ViestiKirjoittanut Pontta » 21.3.2011 22:11

Itellä suuttimen vaihtoo menee varmaa alle minuutti, löysäät vaa imukaulan ja ilmanputsarin ruuveja ja sit nappaat kaasarista kiinni, käännät, ruuvaat sen auki ja sit vaa vaihat suuttimet.
Pyörä:
Kaksi pyörää: Peugeot Xp Street Evo2 -06, Neljä pyörää: Kahdeksan Mersua.
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
16.12.2007 11:15

ViestiKirjoittanut xps_sm » 21.3.2011 22:16

Tarkennetaan nyt vielä perään että kaasuttimen pohjan alla suurin suutin on pääsuutin joka yleensä vaihdetaan.
Sijoita tähdelliseen! Myynnissä mopon osia; KLIK! Myös muuta osaa löytyy joten kyselkääpä yksityisviestillä.
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 22.3.2011 8:34

Eli siellä on monta suurinta ? Mutta vaihdan vaan " pää suuttimen" ?
Liittynyt:
3.8.2010 23:39

ViestiKirjoittanut P..M » 22.3.2011 8:37

Kyllä

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista