Monkey viritys ja tekniikka

MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 2.11.2011 23:46

Vakioon tai pikkuvirikoneeseen? Ei mitään hyötyä. Ehkä jollain kireellä 72cc:llä ja helvetillisellä virinokalla ne on aika tarpeelliset.
~tuning~
Pyörä:
Husqvarna 125
Liittynyt:
9.9.2011 18:56
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ~tuning~ » 8.11.2011 16:46

Mikä suutin pitäs olla mankissa kun virit ovat 35-17 suoraputki rajottimen ohitin (mopo sport)
ja viilattu imukaula?tavallinen 9m keijjo kyseessä

turhan pieni kaasari va ei oo muuta
~tuning~
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 9.11.2011 2:04

scootteri kirjoitti:Mikä suutin pitäs olla mankissa kun virit ovat 35-17 suoraputki rajottimen ohitin (mopo sport)
ja viilattu imukaula?tavallinen 9m keijjo kyseessä

turhan pieni kaasari va ei oo muuta

Itellä on samat ''virit'' ja mulla on 60 suutin. hyvä on ollu!
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 9.11.2011 2:10

Käytin koneen kasassa ku vaihteet reistaili. Laitoin sit kasaan sen ja toimi moitteettomasti mutta magneetto ei pysynyt kiinni koska kierteet oli menny aika sileeks. paripäivää sitte sain sen kiinni moitteettomasti mutta ennää ei hörise mopo. en muutellu mitään muttei toimi. käyntiin lähtee muttei voi painaa oikeen kaasua.. oon katellu venttiileitä ja kipinää antaa hyvin ja ajotuksia testaillu ja neulaa siirtäny. keksiskö joku jonkun simppelin vian? :D
~tuning~
Pyörä:
Husqvarna 125
Liittynyt:
9.9.2011 18:56
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ~tuning~ » 9.11.2011 17:02

eikö sen suutimen pitäs olla vähän suurempi kun 60 jos 58 on vakio??
~tuning~
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 9.11.2011 19:49

Ne maksaa varmaan pari euroa kipale nii voit ostaa toisen esim. 68 jos haluat kokeilla isompaa ja toisen tyyliin 60 tai 62:sen.
PS. monkeymania.com Kannattaa tuolla sivulla katella
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 11.11.2011 15:05

eksu kato että magneton magneettikohta on samalla kohalla impulssikäämin kanssa,ja tarpeeksi lähellä .
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 11.11.2011 15:40

Miten sen voi tarkistaa?
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 13.11.2011 19:40

Missä sijaitsee magneeton magneetti kohta? Minkä näköinen on impulssikäämi ja miten sen voi tarkistaa että ne on sopivalla etäisydellä?
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 14.11.2011 0:14

joo eli magneeton ulkokehällä semmonen parikytämilliä pitkä ja oisko 5milliä leveä "möykky"katot sen kohan että se on tämän http://www.google.fi/imgres?q=impulssik ... UBA&zoom=1
kanssa samassa kohassa sivuttaissuunnassa ja korkeintaan joku milli välystä impulssikkäämiin.oli varmaan aika sekavasti selitetty :D
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 14.11.2011 0:21

http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo10930/
Katoppa tuossa kuvassa ympytöiyty alue. Se osa on tippunu! en oo irrottanu ite sitä mutta huomasin ku tutkiskelin ettei sitä oo.. saakohan semmosta mistään? vaikuttaakohan se ettei toimi?
t0mppaa
Pyörä:
Yamaha yz400f,honda monkey z50j -90
Liittynyt:
11.10.2007 19:54
Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut t0mppaa » 14.11.2011 0:27

oho! no todellaki vaikuttaa se on magneeton kiila eli se pitää magneeton oikeassa kohdassa etsippä se tai hommaa uusi maksaa ehkä euron ja mankis pelittää taas! ;)
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 14.11.2011 0:45

Mahtava homma! :D huomenna sparen kautta koulusta! en ymmärrä vaan että miten se on oikeen voinu tippua? :nörtti:
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 15.11.2011 0:46

Nyt on saatu käsiin aito Wanhanmallin kansi, kaverilta sai lähes pilkkahintaan :) Tuosta nokasta en oo ihan 100% varma onko tuo vakionokka, tietääkö kukaan virinokan nostoja ?
Kädet syyhyäis että pääsis laittelee tuota kantta kiinni mutta perkele vasta perjantaina kotona, viddu tätä kaupungissa elämistä :lol:
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 15.11.2011 9:24

en tiiä mitä tarkottaa virinokan nosto mutta http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/kansi.htm

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista