Monkey viritys ja tekniikka

MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 6.12.2010 16:17

Einari001 kirjoitti:Paljonko mahtais kulkea Monkey, jossa olis 125cc lifan, 24-26mm kaasari, joku tehari, 16/32 välit ja sit viel kaikkee pientä viilailua ym.


Laita kiinni ja kokeile. Veikkaisin että yli 90km/h, mutta noilla väleillä ei taida satasta mennä.
skyttari
Pyörä:
gorilla 150cc, WeeRa 125x
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
27.9.2007 20:35

ViestiKirjoittanut skyttari » 6.12.2010 17:02

Monkibomber93 kirjoitti:
Einari001 kirjoitti:Paljonko mahtais kulkea Monkey, jossa olis 125cc lifan, 24-26mm kaasari, joku tehari, 16/32 välit ja sit viel kaikkee pientä viilailua ym.


Laita kiinni ja kokeile. Veikkaisin että yli 90km/h, mutta noilla väleillä ei taida satasta mennä.

Kaverilla oli jinkussa tuo setti ja se ei jaksanu vetää 16/28 loppuun just just kolmosella, no itelläni oli 120cc lifan, 26mm molkt, alakauttaputki ja 16/35 välit ja jakso nelosella ne loppuun kiskoo armottomalla vedätyksellä, ite pääsin nelosella alamäkeen 1/2 kaasulla 86km/h gepsiin mitattuna että tuosta voi jotakin päätellä.. :roll:
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 6.12.2010 17:30

Miten voi olla, että mun alitehoinen 72cc vetää 17/40-välit loppuun suurinpiirtein kivuttomasti?
skyttari
Pyörä:
gorilla 150cc, WeeRa 125x
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
27.9.2007 20:35

ViestiKirjoittanut skyttari » 6.12.2010 19:13

Monkibomber93 kirjoitti:Miten voi olla, että mun alitehoinen 72cc vetää 17/40-välit loppuun suurinpiirtein kivuttomasti?

VEti minullakin 17/37 loppuun ja oli viel um- kansi tossa ex 72cc:ssä :roll:
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 6.12.2010 20:56

Oma ex 50cc manki veti 16-35 välit loppuun 16mm kaasarilla, virinokalla ja lievästi muokatulla kannella.
blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16

ViestiKirjoittanut blockhead » 6.12.2010 23:37

Oma manki vetää 17-24 välit loppuun. Täytyy tilailla eteen se 18h rissa tai koneistaa taakse pienempää.
skyttari
Pyörä:
gorilla 150cc, WeeRa 125x
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
27.9.2007 20:35

ViestiKirjoittanut skyttari » 7.12.2010 17:57

blockhead kirjoitti:Oma manki vetää 17-24 välit loppuun. Täytyy tilailla eteen se 18h rissa tai koneistaa taakse pienempää.

:) [Ot] Onks siinä se 20mm akseli? Voisit ehkä minun kautta hommata sen ku oon ebayn kautta tilaamassa yheltä joka myy noita 18 eturattaita Lifaneihin, Zongkkuihin ym, et pistä yv jos kiiinnostas [ot]
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 7.12.2010 18:15

blockhead kirjoitti:Oma manki vetää 17-24 välit loppuun. Täytyy tilailla eteen se 18h rissa tai koneistaa taakse pienempää.


No joo, sun mankissahan on vain 104 kuutiota ja muutama polle enemmän ku mun mankissa.
Matupatu
Pyörä:
Suzuki Pv 1994 Vintage, Honda Monkey 125cc & Honda Monkey 50cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.4.2008 9:53

ViestiKirjoittanut Matupatu » 8.12.2010 18:53

Osaako kukaan sanoa, että passaako 125cc Lifanien yms. moottorien osat Loncin 125cc koneeseen, eli ovatko koneet periaatteessa sama asia keskenään?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 8.12.2010 19:46

Matupatu kirjoitti:Osaako kukaan sanoa, että passaako 125cc Lifanien yms. moottorien osat Loncin 125cc koneeseen, eli ovatko koneet periaatteessa sama asia keskenään?


Kunhan on vaakasylinterinen niin veikkaan että sopii.
Matupatu
Pyörä:
Suzuki Pv 1994 Vintage, Honda Monkey 125cc & Honda Monkey 50cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.4.2008 9:53

ViestiKirjoittanut Matupatu » 8.12.2010 20:18

on kyllä vaakasylinterinen. Mankin kopikoneitahan nämä kaikki ovat, mutta ajattelin silti varmistaa, kun pitäis tilata kireämpi nokka tuohon koneeseen.
skyttari
Pyörä:
gorilla 150cc, WeeRa 125x
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
27.9.2007 20:35

ViestiKirjoittanut skyttari » 8.12.2010 23:32

ainakaan männät ei käy toisiinsa.. lifanissa 14mm tappi locinissa 13mm ja no riippuu vähän siitä että minkä mallinen lifani on ku sieltäkin tehtaalta tulee kymmeniä eri kone malleja 125cc:n.. tossa omassa 120cc lifanissani oli ainakin samanlainen nokka ku 124cc zongzengin kannessa ja muistaakseni jialingin ja zonkun osat kävi ristiin :roll:
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 9.12.2010 20:43

Aattelin tässä virinokkaa hommaa Poliniin(mankin kone), mutta kysäsen ensin et tuoko tuo paljonki tehoa vakio nokkaan(kuulalaakeroitu) verrattuna? Jos tuo niin, mille kierrosalueille vaikuttaa eniten?
Ja mites muuten vaikuttaa koneen toimintaan? Entä kulkemiseen?
Kiitos!! ;)
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 9.12.2010 20:59

Simpleman111 kirjoitti:Aattelin tässä virinokkaa hommaa Poliniin(mankin kone), mutta kysäsen ensin et tuoko tuo paljonki tehoa vakio nokkaan(kuulalaakeroitu) verrattuna? Jos tuo niin, mille kierrosalueille vaikuttaa eniten?
Ja mites muuten vaikuttaa koneen toimintaan? Entä kulkemiseen?
Kiitos!! ;)


Ilmeisesti vakio koneeseen semmosta tunkemassa? Mut ne vähäisetkin "tehot" siirtyy kaikki ylä kierroksille ja meno on kakstahtimaista
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 9.12.2010 21:03

Noo, kone on täysin kuriton ja 16mm kaasari. Ja HUOM. Ei siis ole manki! Galleriasta kuvia ->

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista