Monkey viritys ja tekniikka

juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 14.11.2010 1:08

JVN_ kirjoitti:Emcllä on muistasin joskus nähneeni..
No niinpäs olikin, kiitti :)
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
SuZuKi!1!
Pyörä:
Yamaha DT50R, Suzuki Street Magic
Liittynyt:
11.9.2009 17:20

ViestiKirjoittanut SuZuKi!1! » 16.11.2010 21:02

Moro! Mankihan on tunnetusti kova bomberi mopo, ja ajattelin jonkun laitteen hommata kesällä. Minkäslaista viriä mankiin laittaisitte, että olisi helppo kikkailla, keulia jne.? :) Kulkupuolta en hae ensisijaisesti ollenkaan. Millaisella budejetilla saisi toimivan mankin? (Honda!) Entäs mitä tulee hintaa perusvirityksille? Juu en ole edes tainnut ajaa nelarimopolla jos ei lasketa samurai 70cc:tä, joten tietoa ei ole liikaa... :D
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 16.11.2010 23:45

Hondallahan keulii vaikka vakiona. Tosin ohittimella ja paremmin virtaavalla putkella (tai kurit pois) keulii jo paremmin. Seuraava askel siitä on sitten isompi kaasari. Lisää tehoa saa vielä 72cc:llä.

Kelvollisen, kunnossa olevan mopon voit varmaankin halvimmilla saada noin 500€, jos loistokuntoisen haluaa niin hinnat on lähemmäs tonnia. Tosin jos tykkää laitella mopoa niin sitten ostaa vähän halvemman ja kunnostaa itse. Suosittelen kumminkin vaihtamaan vakiorimpulakeulan kunnon levykeulaan.

Hintoja virityksille:

- Ohitin: kaupasta saatava noin 12€, ledi pikkukolikoita.
- Pakoputken kurit: poisto ilmainen, parempi putki 50-100€, itse tehtynä maksaa vain materiaalit.
- Isompi kaasari: käytettynä voi saada jopa täydellisen setin parilla kympillä, Dellorto PHBG:t uutena noin 60€ + imukaula n. 15€.
- 72cc-sylinterisarja: käytettynä myös parilla kympillä, uutena noin 70€ + extra-alatiivisteet.
JuPeYli
Pyörä:
Honda Z50J -90
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
1.6.2008 21:51

ViestiKirjoittanut JuPeYli » 17.11.2010 15:49

Monkibomber93 kirjoitti:Hintoja virityksille:

- Ohitin: kaupasta saatava noin 12€, ledi pikkukolikoita.
- Pakoputken kurit: poisto ilmainen, parempi putki 50-100€, itse tehtynä maksaa vain materiaalit.
- Isompi kaasari: käytettynä voi saada jopa täydellisen setin parilla kympillä, Dellorto PHBG:t uutena noin 60€ + imukaula n. 15€.
- 72cc-sylinterisarja: käytettynä myös parilla kympillä, uutena noin 70€ + extra-alatiivisteet.


Unohit mainita välit, niilläkin jo saadaan ihmeitä aikaan pikku virityksillä ;)
-Sitten ohittimeksi kannattaa laittaa lediä ennemmin vastus, koska se kestää paremmin ja on myöskin halvempi :lol:
-Putken saapi halvemmallakin kuin tuon 50e, jos kelpaa käytetty ja jaksaa pikkusen fiksailla, ite olen ostanu 3 putkea (metrakit, minicrossin ja masain) ja kaikki ovat olleet alle 20e.
-kaasariksi suosittelen keihineitä, koska ovat helppo saada säätöihin ja pysyvätkin säädöissä. Joko 14mm tai 17mm, tai jos uskaltaa porata niin saapi 12mm.
-72cc pyttyjä saa 50egellä + tiivisteet.

E: n.40egellä saapi alakauttasen putken OORacingistä :D
Viimeksi muokannut JuPeYli päivämäärä 17.11.2010 18:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Ai mikä takajarru?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 17.11.2010 18:00

No välit jätin mainitsematta ihan tietoisesti, kun kumminkin halutaan kikkailupeli, mutta ratastusta kannattaa tosiaan harrastaa, vakiovälit on sen verran kevyet.

Käytettyjä putkia saa halvemmalla, uutta putkea ei taida viidelläkympillä saada mistään kaupasta.

Ja tosiaan, kaasariksi jokin Keihinin tyylinen (Deni, Sheng Way, Walbro), itse en ainakaan Dellortosta tykännyt yhtään.

E: Viilataan vielä pilkkua ja todetaan, että OORacingin postit mukaan luettuna putki maksaa saman verran kuin uusi putki täältä koti-Suomesta.
Viimeksi muokannut MB93 päivämäärä 18.11.2010 22:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 17.11.2010 21:17

Laitoin mankiiseen uuen nokkaakselin ku edellinen oli silee.. en tehnyt omasta mielestä muuta kuin vaihoin sen.. purin kyllä koko pytyn kasaan mutta kuitenkin.. nyt ku mopo on kasassa ja yrittää polkaista käyntiin niin kuuluu vaan semmonen vaimea hurina mutta ei lainkaan mitän yrittämisen merkkejä.. semmonen ääni niinku polkasee ilman tulppaa.. mikähä ihime siinä on vikana? voiko olla että venttiilit on väärin laitettu?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 17.11.2010 21:52

Katsot että antaako kipinää. Jos antaa niin tarkista ajoitukset ja venttiilienvälykset.
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 18.11.2010 1:00

kipinää antaa.. ei yhtään oo puristuksia ku polkasin.. testasin että vaihoin männän.. ei vaikuttanu.. testasin toista kantta kokonaan.. ei vaikuttanu. testasin eri tulppaakin ja ajotuksiaki tuli säädeltyä.. aina sama.. voiskohan olla että leiponu kiinni?
JuPeYli
Pyörä:
Honda Z50J -90
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
1.6.2008 21:51

ViestiKirjoittanut JuPeYli » 18.11.2010 10:10

Eksu21 kirjoitti:kipinää antaa.. ei yhtään oo puristuksia ku polkasin.. testasin että vaihoin männän.. ei vaikuttanu.. testasin toista kantta kokonaan.. ei vaikuttanu. testasin eri tulppaakin ja ajotuksiaki tuli säädeltyä.. aina sama.. voiskohan olla että leiponu kiinni?


Ettei vaan kytkin luistais, ookko kokeillu säätää? :roll:
Ai mikä takajarru?
skyttari
Pyörä:
gorilla 150cc, WeeRa 125x
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
27.9.2007 20:35

ViestiKirjoittanut skyttari » 21.11.2010 18:26

Ite kyllä veikkaisin että ventiilin välykset on persiillään että vuotaa puristukset, jos et niitä säätäny kun viahoit tuon nokan :roll:

Edit:Taino jos oot eri kannellakin kokeillu niin en tiiä kyl mut kannattaa tsekata nuo ventiilinvälykset ja kytkimen sääjöt :roll:
Eksu21
Pyörä:
Honda Monkey -98
Liittynyt:
5.10.2010 16:14

ViestiKirjoittanut Eksu21 » 22.11.2010 21:04

Manki muuten kuulostais olevan kunnossa mutta ei vaan lähe käyntiin. mäntä/renkaat on kunnossa. ajotukset ja venttiilit sädöissä. kipinää antaa. ei vain lähde käyntiin. pensaakin on tankissa :) laitoin pikkusen pensaa tulppaan ja polin muutaman kerran ja kun otin pois tulpan nii siinä päässä oli semmonen tumma läikkä vähänku öljyä tai likaantunutta pensaa. sitten testasin huvikseen et laitoin paperin sinne mihin tulppa menee ja polin muutaman kerran nii se paperi oli ihan musta sieltä päästä.. semmonen justii niinku ois semmosta paskaöly sekotusta :)
jokuz50j
Liittynyt:
4.8.2007 11:40
sylinteri

ViestiKirjoittanut jokuz50j » 23.11.2010 22:52

moro. voiko aidon mankin alkuperäistä sylinteriä porauttaa?
ja jos voi, niin mistä saa ylikoon mäntiä?
Oon jostain kuullu että sylinteri ois kovakromia jota ei voi porauttaa.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50

ViestiKirjoittanut juvee_ » 25.11.2010 11:35

jokuz50j kirjoitti:moro. voiko aidon mankin alkuperäistä sylinteriä porauttaa?
ja jos voi, niin mistä saa ylikoon mäntiä?
Oon jostain kuullu että sylinteri ois kovakromia jota ei voi porauttaa.
Totta kai voi porauttaa, mäntiä löytää monesta kaupasta, esim moposportilta mutta kannattaa ostaa joku kunnon laatumäntä eikä sitä 14€ romua, se ei kestä pitkään. ylikoon mäntiä löytyy 39.25,50,75... itelläni kesti tommone halpis mäntä alle 10000km ja oli iha lopussa, kun alkuperänen mäntä 15000km jälkeen täysin kunnossa ;)
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
jokuz50j
Liittynyt:
4.8.2007 11:40

ViestiKirjoittanut jokuz50j » 25.11.2010 17:22

juvee_ kirjoitti:
jokuz50j kirjoitti:moro. voiko aidon mankin alkuperäistä sylinteriä porauttaa?
ja jos voi, niin mistä saa ylikoon mäntiä?
Oon jostain kuullu että sylinteri ois kovakromia jota ei voi porauttaa.
Totta kai voi porauttaa, mäntiä löytää monesta kaupasta, esim moposportilta mutta kannattaa ostaa joku kunnon laatumäntä eikä sitä 14€ romua, se ei kestä pitkään. ylikoon mäntiä löytyy 39.25,50,75... itelläni kesti tommone halpis mäntä alle 10000km ja oli iha lopussa, kun alkuperänen mäntä 15000km jälkeen täysin kunnossa ;)

kiitos vastauksesta :)
Einari001
Liittynyt:
17.7.2010 19:05

ViestiKirjoittanut Einari001 » 6.12.2010 11:38

Paljonko mahtais kulkea Monkey, jossa olis 125cc lifan, 24-26mm kaasari, joku tehari, 16/32 välit ja sit viel kaikkee pientä viilailua ym.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista