Monkey viritys ja tekniikka

TemeZzZ
Liittynyt:
9.9.2014 20:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TemeZzZ » 26.4.2015 14:38

KIIRE!!!
Eli mulla on mankissa tuommonen 125cc bse:een mylly ja piti tilata siihen uusi mäntä ja männänrenkaat. Kahtoin mauserilla sen männän koon, muuta se mauseri o niin paskanen että siittä mitään selvää saanu nii kahtoin että oli 52.40mm. Tilasin sitte semmosen männän ja ku koitin laittaa paikalleen niin huomasin että renkaitten kanssa ei enää sopinut, ja männäntappikin oli 14mm eikä 13mm. Eli voinko vaan porauttaa pytyn sopivaks ja kampurasta ottaa sen millin pois, vai pitääkö lähteä tilaamaan uutta mäntää ja männäntappia. Oikeastaan tuo männäntappi on se ainut ongelma tällä hetkellä. Vai sopiiko tuommonen 110cc koneessa ollut mäntä joka on mitoiltaan ja ulkomuodoltaa aivan samanlainen kuin tuo 125cc mäntä? Koneen alkuperäinen mäntä oli myös tasapäinen ja uudessa on venttiilinkolot ja kaikki, että sopiiko se senkään puolesta?
sakustus7
Liittynyt:
7.4.2015 21:05
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sakustus7 » 3.5.2015 0:21

110 mäntä käy ne on samakikoset mut 125cc koneessa pitempi isku ja siksi suurempi kuutiotilavuus
NameNotAvailable
Liittynyt:
31.12.2014 15:23
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut NameNotAvailable » 17.5.2015 17:33

Moro. Osaisko joku sanoo että saako 110cc koneen menee alle verorajan ja jos saa niin mitä vaatii? Tiiän ettei tee koneelle hyvää jos on lyhyet välit mut eipä tommoset koneet paljoa maksa.
Hönde
Liittynyt:
7.4.2015 20:06
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Hönde » 17.5.2015 19:58

Miten ootte saanu lohkojen neulalaakerit irti? Onko jotain kotikonsteja vai kannattaako viedä vain ammattilaiselle?
TemeZzZ
Liittynyt:
9.9.2014 20:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut TemeZzZ » 19.5.2015 17:47

Mites on kun ajattelin tuossa rakennella 50cc koneen mistä sais mahdollisimman paljon tehoja irti? Suunnitelmissa avartaa kanavia ja vaihtaa jäykemmän venttiilinjouset. Vai onko helpompi vaan ostaa joku isompi kansi. Ja auttaako tuo kannen madallus kuinka paljon, ja kuinka paljon sitä uskaltaa laskea. Mitä muita tapoja on mahdollista saada lisää tehoa. tällähetkellä tuommonen 20mm kaasari 26mm imukaulalla, ja muuten kone koskematon.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.5.2015 20:48

Varmaan helpompi ostaa isompi venasempi kansi. Sit nokan muokkaus, kanavien teko, palotilan muokkaus, puristus kuntoon, pakoputki hengittäväks, imupuoli ja kaasari kuntoon, vaparisuodatin, sytkän säätö.

Ei siihe oikeen muuta saa vaparina. Paljon helpompaa kyllä ostaa 72cc pytty ja joku 110cc kansi. Puristuksia sen verran ettei nakuta, etanolilla kestää enemmän ruttuja.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 19.5.2015 21:21

Sytytysennakkon säätö on yks. Eivaan taida mistään saada bolttis osia siihen... Itellä on tuol romukasassa magneetto mist on ne keski niitit porattu irti ja pyöräytetty siitä vähä ennakkoo
Hönde
Liittynyt:
7.4.2015 20:06
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Hönde » 22.5.2015 15:44

Miten ootte saanu kampuran laakerit irti kampurasta ilman mitää erikoistyökaluja? On meinaa tiukassa ja tekis mieli ajella... :nolo:
fixman
Pyörä:
Helkama Supermoto2
Liittynyt:
24.5.2014 20:39
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut fixman » 24.5.2015 19:53

Minkä kokonen suutin on vakiona PZ26 kaasarissa? Ei ole manki, mutta lifanin 125cc ja kysyn, kun ebayssä myyjä ei tiennyt eikä suuttimessa lukenut kokoa ollenkaan.
virimiri
Liittynyt:
25.5.2015 23:02
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut virimiri » 25.5.2015 23:10

Terve! Itellä sachs madass 50 ja ajattelin laittaa siihen 70 pytyn,niin onko 16mm kaasari liian pieni kun vakio on 12mm.Entä mitä muuta pitäs tehä? :D
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 29.5.2015 12:47

Kaasari on ihan sopiva. Paremman kannen kyll voisit tarvia vielä.
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut buubaa » 5.6.2015 0:18

Vähän ois huolia ton vehkeen kanssa nyt. Koneena on yx140 jossa 3h ajettu 146cc "bigbore kit" eli mäntä ja pytty lähes uudet. Venttiilinvarren kumit on juuri vaihdettu ja venttiilit hiottu. Mutta savuttaa ja syö vieläkin vähän öljyä, mistä tämä johtuu?

Toinen oire on booaus kun tyhjäkäynniltä vääntää nopeasti kaasua, isompaa suutinta kokeiltu ilman hyötyä.

Venttiilinvälykset pitäis säätää kunnolla kohillee kunhan saan jostain kunnon rakotulkin käsiini. Eihän väärät venttiilinvälykset voi olla oireena kumpaankaan ylempään?
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
J0N1B0Y
Liittynyt:
5.4.2015 23:36
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut J0N1B0Y » 9.7.2015 13:34

Eiks se ollu niin et hondan mankiin kävi daxin pytyt? Käykö ne skyteamin mankiinki, mistäs sitte sais 80cc, maksaako kauheesti mitä muuta pitää vaihtaa?
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 9.7.2015 23:32

Jos pytyssä ei oo naarmuja ja renkaat on ehjät ja paikallaa nii kannentiiviste voi vuotaa.

Käy nuo kaikki pytyt toisiinsa, 88 setin saa vaikka laskemalla 110 sylinteriä. Nyt en tähän hätään muista mistä sai valmiita paketteja. Halvemalla pääsee kun ostaa vaa koko 110 moottorin.
keeway pantera
Liittynyt:
25.7.2015 15:47
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut keeway pantera » 25.7.2015 16:12

moro! osaako kukaan sanoo minkä merkkinen kone tos keeway panterassa on?
ku oon ostamassa semmosta ja kiinnosta se koneen merkki siinä? :D .... kiitos jo etukäteen. 8)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista