Monkey viritys ja tekniikka

tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 20.1.2014 22:45

joo siinä on jonkuverran löysää siinä kohon ja neulaventtiilin välissä. seuraava mahdollinen syy ois se bensanpinta. se ei kyllä itekseen paljoo säätyile. sen säätöön joutuu kattoo ohjeet netistä tai kirjasesta, koska jokaisessa kaasarissa ne on erillaiset. jos vika ei siinäkään, nii sitten en osaa enään auttaa :roll:
edit: semmone vielä että katoppa ettei kohossa oo reikää, koska jos siinne kohon sisään pääsee bensaa nii sillon se ei kellu ja pensanpinta nousee liikaa. :)
Edhyy27
Liittynyt:
10.10.2013 18:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Edhyy27 » 20.1.2014 23:24

Mulla löytyy tommone skyteam monkey nii oon vähä suunnitellut 72cc pyttyä. Pari kysymystä siihen liittyen, tarvitseeko kantta vaihtaa? Saisko kulkemaan noin 60 vakio kaasarilla, kurittomalla imukaulalla ja ilman että kone huutaa hoosiannaa?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 21.1.2014 0:28

Ei tarvii kantta vaihtaa, ja varmaan menee iha mukavasti 60, vielä vaparisuodatin kiinni.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Edhyy27
Liittynyt:
10.10.2013 18:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Edhyy27 » 21.1.2014 1:18

Juu.. mitäs välejä suosittelette sen 72cc kanssa sit? ei sais hirveemmi yli 60 kulkee mutta sillei että kone ei huuda nii pirusti. Ja mistäs kannattas tilata toi 72cc sylinterisarja? Onko esim. se wandamotorin sarja ihan jees
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sasumeil » 21.1.2014 7:43

Ite laittasin vakiovälit, ostasin piikkiä pienemmän eturattaan jo valmiiks jos joutuu sitten välitystä lyhentämään. Ite kyl laittasin myös 72cc kannen ton setin kanssa. Ei siitä hirveemmin muuten etua ole.

Wandamotorin sarja on kuulemma aika kuraa, ei männänrenkaat kestä. Pitracingiltä noita on nyt kai aika moni tilannu.
Tsekkaa pv proju!
Santzu
Liittynyt:
5.10.2012 21:20
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Santzu » 22.1.2014 23:17

Sanokaa jotkut hyvät välit mankiin joilla ei keulisi kauheasti. Tällä hetkellä:
125 lifan, VM24 mikuni, 16-35 välit, fiddy putsari. Niin mitkä välit olisi hyvät kun nuilla tuppaa keula nousemaan aika herkästi.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 22.1.2014 23:44

Pidempi takaswingi tai esimerkiksi 17/28
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
leis
Pyörä:
Aprilia SX, Polini XP4, Malaguti XSM
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
6.8.2013 22:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut leis » 28.1.2014 22:47

Nyt on Poliniin vaihdettu 125cc Zongshenin motti, mutta heti kun sain käyntiin, niin kierrokset ovat erittäin korkealla ja ei reagoi paljoa kaasuun muutakun alkaa pätkimään ihan kuin ottaisi rajoitin kiinni vaikka polinissa ei sellaista olekkaan?
Kaasuttimen ruuveja koitin joka asentoon ruuvata, mutta ei näytä olevan vaikutusta.
Staattorin jouduin pohjalevyineen koneeseen vaihtamaan, että onko mahdollista että sytytys olisi pielessä?

Elikkä mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään..?

Ja valoista vielä sen verran, että etuvalo sammui noin minuutin päästä koneen käydessä?
Se on hyvä ku sen maalaa
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 29.1.2014 10:18

Varmaan imuvuoto tai sitten se klassikko, että luisti on väärinpäin (tämän huomaa usein jo kaasukahvan oudosta käyttäytymisestä).

Onko jännitteensäädin kunnossa? Hajosko polttimo vai lopettiko vaan palamasta?
leis
Pyörä:
Aprilia SX, Polini XP4, Malaguti XSM
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
6.8.2013 22:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut leis » 29.1.2014 11:41

Imuvuoto ei pitäis ainakaan olla, kun on uudet tiivisteet ja imukaula kaasutimessa. Kaasukahva kyllä tuntuu suht normaalilta ja kuinka sen luistin sinne väärin päin voisi edes laittaa kun eikös se mene vain yhdessä asennossa sinne?

Etuvaloa en sen enempää tutkinut ja jännitesäätimen pitäisi kyllä olla kunnossa kun ennenkin on toiminut. Kaikki muut valot toimii normaalisti (vilkut, takavalo, jarruvalo, töötti)

E: Koitin kääntää luistin toisin päin, mutta sitten se kaasukahva menikin aivan oudoksi niin kuin kerroit.
3.2 videota miten käy: http://www.youtube.com/watch?v=idVjBxD2vOQ
Se on hyvä ku sen maalaa
_hopper_97
Pyörä:
ex Tunturi Hopper -96 nyt Jincheng Monkey
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
21.3.2013 20:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut _hopper_97 » 28.2.2014 3:20

Tarviin pikasta apua, jinkku mankissahan on staattori mg kopassa kiinni niin mistä löyän siihen käypäsiä staattoreita :itku: ku pitäs jollaa kouluuki päästä :roll:
blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut blockhead » 4.3.2014 3:59

Sulla on ilmeisesti aika bränikkä jincheng? Vanhemmissa ei ainakaan ole sähköstartillista moottoria. Kannattaa kysellä moposportilta.
Mahdollisesti myös skyteamin staattori voi olla käypä, sellaista kannattaa tiedustella motorpowerilta.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 25.3.2014 0:50

Kun mitataan noita männänrenkaiden päittäisvälyksiä, niin tehdäänkö se yleisesti ottaen vain niille ylimmille paksuille puristusrenkaille, vaiko myös niille ohuen ohuille öljyrenkaille? Jätin tekemättä edellä mainitut toimenpiteet kun asensin uuden männän monkeliin ja rupesi jälkeenpäin kaduttamaan. Onko hyvä tapa laskea sopiva männänrenkaiden välys, jos kertoo männän halkaisijan 0,004:llä, tässä tapauksessa mäntä 40,00mm ja vastaukseksi tulisi 0,16mm, eli miltä tommonen luku kuulostaisi? Tai kuten netissä on ehdotettu, niin kertoo ylemmän renkaan 0,004:llä ja keskimmäisen 0,003:lla, mutta nämä olikin esimerkkinä jollekin 4t skootterin 90cc pytylle, että päteisköhän kuitenkaan vakio monkeliin. Nää 4tahtiset on mulle vielä toistaseks kuin toinen ulottuvuus, niin apu olis tarpeen. :D
¿
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 25.3.2014 21:53

ei kait niitä mitata tarvi :lol: tuskin kukaan niitä o mitannu ees isoissa moottoreissa. kyllä ne mukana pysyy siellä ilmanki. elä nyt kuitenkaa hermoja menetä tämmösen takia.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 26.3.2014 0:02

Siis kai sä ymmärrät että männänrenkaat lämpölaajenee ajaessa, ja jos niissä on jo tehtaalta tullessa väärän kokoiset päittäisvälykset, niin ne voi aiheuttaa leipomisen. Etenkin juuri noissa kiinalaisissa männissä välykset voi olla enemmän tai vähemmän viturallaan ja niitä voi joutua korjailemaan viilaamalla. Iteltä löytyy kyllä työkalut välyksen mittaamiseen, mutta en ole varma onko tuo laskukaava toimiva.
¿

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista