Puch-moottoriset Tunturit

pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 26.9.2012 21:12

En lähtis syyttään kytkilevyjä itellä on ainaki toiminu hyvi nuo tarvikkeet. Kokeiles toisenlaista öljyä ittellän on valvolinen kytkinlisäaine mineraalit ja on halvempaakin ku motulit ;)
selleri
Pyörä:
tunturi ss -82....Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen EXC 09!
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
4.8.2008 18:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut selleri » 27.9.2012 17:56

Noniin elikkäs, hävitin piikin pois ja tunturi on nyt käyttö mopona ollu pariviikko. No hyvin se toimikin pariviikkoo, mutta sitten alko iskee ongelma. Ajoin jonkun 500m ihan normaalisti kunnes hävis veto ja alku paukkua putkessa. Sytytys ennakko on 2mm ja kärkien välikin kohilleen. Tulppa antaa hyvän kipinän ja kokeilin myös ruohonleikkurin tulpalla ja samanlailla toimi. Nyt tossa rassannu niin lähtee käyntiin ihan hyvin ja käy joutukäyntiä. Kaasu pohjassakin käy mutta kierrokset ei nouse. Silleen pikku hiljaa kun houkuttelee niin kierrokset saa nousemaan ja kiertääkin ihan tappiin asti mutta pätkii ja käynti epätasanen. Ennakkookin tossa kekeilin suuntaan ja toiseen niin ei oikeen reagoinut mitenkään, oireileeko konkka näin? Entä voisko imuvuoto kampiakselin stefassa oireilla näin? Mikähän vika tässä on vähä kiirekkin ois saaha joku kulkupeli alle. :itku:
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 29.9.2012 17:23

Jos stefat vuotaa niin kone booais kun repii ilmoja sieltä, joten tuskin se siitä johtuu. Kato että magneeton kiila on ehjä ja voihan sen käyntihäiriön aiheuttaa likanen kaasari.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
E-N
Pyörä:
Husqvarna SM 125 06
Liittynyt:
8.8.2012 15:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut E-N » 7.10.2012 18:33

Saisko joltain ostettua super sporttiin renkaat vanteineen?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 8.10.2012 12:25

Renkaita saa hyvin ja valikoimaakin tarjolla.
Vanteita saa romppeilta.
E-N
Pyörä:
Husqvarna SM 125 06
Liittynyt:
8.8.2012 15:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut E-N » 8.10.2012 19:32

No netistä hakemalla ei oikein tahdo löytyä :/ et pystyis Neuvoo?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 8.10.2012 22:35

Katto vanhasta koko ja katto netistä valikoimaa ja valitte kukkaroa ja silmää miellyttävä rengas.
E-N
Pyörä:
Husqvarna SM 125 06
Liittynyt:
8.8.2012 15:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut E-N » 8.10.2012 23:15

Tarvitsisin nimenomaan nuo vanteet...
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 8.10.2012 23:25

Vmpk:n puolelle ostoilmoitus
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut deseiner » 11.10.2012 16:48

Mitäs kaikkee tohon VZ50N4 pitäis uusia konerempassa? Ja kuinka paljon tollanen remppa maksaa (suunnilleen)?
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 11.10.2012 19:44

- Peti (L-17) ja runko laakerit ( 6202 C3). 2 kpl menee kumpaakin.
- Stefat ja tiivisteet.
- Kytkinlevyt. ( kytkimen painelaakeri jos kytkin ääntää sitä käyttäessä )
- Kiertokanki (jos on alkuperänen ja paljon ajettu.)

Hintaa remontille taitanee tulla satasen jommalle kummalle puolella riippuen mitä kaikkea vaihtaa. ja minkä tuotemerkin osaa ostaa. Laakerit kannattaa sitten suosiolla ostaa kunnolliset kerralla (SKF, FAG, NSK ja KOYO)
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
E-N
Pyörä:
Husqvarna SM 125 06
Liittynyt:
8.8.2012 15:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut E-N » 17.10.2012 8:50

Super Sporttia tossa rempataan niin osaako joku neuvoa miten polkasukampi lähtee pois? Pitäisikö pultin tulla ulos lyömällä? En oikein keksi muutakaan...
Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Karaikun » 17.10.2012 10:08

Ei kukaan haluaisi ostaa täysin käyttämätöntä Tunturi Maxi moottoria? Ei ole käynnistettykkään... :) Ihan alkuperäinen PUCH moottori kyseessä :)
Viimeksi muokannut Karaikun päivämäärä 20.10.2012 7:59, muokattu yhteensä 1 kerran
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut P U C H » 17.10.2012 15:03

Se käynnistin polkimen tapin pitäs lähteä irti muuta, kun lyöt sitä tappia altapäin.
Kannattaa sitten pitää kättä alla, kun vedät sen polkimen pois, ettei se palauttimessa oleva kuula katoa.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
E-N
Pyörä:
Husqvarna SM 125 06
Liittynyt:
8.8.2012 15:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut E-N » 21.10.2012 0:18

Toinen kysymys: Onko halkaisijaltaan 38.75mm oleva mäntä sopiva sylinteriin jonka halkaisija on 38.80mm? onko tuo viisi sadasosaa liian iso välys vai saako sitä olla ollenkaan? Kiitos.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista