Monkey viritys ja tekniikka

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 15.10.2011 19:06

Ei niitä talvella jaksa mopot kiinnostaa kauheasti. Itse ainankin aion ajella mankilla talven ja duro/pulttirenkailla. Otat vaikka kilvet moposta pois niin pääset karkuun hyvin.

49cc merkinnän teet sillätavalla että otat toisesta kannesta jossa 49cc merkintä, muotin steariinilla tai kuumaliimalla. Viilaat 110cc merkinnän pois ja kemiallisella metallilla isket 49cc merkinnän 110cc kanteen. Lopuksi kuumakestomaali päälle.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
SamPPaT
Paikkakunta:
The Laihia City
Liittynyt:
15.8.2011 21:26
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut SamPPaT » 20.10.2011 17:20

Pienenä pilkun viilauksena, että ne merkinnät on pytyssä eikä kannessa ;)
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 20.10.2011 18:26

Oho, mitähän lie olen ajatellut viikko sitten. Nojaa kaikki varmasti tajusivat idean.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 21.10.2011 10:09

viewtopic.php?f=72&t=81867&start=30

Tonne mä tein tuosta Monkeytin ohjeesta vähän erilaisen version, pääkohdat on kyllä samat, mut oikeastaan se menee just niin ku Onkimato tossa ylempänä selitti.
DRDRD
Pyörä:
Honda monkey -92, Yamaha aerox -06, Derbi DRD Racing -10
Liittynyt:
7.1.2011 12:51
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut DRDRD » 25.10.2011 9:34

Mul on -91 vuotinen manki, joten voinko asentaa 91 mallin männän ja pytyn "päälle" vanhanmallin kannen ettei tarvitse mitään muuttaa koska kyllähän pitäisi sopia, mutta aattelin varmistaa? ....ja vielä,kun tuolla kysyttiin niin kannen avarrus auttaa isomman kaasarin kanssa esim vakiomankiin huomattavasti.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 25.10.2011 10:16

Jos sulla on uudenmallin 50cc niin sen kanssa ei toimi se VM-kansi, liian iso palotila, jää puristukset tosi pieniks. Uudenmallin 72cc:n kanssa taas sopis loistavasti.
DRDRD
Pyörä:
Honda monkey -92, Yamaha aerox -06, Derbi DRD Racing -10
Liittynyt:
7.1.2011 12:51
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut DRDRD » 25.10.2011 17:04

Mut eihän vanhassakaa mallissa mäntä oo yhtää sen suurempi vakionaan joten miks ne jäisi nii huonoiksi, onko jollain olluty tälläinen yhdistelmä, eikö muka toimi?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 25.10.2011 22:25

Uuden ja vanhan mallin männät on ihan erilaiset, ja iskunpituus on eri. Siinä vanhassa männässä on sitä kupua, jolloin toimii tuon vanhanmallin kannen kanssa, ku on puristukset sopivat sille 47mm palotilalle.
DRDRD
Pyörä:
Honda monkey -92, Yamaha aerox -06, Derbi DRD Racing -10
Liittynyt:
7.1.2011 12:51
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut DRDRD » 26.10.2011 12:17

Juu nyt ymmärrän.... Mutta onko 87mallinen 4-vaihteisen hondan kansi jo uudenmallinen eli eikö se sovi 91 vakiopytylle?
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 26.10.2011 19:32

Sopii.
Honda4Ever
Pyörä:
Honda CR 80cc -94, -04 3-vaihteinen puolari jinkku & pappis
Liittynyt:
5.11.2010 18:03
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Honda4Ever » 27.10.2011 4:50

MB93 kirjoitti:Miks just Moposopista, EMC:ltä saa oliko neljällä vai viidelläkympillä 72cc-setin. Kaasariks 16-20mm, ei Dellortoa. Giannelli kannattaa kans jättää kaupan hyllylle, Jinkun vakioputkikin on avarampi.

eipäs saakkaan tohon ku pitäs olla <-86 mallia
tunnturisti
Pyörä:
honda monkey ja honda nsr
Paikkakunta:
mäntyharju
Liittynyt:
16.11.2009 17:23
nokka-askseli

ViestiKirjoittanut tunnturisti » 29.10.2011 19:59

morjesta viittiskö joku pistää mulle linkin, josta löytäisin vm 98 mankiin viri nokka-akselin kiitos :)
tunturit on kovia vehkeitä! :)
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 29.10.2011 21:16

tunnturisti kirjoitti:morjesta viittiskö joku pistää mulle linkin, josta löytäisin vm 98 mankiin viri nokka-akselin kiitos :)
Moposopista niitä saa mutta ei nyt ole verkkokaupassa, soitappa liikkeeseen varmasti löytyy tai ainakin voi laittaa tilaukseen...
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
tunnturisti
Pyörä:
honda monkey ja honda nsr
Paikkakunta:
mäntyharju
Liittynyt:
16.11.2009 17:23
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tunnturisti » 29.10.2011 23:38

kiitos :)
tunturit on kovia vehkeitä! :)
pena!
Liittynyt:
21.2.2011 18:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut pena! » 2.11.2011 23:12

moroo. mää kyselisin että onko mitää järkee vaihtaa jäykempiä venttiilinjousia? tai onko niistä mitää muuta apua muutaku se että on hyvä mieli kun ne on siellä? ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista