Ootko koittanu ajaa että miten käyttäytyy? Jos kytkinkahvassa on se pari milliä välystä ennenkuin alkaa kiristää vaijeria ja sitten vipua painaessa kytkimen käyttöakseli liikkuu normaalisti niin luulen ettei siinä mitään vikaa ole. Koita napata se akseli lohkosta pois ja katsoa että on ehjä.
jonetzu kirjoitti:detsistä pimeni mittari tietääkö kukaan että pystyykö sigman kytkemään mopon omaan nopeus anturiin? on niin rimpula tuo sigman oma anturi systeemi että olis kätevä vetää orkkis anturiin kai nuo samallalailla toimii magneetilla nuo anturit pitäs vaan tietää että toimiiko ettei turhaan katkase sigman johtoja ps. öljyjen vaihto auttoi! kytkin toimii normaalisti!
ja mitkä nuo dt:n vakio välit on? siinä on paikoillaan 13/53 ja meinaa vähän laiskasti kiihtyä isoilla vaihteilla..
Menny vähän ohi tää, mutta en usko että toimis. On kuitenkin eri toimintaperiaate. Välitykset aloitusviestistä: "vakiovälitykset (SM/R): 2004 - 2006 malleissa 11/48 | 11/50 , 2007-> malleissa 11/60 | 11/62 "
Mikähän liene on mittaristossa vikana, kun näyttää vissiinkin ihan mitä sattuu. X-limitissä (-05) Gianellin alkukäyrä sekä sylinterisarja 50cc 7-kanavaisella kannella kiinni, niin näyttäs menevän +105 ainaskin tolle lyhyelle suoralle (~ 350M~) Tietoo, miksi näyttää väärin? Ja mitä siihen sitten joutuu ostaa, et sais toimii?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Tarkista että sulla on oikea mittarin asetus ja putsaa anturi. Tuskinpa se siltikään sen oikeammin näyttää. Nuo valehtelee tapauksista riippuen, ei siihen oikeen mitään muuta apua ole kuin erilainen mittari, esim. sigma.
-08 Dt pätkii suurilla kierroksilla JA puolella kaasulla, eli liian iso suutin / liian rikkaalla? Mikähän olis sopiva suutin vakiputkelle ja kurille + porattu moric? Siellä voi olla aika iso tuo pääsuutin kun käytetty TK alakauttasessakin...
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Voisin veikata jotain 95-100. Riippuu vähän kurin koosta. Kannattaa tsekata kans neulan asento ja kaasuttimen säädöt muutenkin jos puolikaasulta asti röpeltelee.
Mitenkäs toi kytkin juttu ku nii älyttömän jäykkä ja vaijeriki rispaantunu tossa, kahvaan on hankautunu kolo ni heiluu ku heikkopäine ja judt uudet öljytki vaihoim mutta ei auta, pitäskö heittää uus vaijeri ja hommaa samal se kahvaki? Ja onko vaikee vaihtaa se vaijeri? Joku void laittaa ohjeen. Kiitos etukäteen t. Remojärvi
Dt jäähdytysnestet maitokahvin väristä, eli vissiin öljyä seassa? Muuttuukos öljyjen koostumus / väri jos siellä on jäähytysnestettä? Mitähän tiivisteitä sitte vaihtamaa jos ne sekottuu?
Mbkoossa ei kipinää ja johtoja koitettu selvitellä. ja huomasin että kun polkasee virrat päällä, mittaristossa välähtää se mistä valitaan se endr vai sm ja vapaan merkkivalo jne. sehän on normaalia, mutta kun virrat ei oo päällä, välähtää vaan se mistä valitaan endr tai sm. Eli onko tää sitten normaalia ? Osaisko joku kertoa että liittyykö nää viat toisiinsa?
Mikä vois olla vikana kun 08 detsi syö edelleen tulppia viikon välein? Kävin kaikki liittimet ja maadotukset läpi ja vaihdoin häiriönpoistajan ja silti ei tulpat kestä... Voiko saada liikaa bensaa tai öljyä vai pitääkö puola vaihtaa?