DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.4.2014 20:30

Ootko koittanu ajaa että miten käyttäytyy? Jos kytkinkahvassa on se pari milliä välystä ennenkuin alkaa kiristää vaijeria ja sitten vipua painaessa kytkimen käyttöakseli liikkuu normaalisti niin luulen ettei siinä mitään vikaa ole. Koita napata se akseli lohkosta pois ja katsoa että on ehjä.

jonetzu kirjoitti:detsistä pimeni mittari :lol: tietääkö kukaan että pystyykö sigman kytkemään mopon omaan nopeus anturiin? on niin rimpula tuo sigman oma anturi systeemi että olis kätevä vetää orkkis anturiin :) kai nuo samallalailla toimii magneetilla nuo anturit :roll: pitäs vaan tietää että toimiiko ettei turhaan katkase sigman johtoja :D ps. öljyjen vaihto auttoi! kytkin toimii normaalisti!

ja mitkä nuo dt:n vakio välit on? siinä on paikoillaan 13/53 ja meinaa vähän laiskasti kiihtyä isoilla vaihteilla..

Menny vähän ohi tää, mutta en usko että toimis. On kuitenkin eri toimintaperiaate.
Välitykset aloitusviestistä:
"vakiovälitykset (SM/R): 2004 - 2006 malleissa 11/48 | 11/50 , 2007-> malleissa 11/60 | 11/62 "
Jazhoo
Liittynyt:
30.10.2013 21:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jazhoo » 11.4.2014 19:27

Mikähän liene on mittaristossa vikana, kun näyttää vissiinkin ihan mitä sattuu.
X-limitissä (-05) Gianellin alkukäyrä sekä sylinterisarja 50cc 7-kanavaisella kannella kiinni, niin näyttäs menevän +105 ainaskin tolle lyhyelle suoralle (~ 350M~)
Tietoo, miksi näyttää väärin? Ja mitä siihen sitten joutuu ostaa, et sais toimii? :x
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 11.4.2014 19:31

Tarkista että sulla on oikea mittarin asetus ja putsaa anturi. Tuskinpa se siltikään sen oikeammin näyttää.
Nuo valehtelee tapauksista riippuen, ei siihen oikeen mitään muuta apua ole kuin erilainen mittari, esim. sigma.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 11.4.2014 21:42

-08 Dt pätkii suurilla kierroksilla JA puolella kaasulla, eli liian iso suutin / liian rikkaalla? Mikähän olis sopiva suutin vakiputkelle ja kurille + porattu moric? Siellä voi olla aika iso tuo pääsuutin kun käytetty TK alakauttasessakin...
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 11.4.2014 22:27

Voisin veikata jotain 95-100. Riippuu vähän kurin koosta. Kannattaa tsekata kans neulan asento ja kaasuttimen säädöt muutenkin jos puolikaasulta asti röpeltelee.
jeebomies
Liittynyt:
28.11.2013 20:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jeebomies » 12.4.2014 19:35

Mikä vikana dt:ssä ku laittaa vilkun päälle nii takavalo himmenee ja kirkastuu vilkun tahtiin? Ja mopohan oli dt50x 2010.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 12.4.2014 22:25

Mulla vilkku ristii.. :D laitan vilkun päälle ni aina ku vilkkupalaa ni palaa takavalo mutta ku se ei pala ni jarruvalo, onko normaalia?

Jos ei lainailtas sitä edellistä?

Haamu
remojärvi
Liittynyt:
7.3.2014 20:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut remojärvi » 13.4.2014 12:00

Mitenkäs toi kytkin juttu ku nii älyttömän jäykkä ja vaijeriki rispaantunu tossa, kahvaan on hankautunu kolo ni heiluu ku heikkopäine ja judt uudet öljytki vaihoim mutta ei auta, pitäskö heittää uus vaijeri ja hommaa samal se kahvaki? Ja onko vaikee vaihtaa se vaijeri? Joku void laittaa ohjeen. Kiitos etukäteen t. Remojärvi
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 15.4.2014 19:22

Dt jäähdytysnestet maitokahvin väristä, eli vissiin öljyä seassa? Muuttuukos öljyjen koostumus / väri jos siellä on jäähytysnestettä? Mitähän tiivisteitä sitte vaihtamaa jos ne sekottuu?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 15.4.2014 22:52

Muuttuu sekä koostumus että väri, niistä öljyistä tulee sellaista harmaata liisteriä. Vesipumpun stefan joudut todennäköisesti vaihtamaan.
JKaitala
Pyörä:
Yamaha Dt50
Liittynyt:
22.3.2013 22:08
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JKaitala » 17.4.2014 20:16

Mbkoossa ei kipinää ja johtoja koitettu selvitellä. ja huomasin että kun polkasee virrat päällä, mittaristossa välähtää se mistä valitaan se endr vai sm ja vapaan merkkivalo jne. sehän on normaalia, mutta kun virrat ei oo päällä, välähtää vaan se mistä valitaan endr tai sm. Eli onko tää sitten normaalia ? :s Osaisko joku kertoa että liittyykö nää viat toisiinsa? :roll:
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 18.4.2014 15:55

Jammu1234432 kirjoitti:
Mitä veikkaatte että on pielessä kuin näin tekee? ..


Eli tosiaan alakäämissä oli jotain häikkää! Uus vaihettu ja nyt pelaa taas.
NIKO_SAL
Pyörä:
Aprilia sx 50
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
26.3.2014 21:58
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut NIKO_SAL » 18.4.2014 21:56

Mikä vois olla vikana kun 08 detsi syö edelleen tulppia viikon välein? Kävin kaikki liittimet ja maadotukset läpi ja vaihdoin häiriönpoistajan ja silti ei tulpat kestä... Voiko saada liikaa bensaa tai öljyä vai pitääkö puola vaihtaa?
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 18.4.2014 23:48

No miltä ne tulpat näyttää? Yleensä liian rikas seos paskoo tulppia.
NIKO_SAL
Pyörä:
Aprilia sx 50
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
26.3.2014 21:58
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut NIKO_SAL » 19.4.2014 11:26

varpaat_suussa kirjoitti:No miltä ne tulpat näyttää? Yleensä liian rikas seos paskoo tulppia.


Tulpat on vaan kosteita ja mustia muttei palaneita.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista