Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Skyteam Monkey

Liittynyt:
26.7.2018 12:36
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Mankin_Omistaja » 31.7.2018 15:17

cagetastic kirjoitti:Mulla ei ole kokemusta vielä säädöstä, mutta tuossa kuvassa osa nro.5:en irroittamalla näkyy kai säätöjutut.
http://www.skyteamparts.com/store/e-4-r ... e-cover-3/


Joo kiitos sainkin jo säädettyä :))
Liittynyt:
8.2.2009 15:35
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut cagetastic » 22.9.2018 9:27

Osaako joku tehdä tuonne wiki sivulle varoituksen, jotta ihmiset ei ostaisi Skyteamin 50cc EFI versiota, ennenkuin skyteam on saanut korjattua teho-ongelmat. Tässä on 0.9kw ja maahantuoja on jättänyt markkinointimateriaaleissa asian mainitsematta.
Kierrokset on rajoitettu vaarallisen alas joten hätätilanteissa ei voi kiihdyttää korkealle jotta pääsisi pois alta vaan jää alle. Vaihteen vaihtokaan ei auta kun vääntö on pudotettu puoleen. Ylämäessä ei pääse downshiftaamalla edes 40kmh koska kierroksia on rajoitettu liikaa.
Viimeksi muokannut cagetastic päivämäärä 23.9.2018 10:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Varoitus älä osta Skyteam 2018 EFI mallia! Se on vaarallisen tehoton!
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, MBK X-Limit SM, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 15:23
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 22.9.2018 9:55

Liitin viestisi osaksi wikiä, pitää vielä muotoilla se kuntoon..
Liittynyt:
8.2.2009 15:35
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut cagetastic » 23.9.2018 10:42

Ok kiitti. Muokkasin pois tuon tuohtuneena kirjoitetun "tarkoituksella"-sanan, kun en ole varma tahallisuudesta.

Osa jälleenmyyjistä myy tätä muokatuilla kaasarimallin tiedoilla.
Esim.
http://www.motor-outlet.fi/fi/tuote/118 ... 2018-malli

Tässä linkki valmistajan ilmoittamiin teknisiin tietoihin:
http://www.skyteam.cn/spe.asp?id=440
Varoitus älä osta Skyteam 2018 EFI mallia! Se on vaarallisen tehoton!
Liittynyt:
2.10.2018 12:28
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut BreakTunturi » 2.10.2018 12:37

Moro,
Minkä hintaisia ovat olleet määräaikaishuollot ja osaako joku kertoa missä Keski-Suomessa / Jyväskylässä kannattaa käyttää? Ainakin muutaman ekan kerran voisi käyttää jossain huollettavana niin ei ihan heti takuu raukea, jos sattuu jotain vikoja tulemaan.
Liittynyt:
26.7.2018 12:36
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Mankin_Omistaja » 27.10.2018 9:19

Hei, en tiiä onko tää oikee alue kysyä tätä mutta en muitakaan löytäny.
Elikkäs oisko tämmöne alusta hyvä ku 63cm korkee usd keula, 330mm koroiskarit ja +4palkkiswingi vai kannattaako käyttää vakioswingiä?
Liittynyt:
11.5.2017 0:31
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Ope76 » 27.10.2018 21:17

Mistä mankien räjäytyskuvia? Pojalla on tuollanen Jinkku manki, jossa on on Lifanin moottori ja ilmeisesti Skyteamin osia mm. etupää. Jos nyt ei räjäytyskuvaa löydy, niin osaisko joku kertoa, että minkälainen holkki kuuluu olla siellä jarrusatulan kiinnityksessä, kun tuossa oli laitettu 4 prikkaa per pultti sinne satulan ja iskarin väliin, eikä se mun mielestä näytä ihan oikealle. Ja saako niitä jarrupalojen jousia ostaa jostain, kun nekin vaikuttais olevan aika loppuun teurastettu :roll:
Liittynyt:
30.9.2010 17:18
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut mopoäijä56 » 5.11.2018 21:46

Häiritsevä sivuääni kuuluu moottorista, kun kaasuttaa tyhjäkäynniltä vähintään 1500rpm tai enemmän.
Kuulisin mielelläni muiden monkey-mopedistien kokemuksia tästä aiheesta.
Jos kampiakseli on viallinen, tapaa ääntä tulla heti, eikä vasta kierroksilla.
Tänään purkasin kannen ja sylinterin pois. Karstaa oli aika lailla palotilassa.
Se saattaa johtua puuttuneista venttiilinvälyksistä. Rassasin männänrenkaiden urat ja muutenkin puhdistin männän huolellisesti. Kilometrejä on mittarin mukaan ajettu 2300 km. Ainoa epäilyksen kohde oli nokka-akselin laakereiden ulkokehän reilu välys.
Hakkasin laakeriratoihin tartuntuja ja nyt ei ainakaan ulkokehä pyöri laakeripesässä.
Onko vastaavia vikoja ollut kiinamonkeyssä?
Voihan olla, että olen vahingossa jo korjannut vian, mutta siihen saan selvyyden vasta, kun olen saanut moottorin apulaitteet taas kiinnitettyä. Pitää hakea uusi kaasuttimen paksu tiiviste, kun ei tyhjäkäynti tahdo pysyä päällä, ehkä isomman kaasarin tiiviste falskaa jostain. Tosi paha rääkäisy se ääni on, ei voi ajaa tuollaisena.
Liittynyt:
30.9.2010 17:18
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut mopoäijä56 » 6.11.2018 21:17

Vika oli todennäköisesti se väljäksi koneistettu nokka-akselin pesä. Mitään sivuääntä ei enää kuulunut ja tyhjäkäyntikin palasi vakio 16mm reikäisellä tiivisteellä.
Tämä olisi mennyt takuuseen, koska mopo on 2016 mallia. Valitettavasti edellinen omistaja oli kaatanut mopon pahasti, jolloin takuu raukeaa. Eikä noista kiinalaisten maahantuojista ota pirukaan selvää. Tämä on Suomen harvinaisin kiinamonkey, Zhenhua, moottori on kyllä se tavallinen LC139FMB, on vissiin Loncin moottori.
Harmittaa kun se alipalkattu tehdastyöläinen oli väsymyksensä takia laiminlyönyt sylinterinkannen tarkistusmittaukset ja tuupannut markkinoille sylinterinkannen, jossa on väljä laakeripesä. Moottorin kokooja on kyllä suurin syyllinen, kyllä sen huomaa, jos akseli solahtaa pesään aivan itsestään ilman kopistelua.
Nyt vain viimeinen silaus Gorillaan, äänimerkin ääni muistuttaa marakatin piipitystä. Tilalle laitan varastosta löytämäni karmean kovaäänisen gorillankarjaisutöötin.
Viimeksi muokannut mopoäijä56 päivämäärä 8.11.2018 10:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
7.11.2018 22:00
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Mankikuski123456 » 7.11.2018 22:04

Mulla on tää skyteam monkey ja siihen pitäs sylinterisarja vaihtaa. Uskallanko sen ite vaihtaa ensikertalaisena?
Liittynyt:
15.1.2017 16:27
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut veke02 » 7.11.2018 22:51

Ei se ole kauhean hankala homma kunhan osaa laittaa nokkaketjun rattaalle oikeaan kohtaan.
Eli jos ei ole oikeastaan kokemusta muuten moottoreista tai jos ei ole teoria kunnossa kannattaa pyytää kaveri/isä joka tuntee 4 tahti koneet.

Vähän sekavaa tekstiä mutta koita sitten väsyneenä mitään selvästi kirjoittaa
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
Liittynyt:
7.11.2018 22:00
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Mankikuski123456 » 7.11.2018 23:01

veke02 kirjoitti:Ei se ole kauhean hankala homma kunhan osaa laittaa nokkaketjun rattaalle oikeaan kohtaan.
Eli jos ei ole oikeastaan kokemusta muuten moottoreista tai jos ei ole teoria kunnossa kannattaa pyytää kaveri/isä joka tuntee 4 tahti koneet.

Vähän sekavaa tekstiä mutta koita sitten väsyneenä mitään selvästi kirjoittaa

Okei, kiitos vastauksesta.
Liittynyt:
30.9.2010 17:18
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut mopoäijä56 » 18.11.2018 21:03

lemans kirjoitti:Pykälät menee päälle, mutta nytkähtää - kytkinkahvaa nostaessa lähtee liikkeelle kun kahva on aika ylhäällä. Vapaan löytäminen vaikeaa, koska "imaisee" 1 --> 2 päälle herkästi ja nytkähtää.


Moottori seissyt kaksi vuotta. Käytetty nyt useasti lämpimäksi ja öljyt vaihdettu pariin kertaan.


Laitan tähän vihjeen kytkinongelmien ratkaisuun, vaikka on jo vähän vanha juttu.
Itselläni oli ongelmia kytkimen toiminnassa, pirun raskas käyttää eikä irrottanut.
Purkasin kytkimen ja huomasin, että välilevyt takertelivat pahasti urissaan. Aivan kuin olisivat liian suuret. Samoin pohjalevyn sakarat olivat erittäin terävät kulmistaan.
Hioin pohjalevyn terävät kulmat pois ja vetäisin Dremelillä hieman kytkimen välilevyistä, kunnes alkoivat liikkua urissaan kevyesti. Kytkinkahvassa oli myös klappia pirusti, vivun reikä soikea ym.
Laitoin uuden Honda CB400 -98 ,mallisen kytkinkahvan. Kyllä tuli hyvä kytkin, kevyt ja tarkka. Vaijerin sisäosa piti vaihtaa 2cm pitempään, muuten bolt-on kamaa ja kahva maksoi Aliexpressissä noin 12 euroa postilaatikkoon tuotuna.
Liittynyt:
11.1.2019 21:49
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Nikke 22 » 11.1.2019 21:53

Olisko kellään antaa apuu kokonaan sähköjen asennukseen tai jotain selvää kaaviota mistä näkee helposti :P skyteam monkeyhyn