Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 26.4.2015 14:50

Uusitaanpas näitä triidejä välillä, vanhat viestit löytää Täältä
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 30.4.2015 15:36

Onko joku saanut selville, mitä tuo 104 -virhekoodi tarkoittaa? Aamulla ku pyöräyttää starttia niin saattaa vilahtaa mittari pimeäks ja nollaa tripin + kellon, oisko akku päässyt talvella huonoks vai pitäiskö sitä vaan ladata?
Liittynyt:
9.11.2014 15:55
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut dalttoni666 » 2.5.2015 23:19

Olisiko kellään myydä änkkää tähän vempeleeseen? Ei vakiota siis. YV: llä tavoittaa.
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 9.5.2015 15:36

Husse rupesi pitämään metallista kolinaa muutaman viikon seisonnan jälkeen, otti kierroksia myös tahmeammin kuin ennen ja kolina voimistui pikkuhiljaa n. 100km matkalla jonka ajoin kolinasta huolimatta.

Epäilin aluksi kytkinkorin ratasta jonka niittaukset olivat kuluneet täysin väljiksi, uusin kytkinkorin mutta ääni pysyi täysin samana.. Vitutuksissani pidin varmaksi että äänen syy on kiertokanki, mutta löytyikin tälläinen yllätys:

Kuva
Kuva


Kysymys nyt kuuluukin että onko leipominen johtunut männästä / pytystä vai onko mahdollista että jokin muu osa säpäleinä jonka metallimuruset aiheuttaneet leipomisen? :s Kiertokanki oli täysin kunnossa. Pyttysarja on AMPS:in 9tkm ajettu 150cc.. Taitaa tulla jatkoa AMPS:in huonolle maineelle.
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 9.5.2015 15:39

MInulla lämpöleikkasi ampsin 183cc pytty mutta noin pahoja vaurioita ei tullut. Johtui menneestä kannentiivisteestä ja kolina alkoi sen jälkeen kun lopetin ajon ja käynnistin uudelleen. Meni siinä samalla kampuran laakeritkin. Ensimmäisenä tulee mieleen vähäinen öljyjen määrä tai hajonneet laakerit jossain päin konetta, miksei myös rattaat vaihteistosta?
Sakkoja sakkoja
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 9.5.2015 16:08

Keula pystyssä tuolla on ajettu todella suuria määriä.. myös talvella ajettu ja jouduttu käynnistämään pakkasesta, mistä takomäntä ei pidä yhtään.. :| Kaikki laakerit koneessa näyttivät hyväkuntoisille, joten voikohan koneen pistää kasaan uudella männällä ja pytyllä ilman että jokin paikka lahoaa heti perässä..?
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 9.5.2015 16:59

Keuliessahan saa pytty ja yläkerta laihanlaisesti öljyä kun öljy puskee vaihteiston puolelle. Voi hyvinkin johtua siitä. Eiköhän pääse pelkällä männän ja sylinterin vaihdolla.
Sakkoja sakkoja
Liittynyt:
22.9.2014 18:05
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut husqvarna smr » 10.5.2015 16:20

kysymys miten vaihteisto toimii kun ei löydy mitään eirilistä täyttö tai tyhjennys tulppaa
vai onko toi moottori öljy sen kanssa samassa kun vaihteisto ja kytkin. vai puhunko ihan tyhmiä :D
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 10.5.2015 18:14

Sama öljy kiertää koko koneessa, ei ole erillistä vaihteistoöljyä ja koneöljyä minarellin koneessa.
Liittynyt:
9.11.2014 15:55
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut dalttoni666 » 10.5.2015 22:38

Egr poistuu käytöstä kun tukkii vaan ne letkut vai? Auttakaa tyhmää hädässä
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 11.5.2015 0:40

Periaattessa kyllä, näin olen itse tehnyt
Sakkoja sakkoja
Pyörä:
Husqvarna Smr 125 '13
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.12.2013 21:35
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Pakokaasu » 19.5.2015 21:20

Vaihdan tossa varmaa ketjut 520 jakoisiksi ja 12/47 tai 12/48 välit. Onko kellää tietoa, että moni lenkkiset ketjujen pitäis olla noille väleille? Miten kulkee ja kiihtyy verrattuna vakioväleihin?
braap
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 20.5.2015 10:38

Bomb3ri kirjoitti:Keula pystyssä tuolla on ajettu todella suuria määriä.. myös talvella ajettu ja jouduttu käynnistämään pakkasesta, mistä takomäntä ei pidä yhtään.. :| Kaikki laakerit koneessa näyttivät hyväkuntoisille, joten voikohan koneen pistää kasaan uudella männällä ja pytyllä ilman että jokin paikka lahoaa heti perässä..?


Jos on paljon keulittu niin kampuran/kiertarin laakerit ei saa kunnolla voitelua joten niissäkin voi olla jo sanomista. Kiertarin alapää on herkkä paikka puutteelliselle voitelulle ja jos siinä tuntuu vähänkään väljää niin kanki vaihtoon. Jos ei tunnu väljää eikä rahinoita niin uusi pytty/mäntä ja kovaa ajoa.

Kyllä takomäntä kestää talvikäynnistykset kunhan kone lämmitetään huolella ennen kun lähdetään ajamaan.
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Kimzter » 21.5.2015 9:25

Mitähän mahtaa olla vikana kun failia lyö mittariin n. 10min ajon jälkeen?
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 24.5.2015 17:46

Fail ilmestyy mittariin kun kone ylikuumenee. Syynä voi olla jumittunut termostaatti, ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, tai ihan vesipumpussa. Itsellä jumitti ekana termari, ja jonka seurauksena kannentiiviste kärähti yhestä kohdasta ja siitä kautta veti ilmoja jäähdytysjärjestelmään. Kokeile ekana ilmata jäähdytysjärjestelmä :nörtti: