Yamaha WR125X/R

samzaz
Liittynyt:
11.7.2015 17:08
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut samzaz » 23.5.2016 8:40

Moro, miten tuo etu pumpun pohjassa oleva kuusiokolo ruuvi aukeaa kun se mulla pyörii tyhjää? :s
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 23.5.2016 8:45

Paina liinan/taljan kanssa etujousitus pohjaan ja sen jälkeen avaat pultin, kokoonpuristettu jousi lisää holkille kitkaa ja monesti aukeaa pelkästään tällä. Jos ei lähde normi työkaluilla niin sitten pulttipyssyllä.
samzaz
Liittynyt:
11.7.2015 17:08
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut samzaz » 23.5.2016 9:16

Murska kirjoitti:Paina liinan/taljan kanssa etujousitus pohjaan ja sen jälkeen avaat pultin, kokoonpuristettu jousi lisää holkille kitkaa ja monesti aukeaa pelkästään tällä. Jos ei lähde normi työkaluilla niin sitten pulttipyssyllä.

Aukes! Kiitos nopesta avusta! :P
Pärrä_125
Liittynyt:
24.5.2016 17:17
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Pärrä_125 » 24.5.2016 17:56

Morjesta kaikille!

Nyt olis tilanne sellane että A1-kortti on pikapuoliin ajettuna mutta pyörä on vielä hakusessa ja yhtenä vahvana vaihtoehtona olis tää Weera. Hussea oon myös harkinnu mutta näyttäis vaan paremmin noita Weeroja olevan tarjolla, joten jos itselläsi ei oo sellasta tarjota niin turha alkaa niitä kauppaamaa :lol:

Eli sitten itse asiaan: Valinta pitäis nyt kahden pyörän välillä tehdä. Ensimmäisellä olis kilometrei takana 11tkm ja huollettu merkkiliikkeissä yhtä huoltoo lukuunottamatta. Hintakin on sitten sen mukanen, 4000, mikä on omasta mielestä vähän yläkanttiin?

Toisella vaihtoehdolla kilometrejä vajaa 20tkm ja huoltoja tehty enemmän itse. Giannellin änkkä vaihdettu 5tkm sitten ja ilmeisesti ilman mitään ruiskun säätöjä. Hintaakin on sitten tonnin verran vähemmän. Tässähän varmaan tulee sitten männän vaihto mahdollisesti aiheelliseks, eli mitäs sen vaihto tulee kaikkinensa maksamaan ja pitäiskö sylinteri tai jotain muuta vaihtaa samalla. Ja mikäs ois siis hinta-arvio tällaselle rempalle?

Mielipiteitä saa esittää vapaasti, kiitos jo etukäteen! :)
Cacceli
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
13.8.2013 22:15
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Cacceli » 25.5.2016 13:47

Tinkimään vaan, 3000e pitäisi lähteä joku hyvässä kunnossa oleva, 15-18tkm ajettu pyörä. WR on hyvä pyörä, mutta kannattaa harkita tarkkaan sen ja kaasarimallien välillä. WR varaosat ovat järkyttävän hintaisia, jos sattuu esimerkiksi muovipalat lohkeamaan.

Edit. 4000e lähti jo 4tkm ajettu pyörä.
Henkkaaaa
Pyörä:
Suzuki Pv 50cc Yamaha Wr 125x
Liittynyt:
4.2.2016 21:49
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Henkkaaaa » 25.5.2016 16:52

Mitä muut on laittanu änkkää vaihtaessa liitoskohtaan kun jää löysäksi missä alkukäyrä ja änkkä yhtyy metallikiristimen lisäksi vakiossa jotain tiivistettä ois kiva tietää mitä niin sais leovincen kiinne.
Cacceli
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
13.8.2013 22:15
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Cacceli » 26.5.2016 10:36

Henkkaaaa kirjoitti:Miten olette kiinnittäneet Leovincen äänenvaimentimen vakioputkeen?


Oli pakko. Äänenvaimentimille on oma keskustelunsa, sieltä kannattaa kysästä jos täällä ei tule vastausta.
Pärrä_125
Liittynyt:
24.5.2016 17:17
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Pärrä_125 » 26.5.2016 14:30

Cacceli kirjoitti:Tinkimään vaan, 3000e pitäisi lähteä joku hyvässä kunnossa oleva, 15-18tkm ajettu pyörä. WR on hyvä pyörä, mutta kannattaa harkita tarkkaan sen ja kaasarimallien välillä. WR varaosat ovat järkyttävän hintaisia, jos sattuu esimerkiksi muovipalat lohkeamaan.

Edit. 4000e lähti jo 4tkm ajettu pyörä.


Jep, yritetään pitää mielessä :)

Olisikohan jollain siis antaa vielä tälle männän vaihtamiselle (osille ja työlle) jonkinlaista hinta-arvioo?
Cacceli
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
13.8.2013 22:15
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Cacceli » 26.5.2016 18:52

Kannattaa laittaa lähimpään Yamaha Centteriin viestiä ja kysästä, mutta muistaakseni männän vaihto on n. 300-500e huollossa.
Pärrä_125
Liittynyt:
24.5.2016 17:17
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Pärrä_125 » 26.5.2016 19:47

Cacceli kirjoitti:Kannattaa laittaa lähimpään Yamaha Centteriin viestiä ja kysästä, mutta muistaakseni männän vaihto on n. 300-500e huollossa.


Selvä, paljon kiitoksia!
Latexii
Pyörä:
Yamaha WR125X -10
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
13.4.2015 15:26
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Latexii » 1.6.2016 21:20

Henkkaaaa kirjoitti:Mitä muut on laittanu änkkää vaihtaessa liitoskohtaan kun jää löysäksi missä alkukäyrä ja änkkä yhtyy metallikiristimen lisäksi vakiossa jotain tiivistettä ois kiva tietää mitä niin sais leovincen kiinne.


Itte pistin ainaki wurthin tiivisteliimaa kun vuoti karstaa sun muuta liitoskohdasta lohkolle, hyvin on pitäny.

-----------
Jooh, asentelin tossa potikan ja pistin sieltä jonku 300-500 ohmia ja nytten tuli LeoVince/Gianelli yhdistelmällä hetken ajeltua.

Pitääskö ajossa jotaki eroa huomata vai vaan seoksissa/moottorin hyvinvoinnissa?

Ja tosiaan tuo kokoputkistohan tarvittis PC:n, kun eikös potikalla saada vaan bensan/ilman seos parempaan suuntaan? Eihän potikka syöttöjä nosta, eli potikka olis vaan vakioputkelle optimaalinen?

-----------

Edittiä edittiä, tuli tossa magneetonkoppa avattua ja otettua tuo kampuran asennon tunnistin irti ja viilattua sitä sen 4 astetta, tavoitteena 9 astetta/1400r/min. Tää sit vissiin pätee vaan yzärin kans, vaikka muutama siellä yzärin mallikohtases viilaili WeeRastakin kyseistä anturia. Nimittäin WeeRan service manuaalis tuli jälkeenpäin vastaan kohta Ignition timing, josta löytyi 10 astetta/1400r/min, ja yzärin manuaalis samassa kohassa 5 astetta/1400r/min. Miksi tää nyt sitte näin on tehty :D

Ja mitäs eroa tässä on tietopankin potikkaan, jos koittas toteuttaa? yamahar125.comissa ainakin juttua tuosta.

Edittiä tähänki, menee jo aiva yksinpuheluksi: Polttaa sulakkeen aina jos toteuttaa alla olevan kuvan mukaan, tiedä sitte mikä tuos on ideana kun ruskevalkone johto on + ja harmaamusta - ja ne yhdistyy potikassa...

https://gyazo.com/3c622363575e90fde89b6dce5e082277
Viimeksi muokannut Latexii päivämäärä 9.6.2016 13:26, muokattu yhteensä 1 kerran
ElikkäsAivan
Liittynyt:
30.6.2015 23:26
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ElikkäsAivan » 6.6.2016 18:15

Pari kysymystä ois:

Millä ootte säätänyt tota takaiskaria, se ihmetyttää kun en keksinyt millä sitä voisi pyörittää?

Entäpä jättääkö tuo tavallinen mcscatter/biltema kilventeline millasen aukon sinne alas jos ei rakentele sitä suojaa? Joltakin kummiskin löytyy niin pistäkää kuvaa sieltä alhaalta että näkisin millanen aukko sinne jää. Toisekseen, onko tuo minkälainen homma vaihtaa kun olen aivan käsi näiden kanssa. Ongelmia tuottaa jo perän purku :s Ja millä ootte vetäny noita kiinni siihen takahäkkiin.
jarkkipar
Liittynyt:
17.3.2015 19:38
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut jarkkipar » 21.6.2016 4:32

Morjesta vaihoin tossa kilventelineen ja vilkut niin vasemman vilkun johdot osui toisiinsta ja nyt ei toimi etuvalo mittari ja vilkut niin ymmärsinkö oikein että sulake meni?? ja mitkä sulakkeet pitää vaihtaa?
Latexii
Pyörä:
Yamaha WR125X -10
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
13.4.2015 15:26
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Latexii » 21.6.2016 11:04

jarkkipar kirjoitti:Morjesta vaihoin tossa kilventelineen ja vilkut niin vasemman vilkun johdot osui toisiinsta ja nyt ei toimi etuvalo mittari ja vilkut niin ymmärsinkö oikein että sulake meni?? ja mitkä sulakkeet pitää vaihtaa?


Yks 7,5A sulake sulakerasian yläriviltä, en nyt muista monesko, mutta ku otat irti niin huomaat.
detsailija
Liittynyt:
4.9.2015 15:51
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut detsailija » 22.6.2016 11:24

Onko tollanen wr 125x hyvä ostos noin 20k ajettuna? Itse mietin noin 2500e kevaria niin toi on tullut esille :) Toisena vaihtoehtona ois ktm duke 125 mutta siinä on kai paljon vikoja :itku: