KTM EXC 125

hupsutin
Pyörä:
Husqvarna Wr 125 EX, monkey 125cc, KTM EXC 300
Liittynyt:
22.7.2012 20:09
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut hupsutin » 1.8.2016 11:22

JL- kirjoitti:Olikohan 0,40 mm paksu tehtaalta. Mut ei sen nii väliä minkä sinne laittaa. Puolesta välistä vaikka jos on useempi eri paksunen tullut männän mukana. Ja sellanen toi vakiokin on, suurin piirtein puolesta välistä niitä saatavilla olevia.

On sillä kuitenkin vähän väliä minkä sinne laittaa.. liian paksulla jää kapasiteettia käyttämättä ja liian ohuella pyörän saa hajotettua/ei toimi kun kisabensalla.
Ikinä ei tiedä onko kantta ennestään jo höylätty.
Mittaa squish band. 0,95-1,1mm on hyvä ja sen perusteella laita tiiviste sinne.
yz97
Liittynyt:
14.3.2015 20:04
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut yz97 » 1.8.2016 20:49

Mikäs on kotaris vikana kun sammuilee noin 30 sekunnin välein?
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JL- » 1.8.2016 22:09

hupsutin kirjoitti:
JL- kirjoitti:Olikohan 0,40 mm paksu tehtaalta. Mut ei sen nii väliä minkä sinne laittaa. Puolesta välistä vaikka jos on useempi eri paksunen tullut männän mukana. Ja sellanen toi vakiokin on, suurin piirtein puolesta välistä niitä saatavilla olevia.

On sillä kuitenkin vähän väliä minkä sinne laittaa.. liian paksulla jää kapasiteettia käyttämättä ja liian ohuella pyörän saa hajotettua/ei toimi kun kisabensalla.
Ikinä ei tiedä onko kantta ennestään jo höylätty.
Mittaa squish band. 0,95-1,1mm on hyvä ja sen perusteella laita tiiviste sinne.

Eli se keskimmäinen on hyvä käytännössä aina.
Nikozii
Pyörä:
KTM exc 125 '06, HM derapage rr '12(ex)
Liittynyt:
27.9.2014 16:41
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Nikozii » 2.8.2016 20:07

hupsutin kirjoitti:
JL- kirjoitti:Olikohan 0,40 mm paksu tehtaalta. Mut ei sen nii väliä minkä sinne laittaa. Puolesta välistä vaikka jos on useempi eri paksunen tullut männän mukana. Ja sellanen toi vakiokin on, suurin piirtein puolesta välistä niitä saatavilla olevia.

On sillä kuitenkin vähän väliä minkä sinne laittaa.. liian paksulla jää kapasiteettia käyttämättä ja liian ohuella pyörän saa hajotettua/ei toimi kun kisabensalla.
Ikinä ei tiedä onko kantta ennestään jo höylätty.
Mittaa squish band. 0,95-1,1mm on hyvä ja sen perusteella laita tiiviste sinne.

Helvetin hyvä kikka tähän hommaan on tinalanka. :D Sitä ku laittaa männän päälle ja kerran pyöräyttää konetta ja mittaa et kuinka litteä siitä tulee ja jos je on noin 1mm paksunen nii on helvetin hyvä :)
halooo
Liittynyt:
24.3.2016 19:44
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut halooo » 7.8.2016 18:18

Onkos täällä kellään öljypropusta menny kierteet? Mulla jääny öljyproppu jumiin tonne ja pyörii tyhjää niin ei saa oikeen irrotettuakaan, ehdotuksia mitä tässä nyt tekis jos jollain samankaltasii kokemuksii?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 7.8.2016 20:47

Öljypropusta menee kierteet kun se vedetään liian lujaa kiinni. Teräksellä ja alumiinilla on erilainen lämpölaajeneminen ja kun kone lämpenee niin alumiinista murtuu kierteet, joka huomataan proppua avatessa.

Jollain keinolla proppu pois ja kierre korjaukseen. Kannattaa jatkossa käyttää momenttia niin välttyy kierteiden korkkaamiselta.
Koskenkorva55
Pyörä:
KTM EXC 125cc
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
25.4.2013 21:20
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Koskenkorva55 » 9.8.2016 23:24

Haittaako jos vaihteistoöljyn tyhjäusropun magneetissa on paljon rautahilettä? Eikös sitä aina vähän irtoa rattaista yms.? Ja irroittaako muilla kytkin huonosti kylmillä öljyillä? Oon yleensä lämmitellessä pumpannu vähän kytkintä ja se auttaa hieman. Kylmillä öljyillä kytkin pohjassa kun kierrättää, niin tuntuu takarenkaassa sellainen pieni nykäisy. Myös kylmillä öljyillä vapaalta ykköselle laittaessa vaihteet rusahtaa vähän. Öljynä toimii Castrol MTX 10W-40. Pyörä 2014 vuosimallia.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 10.8.2016 6:35

Magneettiin tulee ajotavasta riippuen enemmän ja vähemmän metallia, jos siellä on useampia isompi palasia niin silloin saattaa olla laatikon avaaminen edessä.

Kytkin tarraa toisilla öljyillä herkemmin, levyt liimaantuu toisiinsa kiinni ja käynnistyksen jälkeen menee hetki ennen kun tuoretta öljyä pääsee levyjen väliin. Kokeile jotain toista öljyä, sillä saattaa loppua kytkimen tarraaminen.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 10.8.2016 21:15

Castroll tuntuu olevan vähän jähmeää joo kylmänä mitä kuullut ja todennut. Meillä motorexin 10w-40 käytössä täysin ongelmitta
Juless
Liittynyt:
13.3.2016 16:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Juless » 12.8.2016 18:35

Milläs jengi porannu tappeja varten reiät noihin akseleiden päihin?
Salieri
Liittynyt:
13.8.2016 1:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Salieri » 13.8.2016 1:10

Mikähän kotarissa kun täyskaasulla kiihdyttäessä tuntuu että leikkaa ja kun olen painanu aina kytkimen pohjaan ni eipähän ole ainakaan vielä leikannut ?
Pintakaasulla ei mitää ongelmaa, eikä koneesta kuuluu kaasutellessa vapaalla mitään ylimääräistä kalinkaa. Mäntänkin vaihdettu 40h sitten ja koko paskalla ajettu vain 130h.
lorttto
Liittynyt:
15.8.2016 18:50
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut lorttto » 16.8.2016 8:48

Eli pyörä ei pysy tyhjänkäynnillä ja "booaa" jonka jälkeen sammuu/tukehtuu Bensaan?, mutta jos pitää kierrokset tyhjänkäyntiä korkeammalla ja antaa kaasua kiertää normaalisti.
Olen putsannut kaasarin ja ilmanputsarin sekä vaihtanut tulpan.

Videosta voi olla apua jos koet selitykseni sekavaksi.
https://youtu.be/zf0K9szrA_U

Ja kyllä tiedä että pyöräni ei ole ktm 125 exc, on kuitenki hyvin paljon samaa
-illi-
Pyörä:
Ktm EXC 200, EX Yamaha DT 50 R 09, EX Yamaha DT 125-X, Suzuki PV
Paikkakunta:
Viitasaari/Kuopio
Liittynyt:
23.9.2010 11:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut -illi- » 16.8.2016 11:40

Mistä ootte ostanu tarpeeks tehokkaan magneetin 320mm jarrulevylle nopeusmittarinanturille? Jotain perus magneettia kokeilin, mutta ei ilmeisesti ole tarpeeksi tehokas..
lorttto
Liittynyt:
15.8.2016 18:50
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut lorttto » 16.8.2016 16:41

-illi- kirjoitti:Mistä ootte ostanu tarpeeks tehokkaan magneetin 320mm jarrulevylle nopeusmittarinanturille? Jotain perus magneettia kokeilin, mutta ei ilmeisesti ole tarpeeksi tehokas..

Itse irrotin magneetin vakio levystä ja laitoin 320mm levyyn.
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 16.8.2016 21:32

lorttto kirjoitti:Eli pyörä ei pysy tyhjänkäynnillä ja "booaa" jonka jälkeen sammuu/tukehtuu Bensaan?, mutta jos pitää kierrokset tyhjänkäyntiä korkeammalla ja antaa kaasua kiertää normaalisti.
Olen putsannut kaasarin ja ilmanputsarin sekä vaihtanut tulpan.

Videosta voi olla apua jos koet selitykseni sekavaksi.
https://youtu.be/zf0K9szrA_U

Ja kyllä tiedä että pyöräni ei ole ktm 125 exc, on kuitenki hyvin paljon samaa

Ekana ittelle tulis mieleen että tyhjäkäyntisuutin ei oo paikoillaan, on tukossa tai muuta häikkää siinä, tarkistitko sen kun putsasit kaasarin?

Ootko kattonu että se todella saa liikaa bensaa eikä päinvastoin?
Laitat hetkeks käymään matalille kierroksille ja sammutat normaalisti(ei kuten videossa) niin onko tulppa märkä vai kuiva?

Jos on kuivahko ni sitte rupeisin kattoon onko tukosta bensaletkuissa tai tankissa.