KTM EXC 125

takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 30.9.2013 15:31

Kiitokset vastauksista, jos tässä nyt jostain sattus löytymää joku vastarempattu ja hyvin pietty laite nii eiköhä se tuolla tallissa sitte lepäile.. Ja eikun katulaiskoja kyykyttämään ! Eiku..
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
osteriossi96
Liittynyt:
7.7.2013 21:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut osteriossi96 » 30.9.2013 15:55

takanakki15 kirjoitti:Moro, eli se ois mullaki tässä piikin hommaamine eessä, kotaria siis aatellu ja ei nyt muutakaa aluetta tälle löytäny... Eli, mitenkäs nää vanhemmat kotarit kestää (2003-2006 ja ihan vaan sen takia ku sillä tulee rässittyä nii ei kovin v*tuta ku nakkaa sen muutamankerran ympäri.. :D ) ,kun semmosia oon kattellu ja kavereilta kysyny mielipiteitä, tullu semmosta kommenttia että ei noi kestä, ei voi kestää ku on nii vanhoja.. Aattelin nyt siis kysyä teiltä, että minkälaisia nuo on nuo huoltovälit, eli öljynvaihot ym, kestääkö kovinki keulimista ja muutenki vähä rajumpaa ajoa jos huolta pitää ? Ja tärkeiimpänä, miten hörppii pentsiiniä satasella ? Kiituksia jo etukäteen asiallisista vastauksista ! :)

hyvin kestää vanhatki, jos on huollettu. multa löytys ylimääräsenä 2004 exc jossa on kyllä 2010 kone jolla ajettu 90h konerempan jälkeen yms huollot tehty. :)
marzi_
Paikkakunta:
Alahärmä
Liittynyt:
6.8.2008 11:30
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut marzi_ » 30.9.2013 21:44

Kertokaas kumpaa neulaa NOZE vai NOZF käytätte tähän vuoden aikaa ja entä kesällä? ja mitä pääsuutinta käytätte? Koko kesä pitänyt ajaa ilmat että pyörä täysin säädöissä vaikka kaikki konstit käyty useaan otteeseen läpi. Pätkii vähän yläkierroksilla. Huippuja on ottaa parhaimmillaa ehkä 130 14-42 väleillä. Vuosimallia 2006. Laitettu v-force 3 läpät ja putki on tt-putki.
Atlas
Pyörä:
KTM 125 exc -06 , ex. Aprilia sx 125 -08
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
20.1.2011 22:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Atlas » 1.10.2013 1:38

Moro, kellään tietoa siitä että mahtaako staattori olla paskana kun ei mitkään valot toimi, tossa mittailin noita sähköjä ja eikös staattorista tule 2 piuhaa valopuolelle, keltnen ja valkonen, kyseessä 2006 vuosmalli. Ja multa ei tule kummastakaan normi virtaa mutta keltaisesta kylläkin vaihtovirtaa, eli tietääks kukaan että kuuluisko sielt tulla normivirtaa että onko luultavasti staattori rikki tai voiko olla jännitteensädin taiko se "akku" joka säästää pienen määrän virtaa? Kiitos jo etukäteen jos joku tietäisi :D
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 1.10.2013 18:58

Vaihtovirtaa sieltä kuuluu tulla, eli staattorin voisi olettaa olevan kunnossa jos sieltä jotain tulee.

Mittaa myös tuleeko lampun kantaan asti sama jännite kuin staattorin johtoon.
= jos ei niin sitten virtapiiri on avoin jostain kohtaa eli johdot hankautunut runkoon tai poikki.
Jos polttimot rikki niin jännitteensäädintä voisi sen perusteella epäillä.
Alatvala
Pyörä:
KTM EXC 125 Sixdays -12
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.6.2012 0:32
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Alatvala » 1.10.2013 21:16

Onko Castrol Power 1 4T 15W-50 sopivaa öljyä kotarin laatikkoon?

http://www.juingoil.de/Oils-for-bike/4- ... :1118.html
Atlas
Pyörä:
KTM 125 exc -06 , ex. Aprilia sx 125 -08
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
20.1.2011 22:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Atlas » 1.10.2013 21:33

SimplemÄÄn kirjoitti:Vaihtovirtaa sieltä kuuluu tulla, eli staattorin voisi olettaa olevan kunnossa jos sieltä jotain tulee.

Mittaa myös tuleeko lampun kantaan asti sama jännite kuin staattorin johtoon.
= jos ei niin sitten virtapiiri on avoin jostain kohtaa eli johdot hankautunut runkoon tai poikki.
Jos polttimot rikki niin jännitteensäädintä voisi sen perusteella epäillä.


Ooraait, mutta mihinkään valoon asti ei vissii tullu virtaa. Ja sieltä staattorin yhdestä tuli ja se menee suoraan jännitteen säätimeen? Ja säätimestä ei tullu ulos virtaa, jotenka voisko olla että jännitteen säädin olisi rikki? Ja oon tsekannu kaikki piuhat ettei mikään kyllä ota maata, ja edellinen omistaja oli juuri vahtanut polttimon luultavasti vanha oli palanut ja uus ei varmaa koskaa syttynykkää :D ja vielä että siis mulla ei toimi etuvalo, takavalo , vilkut ja mittari joten kaikki valot muuten pyörä käy hyvin mutta voisiko olla sitte siinä jännitteen säätimes vika?
Konkari97
Pyörä:
KTM EXC 125 -11, Yamaha YZF-R 125 -08
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
27.12.2012 15:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Konkari97 » 1.10.2013 22:52

Käykö SX CDI suoraan 2011 vuoden EXC:hen ? Tällänen http://www.ktm-parts.com/50339931000.html#.UksntYa9VOI
Ja jos tuollaisen hommaa niin onko tehtaan TT-putki hyvä vai pitäskö jokin toine putki ostaa ? Millasii säätöjä sitten muutenkin pitäis tehä jos tuollaisen iskee kii ?
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 1.10.2013 23:31

Atlas kirjoitti:Ooraait, mutta mihinkään valoon asti ei vissii tullu virtaa. Ja sieltä staattorin yhdestä tuli ja se menee suoraan jännitteen säätimeen? Ja säätimestä ei tullu ulos virtaa, jotenka voisko olla että jännitteen säädin olisi rikki? Ja oon tsekannu kaikki piuhat ettei mikään kyllä ota maata, ja edellinen omistaja oli juuri vahtanut polttimon luultavasti vanha oli palanut ja uus ei varmaa koskaa syttynykkää :D ja vielä että siis mulla ei toimi etuvalo, takavalo , vilkut ja mittari joten kaikki valot muuten pyörä käy hyvin mutta voisiko olla sitte siinä jännitteen säätimes vika?


Sanoisin että siinä säätimessä vois olla vika, jos/kun sieltä ei kerran mitään ulos tule vaikka ennen säädintä kuitenkin on virtaa..
KTMJuippi
Pyörä:
KTM Exc -09
Liittynyt:
22.7.2013 22:17
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut KTMJuippi » 2.10.2013 8:31

Oiskoha toi ktm salkku järkevä ostos? Mitä kaikkee se sisältää? Mietinvaa ko itel ei oo ja sais sellattee :D
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 2.10.2013 15:08

Eipä sielä ole kuin omistajan käsikirja, ja varaosakirjat runkoon ja koneeseen(luettavisssa myös netistä ilmaiseksi). Ja jotain pientä sälää kuten ktm kynä jne...
Atlas
Pyörä:
KTM 125 exc -06 , ex. Aprilia sx 125 -08
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
20.1.2011 22:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Atlas » 2.10.2013 16:47

SimplemÄÄn kirjoitti:
Atlas kirjoitti:Ooraait, mutta mihinkään valoon asti ei vissii tullu virtaa. Ja sieltä staattorin yhdestä tuli ja se menee suoraan jännitteen säätimeen? Ja säätimestä ei tullu ulos virtaa, jotenka voisko olla että jännitteen säädin olisi rikki? Ja oon tsekannu kaikki piuhat ettei mikään kyllä ota maata, ja edellinen omistaja oli juuri vahtanut polttimon luultavasti vanha oli palanut ja uus ei varmaa koskaa syttynykkää :D ja vielä että siis mulla ei toimi etuvalo, takavalo , vilkut ja mittari joten kaikki valot muuten pyörä käy hyvin mutta voisiko olla sitte siinä jännitteen säätimes vika?


Sanoisin että siinä säätimessä vois olla vika, jos/kun sieltä ei kerran mitään ulos tule vaikka ennen säädintä kuitenkin on virtaa..



Jeep niin vois joo olla, pitää viel mittailla ja koittaa saada selville että oisko vika säätimessä. Saako mistään halvemmalla jännittetteen säädintä kuin tuota vakiota? Vakio oli vissii 70€ , et ei nyt mikää hirveen kallis et kannattaako se ostaa tai sitte saako muualta halvemmalla?
putsipa
Pyörä:
(ex) KTM 125 EXC -08
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
11.8.2011 22:28
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut putsipa » 2.10.2013 17:18

marzi_ kirjoitti:Kertokaas kumpaa neulaa NOZE vai NOZF käytätte tähän vuoden aikaa ja entä kesällä? ja mitä pääsuutinta käytätte? Koko kesä pitänyt ajaa ilmat että pyörä täysin säädöissä vaikka kaikki konstit käyty useaan otteeseen läpi. Pätkii vähän yläkierroksilla. Huippuja on ottaa parhaimmillaa ehkä 130 14-42 väleillä. Vuosimallia 2006. Laitettu v-force 3 läpät ja putki on tt-putki.

Mulla itellä on tällä hetkellä NOZF 5 lovessa (alimmassa) ja tulppa maitokahvin värinen 8)
takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 2.10.2013 18:22

osteriossi96 kirjoitti:
takanakki15 kirjoitti:Moro, eli se ois mullaki tässä piikin hommaamine eessä, kotaria siis aatellu ja ei nyt muutakaa aluetta tälle löytäny... Eli, mitenkäs nää vanhemmat kotarit kestää (2003-2006 ja ihan vaan sen takia ku sillä tulee rässittyä nii ei kovin v*tuta ku nakkaa sen muutamankerran ympäri.. :D ) ,kun semmosia oon kattellu ja kavereilta kysyny mielipiteitä, tullu semmosta kommenttia että ei noi kestä, ei voi kestää ku on nii vanhoja.. Aattelin nyt siis kysyä teiltä, että minkälaisia nuo on nuo huoltovälit, eli öljynvaihot ym, kestääkö kovinki keulimista ja muutenki vähä rajumpaa ajoa jos huolta pitää ? Ja tärkeiimpänä, miten hörppii pentsiiniä satasella ? Kiituksia jo etukäteen asiallisista vastauksista ! :)

hyvin kestää vanhatki, jos on huollettu. multa löytys ylimääräsenä 2004 exc jossa on kyllä 2010 kone jolla ajettu 90h konerempan jälkeen yms huollot tehty. :)

Oisko paljonki hintaa ? :D 2500e alkaa olemaan kipuraja, sponsori (isä) ei salli enempää käyttää :D (Nakkaa vaikka YV:llä enemmä tietoja ku menee ot:ksi)
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
marzi_
Paikkakunta:
Alahärmä
Liittynyt:
6.8.2008 11:30
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut marzi_ » 2.10.2013 22:14

putsipa kirjoitti:
marzi_ kirjoitti:Kertokaas kumpaa neulaa NOZE vai NOZF käytätte tähän vuoden aikaa ja entä kesällä? ja mitä pääsuutinta käytätte? Koko kesä pitänyt ajaa ilmat että pyörä täysin säädöissä vaikka kaikki konstit käyty useaan otteeseen läpi. Pätkii vähän yläkierroksilla. Huippuja on ottaa parhaimmillaa ehkä 130 14-42 väleillä. Vuosimallia 2006. Laitettu v-force 3 läpät ja putki on tt-putki.

Mulla itellä on tällä hetkellä NOZF 5 lovessa (alimmassa) ja tulppa maitokahvin värinen 8)

Entä mikä pääsuutin?