KTM EXC 125

ÄssÄ--
Liittynyt:
15.4.2010 20:52
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ÄssÄ-- » 30.5.2013 16:47

juzzy kirjoitti:miten te ootte saanu katkenneen tyhjäkäynti suuttimen pois kaasarist ku se sinne katkes? :D ku poraaminen ei varmaa auta ku on nii pehmeetä materiaalii?

Ite otin ainaki pääsuuttimen pois siten, että työnsin ristipään tiukkaan kiinni siihen suuttimeen ja pyörittelin pois.
Jusszi
Pyörä:
KTM EXC 125 -10
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
20.5.2013 22:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Jusszi » 30.5.2013 18:44

Tietäisikö kukaan, mikä mahtaisi olla kotkassa kun ei millään tahdo pysyä käynnissä/toimia? Pyörän saa ajoittain käyntiin, mutta sammuu itsekseen 30 sekunnin kuluttua, eikä käynnisty enään. Välillä ei käynnisty alkuunkaan. Kaasarin säädöt ovat kunnossa!

Tulppa iskee kipinää ja olen sitä irrotellut useasti ja takaisin laittamisen jälkeen pyörä käy heti. Kaasarin olen putsannut läpikotaisin ja siellä ei ole roskia ja neulaventtiilikin vaikuttaa olevan kunnossa. Pyörän käydessä kun antaa kaasua niin alkaa kurlaamaan ja sammuu. Saa varmaankin liikaa bensaa... Vai?


Terve jälleen,

Uuden tulpan siis vaihdoin pyörääni ja pyörä toimi moitteettomasti yhden päivän ajan. Pyörässä ei ollut mitään ihmeempiä sivuääniä, kun tulin sillä kotiin. Seuraavan kerran yrittäessäni lähteä niin ei käynnistynyt. Ei edes lupaile.

Hakkasin kiksiä ja otin tulpan irti, mutta tulppa on jokseenkin aika kuivahkon näköinen (vanha tulppa näytti ennen vaihtoa märältä/kostealta). Kaasarinkin olen tarkastanut, mutta hyvältä näyttää, samoin ilmansuodatin. Neulaventtiilistähän ei päälle näy, onko siinä vikaa. Kulutusosahan tuokin on... :s

Kipinä + bensaa luulisi riittävän... Polttomoottorihan on ikuisen vanha keksintö.

Osaisiko siis kukaan antaa seuraavia ohjeita tai vinkkejä tähän liittyen?
ÄssÄ--
Liittynyt:
15.4.2010 20:52
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ÄssÄ-- » 30.5.2013 19:10

Jusszi kirjoitti:
Tietäisikö kukaan, mikä mahtaisi olla kotkassa kun ei millään tahdo pysyä käynnissä/toimia? Pyörän saa ajoittain käyntiin, mutta sammuu itsekseen 30 sekunnin kuluttua, eikä käynnisty enään. Välillä ei käynnisty alkuunkaan. Kaasarin säädöt ovat kunnossa!

Tulppa iskee kipinää ja olen sitä irrotellut useasti ja takaisin laittamisen jälkeen pyörä käy heti. Kaasarin olen putsannut läpikotaisin ja siellä ei ole roskia ja neulaventtiilikin vaikuttaa olevan kunnossa. Pyörän käydessä kun antaa kaasua niin alkaa kurlaamaan ja sammuu. Saa varmaankin liikaa bensaa... Vai?


Terve jälleen,

Uuden tulpan siis vaihdoin pyörääni ja pyörä toimi moitteettomasti yhden päivän ajan. Pyörässä ei ollut mitään ihmeempiä sivuääniä, kun tulin sillä kotiin. Seuraavan kerran yrittäessäni lähteä niin ei käynnistynyt. Ei edes lupaile.

Hakkasin kiksiä ja otin tulpan irti, mutta tulppa on jokseenkin aika kuivahkon näköinen (vanha tulppa näytti ennen vaihtoa märältä/kostealta). Kaasarinkin olen tarkastanut, mutta hyvältä näyttää, samoin ilmansuodatin. Neulaventtiilistähän ei päälle näy, onko siinä vikaa. Kulutusosahan tuokin on... :s

Kipinä + bensaa luulisi riittävän... Polttomoottorihan on ikuisen vanha keksintö.

Osaisiko siis kukaan antaa seuraavia ohjeita tai vinkkejä tähän liittyen?

Lähteekö käyntiin jos laittaa bensaa tulpanreijästä? Puhistitko kaasarin samalla ku käytit sen auki?
MH_MiäS
Liittynyt:
7.8.2012 23:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MH_MiäS » 30.5.2013 23:56

Voiko joku ihana ihminen auttaa!?
Vaihoin tänään neulan isompaan koska edellinen meni läpi suuttimesta.nyt tukkii suuttimen. tällä hetkellä kiinni 180 suutin ja neula toistiks alimpana. ja kun painaa kytkimen pohjaa vauhdista nii kierokset lisääntyy. ja ei oikee tykkää kiihtyä niin hyvin kuin viime vuosina nousi nokka joka vaiteella melkee kaasusta mutta nyt ei nouse vaikka kuinka nykisi. kiitoksia jo etukäteen!
Blade_
Pyörä:
Ktm Exc 125 -09, Beta supermotard Track 50cc,Yamaha yz 250f
Liittynyt:
29.8.2012 15:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Blade_ » 31.5.2013 10:00

Ei se koskaan joka vaihteilla nouse! En nyt ymmärrä kysymystäsi täysin, mutta neulan kuuluukin tukkia pääsuutin tyhjäkäynnillä ja siitä pikkuhiljaa neula nousee suuttimesta jolloin neula kapenee kärkeä kohti ja pääsuuttimen kautta menee enemmän bensaa. Mitkä säädöt sulla on?
Teemupoika
Liittynyt:
27.7.2011 19:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Teemupoika » 31.5.2013 12:01

Moro! Mistäs porukka ostaa vaihteisto-öljyt kotareihinsa? Kotariin kuitenki menee noita öljyjä ni ois kiva tietää joku paikka mistä sais vaikka Motorexii tai Castrolin MTX semmosis isommis purkeis esim 10l, ulkomailta tilaaminen ei ole sitte ongelma että jos joku vaikka laittas yv tai sitte tänne linkkiä! Kiitos!
MH_MiäS
Liittynyt:
7.8.2012 23:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MH_MiäS » 31.5.2013 13:48

PS180
tyjäkäynti 48
neula toistiks alimpana
Blade_
Pyörä:
Ktm Exc 125 -09, Beta supermotard Track 50cc,Yamaha yz 250f
Liittynyt:
29.8.2012 15:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Blade_ » 31.5.2013 14:55

Mikä neula? Mulla parhaat säädöt oli +20 ps.178
tk.48
neula nozf keskimmäinen
mik4el
Liittynyt:
6.8.2011 15:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut mik4el » 31.5.2013 15:14

Mihinä kaikkialla kotaris on jotaki kuristimia?
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 31.5.2013 15:16

Eikö kotka kulje :lol:
Sohoo
Pyörä:
KTM EXC 125, Suzuki PV 74cc
Paikkakunta:
Taavetti
Liittynyt:
24.1.2012 15:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Sohoo » 31.5.2013 17:25

Teemupoika kirjoitti:Moro! Mistäs porukka ostaa vaihteisto-öljyt kotareihinsa? Kotariin kuitenki menee noita öljyjä ni ois kiva tietää joku paikka mistä sais vaikka Motorexii tai Castrolin MTX semmosis isommis purkeis esim 10l, ulkomailta tilaaminen ei ole sitte ongelma että jos joku vaikka laittas yv tai sitte tänne linkkiä! Kiitos!


Ite ostan aina kun tarvii nii jälleenmyyjältä naapurikaupungista sen 1l purkin :D (Motorex 4t 15w50) Vois ehkä itekkii harkita vähä isomman pönikän ostoa. :)
KTM EXC 125 2008 Ja Suzuki PV 74cc 1992
Teemupoika
Liittynyt:
27.7.2011 19:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Teemupoika » 31.5.2013 17:30

Edellisen vian korjaa ni uus tulee... Pyörä on siis vm 2009...
Olin eilisiltana keula reeniä lopettelemassa niin takajarru alko laahata, jonka jälkeen jarru ja siis rengas meni ihan lukkoon, työnsin sen jarru lukossa sitte tien reunaa ja ihmettelin vähä aikaa että mitäs helvettiä tapahtu kunnes alko taas pyörimään ja jarrulevy oli ihan hemmetin kuuma. No lähin siite sitte kotiin ja aamulla meen tarkistamaan jarrunesteitä vaihan ne ja testaan jarrua ni ei jarruta ollenkaa vaan jarrupoljin menee vapaasti sinne pohjaan. No sitten purin sitä vähä ni huomasin että jarruneste ei päädy siitä säiliöstä eteenpäi ollenkaan tai ei siis mene kunnolla sinne letkuun. Kertokaapas joku että mitä pitäs tehdä? Se mäntä siis mikä työntää sitä öljyä niin toimii kuitenkin ihan normaalisti.

Ja sitte jos joku kehtais linkata vilkuille katkaisijan!!!
Motorboy
Liittynyt:
17.7.2012 20:29
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Motorboy » 31.5.2013 19:19

Moro remppa onnistu muuten hyvin mutta nyt ku käynnistin niin kiksi ei palaudu loppuun asti ja kaikki vaihteet vaihtuu mutta aina ku vaihtaa vaihdepoljin jää sinne sitä pitää painaa vähän alass ja sitte taas pysstyy vaihtamaan mikä nyt ois menny sit pielee? :s
huVud
Liittynyt:
4.6.2009 22:57
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut huVud » 31.5.2013 20:47

Onko porukalla idoita mikä vois olla kotarissa vikana, ihan alhaalta ei vastaa kaasuun ollenkaan ja tyhjäkäynnillä ei pysy ees sekunttia, kaasarissa hyvät säädöt, samoilla pelannu pari päivää sitte. Vika ilmeni männänvaihon jälkeen, voisko vaikuttaa että pistin (ehkä) vähän liikaa tiivisteitä pytyn alle? Tulppa vaihettu, läpät vasta uusittu. :eek:
alpinestars^
Pyörä:
kTm
Liittynyt:
6.4.2008 13:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut alpinestars^ » 31.5.2013 21:10

Onhan se pa-säädin nyt kunnolla kohdistettu ? :D Kuulostas vähä, että jääny säätimen laippa kokonaa auki tjsp..

E: monta tiivistettä sulla on oikee tapana sinne laittaa :eek: