Yamaha WR125X/R

AttK0
Liittynyt:
1.8.2011 4:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut AttK0 » 27.12.2012 20:58

Kyllä sitä ruiskua mitä ilmeisimmin pystytään ilman mitään powercommanderia ja potikkaakin liikkeessä säätämään. Pyörän ecuun voidaan liittää Yamahan FI diagnostiikkatyökalu jolla pystytään muuttamaan ecun ns. CO-asetusta suuremmaksi tai pienemmäksi jolloin bensansyöttö muuttuu. CO-asetuksen oletusarvo on nollassa ja sitä voidaan muuttaa esim +5 jolloin pitäisi tulla rikkaammat seokset. :) Googlella löytyy lisää tietoa ... :D tuolla yamahar125 foorumeilla ollut tästä kauan jo paljon keskustelua ja hyväksi on todettu. 8)
^DeeTee^
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Yamaha WR 125x
Liittynyt:
23.10.2011 19:59
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ^DeeTee^ » 28.12.2012 11:11

Ainako tollasella nopeella guuglettamisella löysin halvimman 300eurolla ton diagnostiikkatyökalu. Että kannattaa varmaa pc vaa suosiolla? :)
Ei oo yamahalla rajaa kun riemulla ajaa!
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 28.12.2012 12:54

Tottakai tuommonen kannattaa ennemmin hommata kuin pc, laitappa linkki vois ostaa tuon kun sillä voisi säätää kaverienkin pyörät (pientä korvausta vastaan tietenkin :) ) tai ostaa jonkun kanssa puoliksi.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 28.12.2012 12:57

Liikkeessä luulis olevan myös.. :roll: Etkai sä itelles osta esimerkiksi Boschin vikakoodinlukijaa (tuhansien eurojen sijoitus) jos tarttet sitä muutaman kerran vuoden aikana? Aika karkea esimerkki. Tietenkin bisnestä sillä olis hyvä ruveta tekemään, mä maksaisin tuosta ruiskun säädättämisestä vaikka heti 50 euroa eli 6 WR:n jälkeen alkais säätölaitteella tekemään voittoa.

Täällä on vaan väki niin helvetin passiivista, ettei kukaan jaksa selvittää asioita tai edes suomentaa R125-foorumin ohjeita. "Mun mielestä niin ja mun mielestä näin" ja sitten menee kaikenmaailman ECU:t, ilmamassamittarit ja muut tekniset härvelit sekaisin. Mä en näistä mitään ymmärrä enkä tiedä mitä Yamaha-huoltoliikkeestä pitäis kysyä jos itse ottaisin asioista selvää. Jatkuvaa mutuilua asiasta toiseen. Sitä odotellessa, että joku kysyy neuvoa mitenkä tähän sais helpoimmin kaasarin niin loppuis tämä saatanan takkuaminen elektroniikka-himmeleiden kanssa. :lol:
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
AttK0
Liittynyt:
1.8.2011 4:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut AttK0 » 28.12.2012 13:32

Joo elikkä kuten Kolmetoista valaisikin niin se pointtihan oli nimenomaan käydä jossai huollossa jossa ammattilaiset voivat sitten tätä ecun CO-arvoa muuttaa. Ja tosiaan siellä R125-foorumeilla monien ei ole edes mitään tarvinnut tästä maksaa, kun se on ihan oikeesti semmonen puolen minuutin homma. :D Itekkään en tosiaan pahakseni laittais vaikka muutaman kympin tommosesta ottaisivatkin, onhan ne vehkeet kalliita. :roll:

Ite olin aatellu tossa kevään alkaessa soitella tohon Vantaan Yamaha-Centerille ja kysellä kavereilta että mitenköhän onnistuis tommonen...
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 28.12.2012 13:37

En mää sitä ostais itelleni pelkästään, tottakai sillä bisnestä tehtäis ja veikkaan et saisin ite säädöt paremmin kohdilleen kuin jyväs-kaksikon huoltomies, joka pyöräyttää kahdesti sormea nenässä, kiroaa tietokonetta ja säätää sitten hieman rikkaammalle. Jos heillä edes kyseistä säätövekotinta on. :D
Ja kun vaikuttaa olevan pc:een kanssa saman hintainen, niin en syytä näe, miksi sitä ei voisi ostaa.

Täytyy soitella jyväs-kaksikkoon ja kysästä löytyisikö heiltä ko. Vekotin ja paljon säädöstä ottaisivat, vaikka periaatteessa liikettä boikotoinkin. :roll:
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 28.12.2012 13:42

AttK0 pystytkö linkittämään sen jutun R125 foorumilta? Vois laittaa sähköpostia tuonne meidän Yamaha-liikkeeseen ja vähän kysellä.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
AttK0
Liittynyt:
1.8.2011 4:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut AttK0 » 28.12.2012 14:25

Juu, tottakai. :D Mm. täältä löytyy keskustelua aiheesta. Tuo MikasPT oli itseasiassa niitä henkilöitä jotka alunperin kikkailivat myös sen 4° sytytysennakkotempunkin kanssa. :roll:

Juu laita ihmeessä, olis hyvä tietää että löytyykö näiltä meidän suomen Yamaha-ammattilaisilta noita työkaluja 8) Itsekin suunnitelmissa käydä muutattamassa noita arvoja..
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 28.12.2012 14:58

Laitoin viestiä tuonne paikalliseen Yamaha-liikkeeseen ja tiedustelin asiasta. Kopioin tuon AttK0:n jutun diagnostiikkatyökalusta viestiin. Nyt odotellaan vastausta :)
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 28.12.2012 15:40

[quote="Kolmetoista"Täällä on vaan väki niin helvetin passiivista, ettei kukaan jaksa selvittää asioita tai edes suomentaa R125-foorumin ohjeita. "Mun mielestä niin ja mun mielestä näin" ja sitten menee kaikenmaailman ECU:t, ilmamassamittarit ja muut tekniset härvelit sekaisin. Mä en näistä mitään ymmärrä enkä tiedä mitä Yamaha-huoltoliikkeestä pitäis kysyä jos itse ottaisin asioista selvää. Jatkuvaa mutuilua asiasta toiseen. [/quote]

+1

Siitä CO säädöstä, kiva kuulla Yamaha huollon kanta asiaan WR:än osalta. Sen verran on tietoa muutamista isommista laitteista että CO arvon nostaminen ei vaikuta koko polttoainekartan alueelle. Tästä syystä se ei ainakaan niissä värkeissä toiminut PCV:n tai potikan korvaajana, toi säätö vaikuttaa lähinnä tyhjäkäyntipiiriin ja vähentää pienillä kierroksilla stumppaamista.
shelderi
Liittynyt:
3.3.2012 13:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut shelderi » 28.12.2012 16:40

Murska Arska kirjoitti:Tästä syystä se ei ainakaan niissä värkeissä toiminut PCV:n tai potikan korvaajana, toi säätö vaikuttaa lähinnä tyhjäkäyntipiiriin ja vähentää pienillä kierroksilla stumppaamista.


Mutta eikö tuokin ole jo jotain jos halvalla saa :)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 28.12.2012 17:53

No ei ole, paitsi jos ajelet pelkästään tyhjäkäyntipiirin kierros ja kaasualueella.
Joonaassss
Pyörä:
Rieju rrx 50 cc, Yamaha WR 125r
Paikkakunta:
Varsinais-suomi
Liittynyt:
2.10.2012 17:28
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Joonaassss » 29.12.2012 12:59

Minkä väriseksi maalaisitte sinisen weeran vanteet? Itse olen aatellut sinistä tai oranssia. Mitkäs on teidän mielipiteet? :)
shelderi
Liittynyt:
3.3.2012 13:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut shelderi » 29.12.2012 13:52

Joonaassss kirjoitti:Minkä väriseksi maalaisitte sinisen weeran vanteet? Itse olen aatellut sinistä tai oranssia. Mitkäs on teidän mielipiteet? :)


Itselläni myös sininen wr ja pidän kyllä nuo kultaiset vanteet koska sen verran hienot ovat! Mutta ne vaan pitää pitää kiiltävänä. ;) Omia mielipiteitähän nämä, mutta siniseksi maalaisin jos pitäisi :)
^DeeTee^
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Yamaha WR 125x
Liittynyt:
23.10.2011 19:59
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ^DeeTee^ » 29.12.2012 21:59

Joonaassss kirjoitti:Minkä väriseksi maalaisitte sinisen weeran vanteet? Itse olen aatellut sinistä tai oranssia. Mitkäs on teidän mielipiteet? :)

Siniset ois komiat :)
Ei oo yamahalla rajaa kun riemulla ajaa!